Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

min hest går ud af folden
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 18:26

jeg har en lille mini hest på 79cm som er begyndt at gå gennem hegnet. der er strøm i men det er hun ligeglad med. hvad kan jeg gøre for at holde hende der hvor hun høre hjemme.tråden er langt nede men hun går bare over en.

www.123hjemmeside.dk/sussi8

0
0
Svar på denne tråd

Ja de miniheste
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 18:28

Du er nok nødt til at sætte flere tråde op, evt 3 tråde, og så tjekke hvor meget power der er på strømmen.

Har du selv mærket om der er strøm i? Ellers køb en hegnstester hos Harald Nyborg.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

(Tidligere Kanoagaard)

0
0
Svar på denne tråd

hej alle
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 18:35

ha ha ha ha nej jeg røre ikk det hegn jeg hader stød hegn

der er vidst nok fire tråde på hegnet og strømmen er blevet tjekket. andre muligheder........

0
0
Svar på denne tråd

net hegn
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 23:39

dyrt og arbejdskrævende, men net i en højde ponyen ikke kan gå over...

Der er også en anden ting du kan prøve: du laver en lille træningsfold.Den indhegnes som den daglige fold og strømmen er self. sat til. Uden om dette i ca 40-50 cm afstand fra strømhegnet sættes et nethegn. Her placerer du pony i den fornødne tid (fx et par uger). Virkemåde: dyr lærer nogen gange at går man blot hurtigt under et elhen, når man ikke at få stød (lissom når man hurtigt fører en finger gennem et stearinlys´flamme). MEN når der er et hegn uden om elhegnet, ja så standser (det arme) dyret midt i elhegnet, hvorved det får et ordenligt stød og kun ved at lære sig at springe bagud, slipper for stødet (forud er jo spærret af nethegn). Det er lidt barsk, men har den totalt mistet respekten for elhegn, kan denne metode virke og set fra en anden vinkel er det jo endnu mere synd hvis pony ryger under en bil og blir kørt over og bilist måske komer til skade.

Sidste mulighed er et raftehegn hele vejen rundt i ca 70 cm højde...eller pileflet....eller, ja, der er faktisk mange muligheder....de koster bare alle og tager tid....

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

små ponyer
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 08:38

Hej

Jeg har været nødt til at sætte dyrehegn med masker op 120cm. højt, og så stødtråd foroven og forneden med 6000v til mine små, for at holde dem inde på folden.

Sidste år havde jeg 5 stødtråde på og da kunne jeg hele tiden hente dem uden for folden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider