Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Arbejde fra jorden
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 14:36

Hej


Jeg har pga. medlidenhed købt en dejlig tjekkisk varmblodshingst, som nu går her sammen med højgravide Una.


Han er en ældre model på ca. 12 år og jeg tvivler på han nogensinde har båret rytter. Jeg ved heller ikke helt om jeg har modet til at forsøge at ride ham til.


I stedet kunne jeg godt tænke mig at lære ham noget som det:


www.youtube.com/ watch?v=sJpb0ppxWKE&feature=related


Jeg er da godt klar over at det ikke bare lige er noget man gør, men jeg har absolut ingen erfaring i teorierne bag dette og ved ikke hvem som benytter hvilke metoder.


Den eneste erfaring jeg har med dette er da jeg trænede min tidligere hest. Hun var tosset at ride på, men tilgengæld var det vildt sjovt at træne hende fra jorden.


Er der en som kan forklare mig lidt om teorierne eller teknikkerne bag parelli, bent brenderup og hvad de ellers hedder, så kunne jeg jo starte med at købe nogle bøger.


Håber I kan hjælpe


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Parelli
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 18:16

kan ikke som sådan forklare hans principer...men jeg har haft meget gavn af dem...med min tidligere fjordhest(han er solgt nu) men inden jeg begyndte med PNH var det sådan at man ikke kunne trække ham til eller fra fold uden at han løb med os(eller hvis man skulle longere sked han på den der stod på midten og løb mod udgangen, uanset mængden af udstyr og det efter at vi begyndte på PNH (og Cirkel legen) så det sådan her ud- www.youtube.com/watch?v=HIeZ2FcJyto ) så det virker helt sikkert...... men du kan finde uddybende viden om Parellis metoder....her er hans/deres hjemme side:


www.parelli.com/ home.faces;jsessionid=...9C93.node1


også kan jeg på det kraftiste anbefale at at læse hans bog


"Natural horsemanship" af Pat Parelli


og eller mener jeg at "dorthesus" her inde fra også gør en del i parelli, så det kunne være at du skulle prøve at skrive til hende....


men håber at det hjælper...


mvh Sette



Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider