Hej
Jeg har pga. medlidenhed købt en dejlig tjekkisk varmblodshingst, som nu går her sammen med højgravide Una.
Han er en ældre model på ca. 12 år og jeg tvivler på han nogensinde har båret rytter. Jeg ved heller ikke helt om jeg har modet til at forsøge at ride ham til.
I stedet kunne jeg godt tænke mig at lære ham noget som det:
www.youtube.com/ watch?v=sJpb0ppxWKE&feature=related
Jeg er da godt klar over at det ikke bare lige er noget man gør, men jeg har absolut ingen erfaring i teorierne bag dette og ved ikke hvem som benytter hvilke metoder.
Den eneste erfaring jeg har med dette er da jeg trænede min tidligere hest. Hun var tosset at ride på, men tilgengæld var det vildt sjovt at træne hende fra jorden.
Er der en som kan forklare mig lidt om teorierne eller teknikkerne bag parelli, bent brenderup og hvad de ellers hedder, så kunne jeg jo starte med at købe nogle bøger.
Håber I kan hjælpe
Louise