Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Højde på Pony til en 11 årig pige?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 09:37

Hej alle,

Jeg er så småt begyndt at se mig om efter en pony til min datter, så vi kan ride sammen... Min datter er omkring 145 cm høj og 11 år gammel...

Hvor stor en pony ville I anbefale mig at se efter?

Hun er lidt nervøs af sig, når hun er på de meget høje, så den skal nok ikke være for stor, men samtidig så skulle hun jo også gerne kunne ride den i et par år, inden fødderne slæber langs jorden ;-)

Hvis der er nogle af jer andre "pony forældre" der har gode råd og erfaringer, ville jeg sætte stor pris på jeres input...

Mange hilsner

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Tjahh...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 09:45

Skal hun starte stævner ? for så er det optimale jo altid at vælge dem tæt på max i en kategori.. så ville en stor 2'er nok være løsningen 137-140.. den vil hun kunne ride de næste 10-15 cm, især hvis i vælger en med lidt fylde..

Men jo svært at sige.. kommer også an på om din datter vokser meget lige nu..

Er hun slet ikke interesseret i stævner kan i jo vælge lige den højde der passer bedst..

Hilsen Signe :-)

Smuk og smart 5 års DV hoppe efter Walt Disney sælges billigt grundet personlige omstændigheder www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/132530/

0
0
Svar på denne tråd

Min datter
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 17:33

er 10 hun er 142 høj og vejer 29 kg hun har en sportspony (har haft ham i lid over et år) han er 126 og passer stadig fint.

Nu er hun begyndt at ride på vores ene fjordhoppe hun er ca 137 og de ser faktisk rigtig godt ud sammen og de vokser aldrig fra hinanden, der laves jo en masse for fjordheste hvor man kan deltage selv om man er voksen. Dog skal man lede lidt for at finde en fjordhest som kan rides af børn.

WWW.123hjemmeside.dk/bondegaarden3

Nu ejer af en smuk Islænder

0
0
Svar på denne tråd

stor to'er
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 14:55

Min datter er 10 år og ca. 145 cm høj.

Vi har købt en to'er pony på 138 cm. Det er en new forest pony, der har lidt fylde uden at være tyk, men det gør at han ser lidt større ud og hun vil kunne passe ham længe endnu. Og han passer hende fint i str. nu også.

Vi har en pige på 15 år til at hjælpe os med ham og hun kan også godt ride ham.

Held og lykke med at finde en sød pony.

0
0
Svar på denne tråd

blablabla
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 19:21

Altså nu hvor din datter ikke er så glad for store ponyer, vil jeg nok sige omkring 135 ;)

Men det er bare min mening .

0
0
Svar på denne tråd

Endelig højde
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 01:18

Har du nogen idé om hvordan din datters endelig højde bliver? Samt hvor meget hun vil vokse nu her? :)

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider