Hejsa.
Da jeg vil igang med Hms med den lille skønne flyver, så mangler jeg lidt inspiration.
Vi har øvet en smule med at følge mig, altså start/stop, tempo skift og flytte sig for mine bevægelser og det har bla. hjulpet på hans problem med at styrte ind i folden, når han blev lukket ud.
Jeg ved at der er noget med noget præsening også.
Men det jeg mangler er egentlig nogen tillids øvelser, med bla. pisk, plast poser etc.
Det skal siges at krikken aldrig har mødt en pisk før.
Heldigvis.
Men hvordan med at øve forskellige gangarter, altså spansk skridt osv. hvordan fa'en gør man. Har aldrig arbejdet så meget med det andet end det først beskrevet i beskeden.
Og jeg ønsker ikke at kaste mig ud i en hel masse på en gang, da han stadig ikke er så gammel og han gerne sku ha en god indgang til ridningen/"legen", Bla. derfor holder vi også "ridepause" nu inden så længe, ikke fordi han vokser for hurtigt, men jeg vil gerne give ham lidt tid til at ku nå og absorbere alle de nye indtryk. Han skal jo holde mange år endnu, så hellere tage den med ro nu, i stedet for at sku kæmpe med ham i fremtiden.
Det skal siges at han er utroligt nem, han har aldrig bukket, stejlet osv, bortset fra en enkelt gang da han simpelthen blev for ivrig, jeg har aldrig oplevet så langt et buk.
Og han havde kun været redet omkring 10 gange da jeg fik ham. og han tager alt i stiv arm. 
Jeg håber på senere tidspunkt at jeg kan komme til at kører med ham, altså for vogn, da han jo "er vandt" til det, fra hans trav dage. 
Gode råd modtages med kyshånd. 
Christine & Øffe.