Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hesten snubler hjælp
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 09:39

Ja min hest er noget klodset når vi er på skovture, hun snubler nemlig tit! over ting... hendes syn fejler ik noget, og pandelokken er bundet op (hun har en meget stor en) så hun kan se igennem den. Er der noget man kan træne så hesten lære at fokusere på hvor benene bliver sat....

vi har næsten været nede at ligge fordi hun faldt over en sten.

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!
0
0
Svar på denne tråd

ggggggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 11:04

Hvilkent race er hesen? Fjordhest?

Det kan være noget i hendes kode. Min hest begyndte også at snuble pludselig fra dag til anden, både på bane og i skoven - primært mest i skridt.

Han blev undersøgt med røgnten, intet der - men ellers lagt blogkader. Og han havde fået en lille overbelastning i kodeleddet og blodet havde svært ved at kome helt ned i koden. Derfor snublen..

Så han står nu med pause i en måned og laang genoptræning.

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

hest snubler
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 13:48

altså ved mig hjalp det meget at "træne" hesten i ikke at snuble. Det kan du fx. gøre ved at ride i halvlangt græs i både skridt og trav. Men husk at græsset IKKE må være alt for højt, da det kan fører til skader hvis den snubler. altså græsset kan ca. være omkring 30 cm. Det lærer hesten at løfte benene lidt højre og derved ikke snuble så meget. Håber det kunne hjælpe :)

Mia

- Nanna, min gamle islænder, elsker dig 4ever <3

Findes der noget så hårdt som at miste?

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne være...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 17:48

Du bør måske få det undersøgt af en dyrlæge, da det ikke behøver at være fordi hesten er "klodset".

Ved forbenet dragtbrusk er snublen et almindeligt symptom, så hvis det er noget, den pludselig er begyndt på - eller har gjort et stykke tid og det så er blevet værre, ville jeg nok få det afklaret, eller om der er andet i vejen.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Sys1
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 17:55

Min hest snubler/snublede også meget, og det viser sig at det er forbenet dragtbrusk. Godt nok kan hun "lære at se sig for" til en vis grad, men problemet - at hun sætter tåen i først og dermed fanger jorden for bevægelsen er færdig - kan ikke fjernes dermed.

Det skal (i vores tilfælde) afhjælpes med specialbeslag osv.

Så få dyrlægen ud før hun snubler så slemt at i falder, f. eks., og så hun ikke går og har smerter hvis der nu skulle være noget.

/Lene

"De" siger at man ikke kan købe kærlighed, lykke og glæde - har "De" aldrig hørt om heste?
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 20:22

tror alle altid ligepludselig er hesten syg.... min hest fejler ik noget i sine ben. HUn fik handesundersøgelse for 1 år siden, og flere gange fået tjekket ben hos falck rønne pga. vokseværk, så det kan jeg godt udelukke, hun har desuden altid været sådan, lige fra første gang jeg var i skoven da hun var 3½år, og det er ting hun falder over (ik på dressurbanen) kun i skoven hvis hun går og kigger på alt muligt... tror bare ik hun lige ser det af nysgerrighed..

tror jeg vil prøve det med græssetm også måske lægge bomme på dressurbanen (for der er intet, der går hun lige så fint)

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!
0
0
Svar på denne tråd

forhindringsbane
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 22:55

prøv at lave nogle forskellige små forhindringer som grene og bomme osv. og longer hesten igennem, så den lære at kigge sig for.

en af hestene her hos mig snubler nemlig også,og det hjalp også at smeden filede forhovene på en anden måde .

billig opstaldning ved hannenoverskoven nyk.f

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider