Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvad træner du med din 5 års??
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 21:34

Efter at have købt mig en dejlig vallak, som i år er fyldt 5 år, er jeg nysgerrig efter at høre, hvad du træner med din??

/Lisbeth

SOM MAN RÅBER I SKOVEN FÅR MAN SVAR

0
0
Svar på denne tråd

Vores 5-årige hoppe...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 09:24

... blev først tilredet i efterår/vinter, og har haft en god lang voksepause (4 cm tog hun!), så lige nu står den bare på ture i terrænet og grundridning på banen.

Hun kommer med til rideundervisning en gang om ugen, og i tirsdags sprang vi! Ikke ligefrem en bane, der var flere ungheste med, så det var bare 2 spring i vinkel midt på banen.

Det syntes hun var vildt sjovt - da hun først havde klumset over MEGET lave bomme et par gange, begyndte hun selv at trække mod springene og de lave krydser blev hurtigt uinteressante. Jeg tror at jeg bliver nødt til at løsspringe hende lidt hen over sommeren, så vi kan få hende indsprunget rigtigt (men hun må gerne få lidt flere muskler først :))

Som du kan se, er det ikke alverden jeg forlanger - men jeg er ikke nogen stjernerytter, og jeg har ikke særlig travlt. Jeg regner med at hun bliver mindst 25, så der er god tid.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Jeg træner
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 21:13

temposkift og overgange (galop-skridt, trav- skridt og den anden vej) i rå mængder, men det gør jeg forøvrigt med alle hestene. udover det er det versader, schenkelvigninger, kontragalop, og når den er ved at være klar begynder vi på traversader på langsiderne og diagonalen. sidst på året, eller når de selv byder sig til tager vi fat på changementerne.

Hilsen Gitte

Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
0
0
Svar på denne tråd

træning
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 21:33

Nu er min ikke lige 5, men 7. Men købte ham august sidste år og der har ikke været reddet siden han var 4, så han bliver reddet som en 5 års

jeg rider mega mange overgange. Bruger meget tid på at løsgøre ham. Vi laver også sidde bevæglser, hyppen sys det er lidt svært at styrre de lange ben han er 1,80 så tingene tager lidt længre tid nogle gange.

Hilsen Stephanie & Gucci

Oldenborg er bar en dejlig hest:)

0
0
Svar på denne tråd

min 5aars
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 23:31

Min er en 5aars springhest der blev tilredet sidste aar(da hun var 4). Sidste aar red vi nogle 60-70cm springklasser, bare for at hun kunne komme ud at kigge lidt. Og red omkring Lc niveau i dressur. I efteraaret fik hun 6ugers pause- fold- lidt longering og skridtmaskine. Der tog hun ogs lige 5cm.

Saa i januar tog jeg lidt mere fat i hende og i febuar red vi vores foerste 100cm klasse- og lige siden har hun naesten kun haft fejlfrie rundter. Vi skal i naeste uge starte vores foerste 110cm til dist. staevne. En gang til et traenings staevne i maj har hun gaaet en 110-115cm klasse.
I dressur oever vi en masse overgange, men versader og traversader(baade paa langside og diagonal) changement(man er jo springhest) osv er intet problem.

Men rider max. paa bane 4 gange om ugen. Saa bliver hun ogsaa taget meget paa stranden for at styrke hende og lave noget andet.

>>Cathrine<<
Med Roose og Wishfull Thinking
Nu uden Shiv
Life is what you make it!!
-Direkte fra Holland-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 00:13

Jeg skal i gang med at træne en 5 års oldenborg hoppe med føl.

Hun blev gjort ryttervandt sidste forår og var over og gå brugsprøve bagefter, og har siden da stået stille med føl.

Så jeg går i gang helt fra bunden, men med tiden skal jeg som mange af de andre ogdå skriver, lave temposkift, sidebevægelser, overgange, parader, versader, mv. og en masse løsgøringsarbejde. Men til og starte med bliver det nok mest i longen jeg starter, også fordi hun skal vennes til og komme væk fra føllet og omvendt.

Men det er heldigvis en meget nem hoppe som er lige til at gå til, så jeg tror det kommer hurtigt når først hun kommer i gang igen.

Mvh Louise

Oldenborg kan og vil

Med det dejligste hoppeføl e. Underworld XX

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:14

Min 5 års træner jeg versader, schenkelvigninger, parader-tilbagetrædning, temposkift og overgange og så småt chancementer med. Hun er springhest og det begynder at være lidt træls at hun ikke kan chancere men hun har ikke haft styrken til det før nu...

Vi springer LC p.t.

Mvh

Sabine Folkmann

"Allways look at the bright side off life"

Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr

koldpresset olie og energy oil.

Forhandler af Regulator Complete.

KLIPNING AF HEST OG PONY.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lisbeth.
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 08:23

Nu står min 5 års lige stille et par uger, men før det trænede jeg:

Balance (skulderkontrol)

Temposkift

Parader

Tilbagetrædninger

Vendinger

Volter

Ligeudretning

Bøjning

Frem og ned!!!!

Både på bane og vej :-)

Han blve redet til i starten af foråret, men var før det rimelig stabil i balance og frem og ned-søgning i longen.

:-) Katrine.

Undervisning og træning tilbydes.

www.katrinemogensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 14:01

min ahr lige haft en måneds pause, men nu er vi igen i gang og træner:

frem og ned

skridt-trav, trav-skridt

trav-galop, galop-trav

galop-skridt, skridt-galop

parader

volter

temposkift

bøjning

ligeudretning

Vi begyndte ridningen i midten af februar 2008

0
0
Svar på denne tråd

Afveksling
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 20:23

Afveksling er kodeordet for mit vedkommende! Jeg har en hoppe som bliver 5 år på mandag . Jeg forsøger at afveksle hvad jeg laver. Ellers keder hun sig lynhurtigt! Dvs. Jeg rider helst ikke dressur mere end 3-4 gange om ugen. Her træner jeg mest overgange og tempoveksling, ligeudretning og så at få skuldrene ind på plads - det kniber lidt ind i mellem .

Så bliver hun sprunget/løssprunget 1 gang om ugen og så en tur i skoven eller stranden for resten. Herudover skridter jeg til og af ude i det fri.

Hun er redet seriøst siden feb. 2008, men tilredet feb. 2007 hvor det bare har været hyggeridning.

0
0
Svar på denne tråd

min 5 års
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 21:58

Forsøger lige som mette at lave afveksling i det daglige arbejde. Louie bliver pt redet i LA-øvelser, altså versader, schenkelvigninger, kontragalop, overgange. Han bliver løssprunget og skal indspringes med rytter når vi flytter til katrinelund til august.

Ellers går han i skoven, bliver galopperet på springbanen og så har han været med på stranden en enkelt gang. Skridter gerne til og fra i skoven hver dag.

Han er redet 1 år ca. med pauser. Lige nu er han i en god udvikling.

Lone og Louie

www.holstebro-sportsrideklub.dk

Pr. 1/8 flytter hesten og jeg til Katrinelund

Tove Due kommer til Holstebro den 12 August 2008

tilmelding på 24 40 30 04

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider