Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

græstyk pony, søger råd til genoptræning
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:06

Min pony Moonligt er blevet "dejlig" græstyk - eller rettere sagt rigtig fed, iforhold til alle andre heste og ponyer!

Når jeg er ude og ride hende er hun allerede ved, at gå død efter en halv time. jeg ved ikke om det er fordi jeg rider koncenteret dressur på hende, eller om det er pga. varmen hun går død så hurtig.

Har i nogle gode råd til, at få hende i form igen (:?

0
0
Svar på denne tråd

træt pony
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:34

Hvad fodrer du hende med?

JC Great Pine Image

Crates Western sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

skridttur..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:50

vil sige at en halv times koncetreret dressur i den varme er i overkanten for en "fed pony".. Du kender det vel selv vi fungere heller ikke optimalt i varmen og slet ikke ved overvægt.. rid hende nogle lange skridtture (20min)bagefter du har redet dressur og så nøjes med 20min dressur..Rid hvis det muligt tidlig morgen eller efter sen aften så det knap så varmt:-)

mvh Karin

Super frisk Kat 2 pony søger sød part(gratis) ved Sorø

0
0
Svar på denne tråd

lige p.t går
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 15:50

hun på sommergræs sammen med alle vores andre heste, så hun får ikke noget foder udover græs.

0
0
Svar på denne tråd

(: tak for de søde svar.
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 15:54

Det lyder som nogle gode råd med at ride lange ture, men problemet er bare at min pony er " bange" for at ride ture alene. Har du et ekstre godt råd for at få hende til at blive mere sikker på tur?

0
0
Svar på denne tråd

Bange for tur
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:18

Hvis hun ikke vil gå ture kan i jo skridte friskt frem inde på banen uden at lave noget, det er vel i princippet det samme. Bare ikke nær så sjovt for jer begge.

Kan du gå ture med hende? Har jeg gjort med min græstykke pony her den sidste uges tid fordi hun har tabt en sko og smeden først kunne komme i morgen.

Nath, Sisse og Fønix

Der findes lige så mange holdninger som mennesker ;-D

Mangler du en at ride tur med og bor du i nærheden af postnummer 8541 - så skriv:D

0
0
Svar på denne tråd

Tyk.....
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 22:37

Hvornår på dagen rider du?

Jeg ville nok sørge for, at ride efter aftensmad og f.eks. longere ½ time om formiddagen her indtil hun har fået kiloene lidt ned.

Kan du ikke lade den gå på jordfold eller en ridebane f.eks. om natten, så den ikke spiser så meget?

Det er jo med heste som med mennesker, den skal forbrænde mere end den indtager, før den taber sig.

Mvh. Annette

Fjordhopper tilbydes bedækning ved

fjordhingsten Dukat Halsnæs FJH 718.

Læs mere på min præsentation under Dukat Halsnæs.

0
0
Svar på denne tråd

måske en rolig..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:50

pony/hest kunne gå forest hvis du har en at ride med, det nemmeste er at ride sammen med en anden rolig hest/pony så vil det smitte af på din pony, når hun så er vant til turen så kan du ride den selv, evt trække de "værste steder" hvor hun kigger og lad hende få god tid til at kigge og rose når hun slapper af.. hvis det ikke er muligt med en forrytter så rid en lille tur ud hver dag ikke så langt og ros hende når hun går afslappet det tager lidt længere tid på den måde, men med lidt tålmodighed skal det nok gå, sikker på hun vil nyde at komme lidt væk fra dressur banen banen.. ellers er der jo altid den med en stang og en gulerod for enden..

mvh Karin

Super frisk Kat 2 pony søger sød part(gratis) ved Sorø

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider