|
|
| I hvilke dicipliner må man stille op med |
| Forfatter:  |
MajaDina Z |
| Dato:  |
13-06-2008 09:14 |
|
I hvilke dicipliner må man stille op med sidepull trense til stævner? den her trense: www.rytterbussen.dk/ popup_image.php?pID=16...3ad49b625b western?, trail?, jagt?, distance?, spring?, andet? help me!!! :-)
Sommer hilsner fra Zantos OX, Kenzo KNN, Minty KNN & Maja Dina. Hjælp mig med at lave en liste med foderpriser:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sidepull |
| Forfatter:  |
TJRB ♥Athene♥ |
| Dato:  |
13-06-2008 10:52 |
|
Distance måske? Den ser meget lækker ud i læderet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| takker :-)))))))))) |
| Forfatter:  |
MajaDina Z |
| Dato:  |
13-06-2008 14:15 |
|
I distance må man ikke. (har jeg fået at vide) må man i spring? alle western dicipliner? hvad med jagt?
Sommer hilsner fra Zantos OX, Kenzo KNN, Minty KNN & Maja Dina. Hjælp mig med at lave en liste med foderpriser:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du må IKKE |
|
|
i spring, dressur, jagt og distance... der skal rides med bid eller hackamore... jeg ved ikke reglerne for western, men der tror jeg du må
Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest... Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter  Tak for en god debat i høflig tone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke western... |
|
|
...der tillades kun bosal som bidløs mulighed. Denne må bruges til og med hestens fyldte 5. år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mente...... |
|
|
....selvfølgelig: Bosal må bruges til og med det fyldte 5. år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I spring... |
|
|
må man godt ride med sidepull - ihvertfald for heste, medmindre de har lavet reglerne om. Der er en eller anden "kendt" springrytter, som rider med sidepull. Hans kone er westernrytter. Jeg læste det i et eller andet hesteblad. I dressur skal man have bid på. I distance er det kun hackamoren, der er tilladt som bidløs. Jagt ved jeg ikke noget om, og millitary er vel også udelukket... Men mon ikke, at man kunne få lov til at stille op uden for konkurrence i sådan en?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej ikke i spring |
|
|
Den er ikke tilladt i spring. jvf. §292.1 - at optømning er fri, men tøjlen skal være fastgjort i biddet, dog er hackamore og gags tilladt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bidløse trenser |
|
|
Reining (western) er den eneste disciplin, der tillader bosal - i springning og springdelene af military må heste godt rides med hackamore mens ponyer ikke må. Har aldrig selv prøvet at ride med sidepull/bosal - hvor megen kontrol har man egentlig? Hjemme trækker vi hestene med træktov i grime - men ude gir vi dem altid trense på! Jeg ved da, at jeg fra jorden ikke har en chance for at styre 5-600 kg, hvis der er noget, der skræmmer dem! KH Lanta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Passer ikke helt |
|
|
Lanta - Bosal er tilladt i alle western discipliner til og med hestens fyldte 5 år. Ikke kun reining. En sidepull er ikke det samme som en bosal, og er ikke tilladt i western regi.(I konkurrencer) Du skulle tage at prøve at ride med det. Selvfølgelig har du kontrol over dyret, hvis ellers du har arbejdet med dine signaler. En af mine heste blev tilredet med sidepull, og hun lærte bare nogle andre signaler for stop osv. Ingen problemer i det. Og hvis du mener, at du virkelig kan holde 5-600 kg hest i biddet, når den bare vil frem, så glem det. Det kan du ikke. Den slags kaldes træning.
JC Great Pine Image Crates Western sadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bidløse trenser |
|
|
Hej Greatpineimage, Tak for info re sidepull - reining var den eneste disciplin, jeg kunne finde noget om i drf's reglement. S'følgelig kan man ikke holde 5-600 kg i biddet - man har bare lidt mere af en chance end med en foldgrime.. chance for at få hesten til at slappe af og huske signalerne. Vores heste kan faktisk de fleste signaler for stemmen også - dvs stemmen alene - men hvis de pludselig er i en stresset situation, fx stævne med barnevogne (meget farlige!) tæt på, ville jeg altid være i tvivl om deres styrbarhed uden bid. Og det er nok humlen i mit indlæg - jeg ser tit ponyrytter trække rundt med deres ponyer som om det er en stor hund - heste er nu en gang flugtdyr og enhver hest kan blive bange og forsøge at komme væk. Mvh Lanta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| angående spring.... |
|
|
så mener jeg faktisk, at det var Michael Aabo, der red med sidepull. Der står noget på hestegalleri også om denne rytter. Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men der var en artikel i Magasinet Hest (tror jeg) om at han deltog i en sidepull i en stor springklasse...
Venlig hilsen Susanne og Sedoj (En lille grå hest med en stor farverig personlighed) Om mig | Sedoj ox | Hvitfeldt Foto Fotografering tilbydes i Midtjylland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste.... |
|
|
må starte med alt der sælges når vi taler springning, ergo også sidepul. Feks rides Colorado af Skovrider med anderledes optøming, hvilket er helt ok, så længe man ikke rider med noget "hjemmelavet" men kun fabriksfremstillet. men ponyer er der begrænsinger for, så de må ikke rides med denne optømning. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??????????? |
| Forfatter:  |
MajaDina Z |
| Dato:  |
19-06-2008 19:20 |
|
drf reglement og virkeligheden lyder ikke til helt at stemme overens? §'er siger nej, men man må godt i spring  fnis er total forvirret! hi hi
***** MajaDina Z ***** ~ © Zantos, Kenzo og Minty © ~ www.zantos.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|