Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 diagonal
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 20:24

Hej alle sammen


Hvordan kan man se om man rider rigtig diagonal??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Letridning
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 20:42

Det er når du rider let-ridning i trav, og du står op når hesten har indvendige diagonal (indv. forben og udv. bagben) i jorden.


Du rider altså forkert diagonal hvis du sidder ned på indvendige diagonal.


Anne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Diagonal
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 21:06

Jeg tjekker det ved at jeg skal "rejse" mig op, når hesten tager udvendig forben frem,




Vh Maria



0
0
Svar på denne tråd
 
 udvendig diagonal
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 21:09

Hva så med udvendig diagonal? er det udv forben så fremme, når jeg er oppe??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej.....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 00:49

Du skal "sidde" når udv. forben er i jorden,

og "stå" når indv. forben er i jorden.


Anne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Følg skulderen
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 08:47

Jeg tænker det sådan, at man skal følge udvendige skulder. Når den går frem, skal du rejse dig, når den går tilbage, skal du tilbage i sadlen.


Det passer selvfølgelig også med det de andre skriver, at man skal sidde, når udvendige forben er i jorden.


Mvh


Anna





Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider