Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hvad kan en 9 mdr?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 20:57

Hvad forventer man at en 9 mdr. hoppe skal kunne/have lært?



/Nanna


Nanna & Eremit



0
0
Svar på denne tråd
 
 hoppeplag
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 22:54

Jeg fik min som 10 måneder, hun kunne strigles over det hele, løfte ben nogenlunde, stå bundet og trækkes med.


Og meget mere mener jeg ikke sådan én skal kunne :-) Gå i trailer, måske :-) Det kan min nu også...


Mvh Sandra



Med Ridedyrene Monty og Champstar <3


Tequila & Medina, i er SAVNET! <3




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 23:00

Hvis jeg havde en lille plag, skulle den lære:


- At blive trukket

- At stå bundet

- At kunne strigles over hele kroppen

- At løfte ben/få renset hove

- At kunne spules med vand

- Kunne få showshine på (hehe, nødvendighed)

- Kunne gå i trailer


Så der ville være meget (mindre kan dog gøre det)


Siger møgungen


HN - Stedet hvor uvidenhed dør


Medlem af HN´s NCIS fanklub

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere ting
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 00:33

Jeg solgte en hingsteplag som kom ad sted da han var 9 mdr. gl. Han kunne naturligvis det som Nilus skriver ovenfor, men han kunne gå i trailer og gik lige op hver gang, gå på rampe og bro, over den grimme presenning, bakke mellem bomme. Desuden kunne han alle øvelserne til Showmanship at Halter, som er en western disciplin, hvor hesten trænes fra jorden. Men det er at følge pænt med i snoren, trave uden at trække, overgange uden de store signaler, stoppe, når jeg stopper, bakke, når jeg vender mig mod ham, bagpartsvending, så han lærer hvem der styrer hans ben.


Desuden var han vant til at færdes ved vejen og var ikke en smule bange for bilerne.


Han var utrolig lærenem og i den alder er det nemmere at korrigere dem, hvis de vil protestere. Dette her er ikke noget som har taget lang tid at indøve, men 5 minutter her og 10 minutter der gør altså rigtig meget.


JC Great Pine Image


Crates Western sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar.
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 09:11

Mange tak for jeres svar.


Jeg Har nemlig købt mig en 9 mdr. føl og hun kan ikke rigtig noget.

Jeg regner med at så snart hun kommer ud tilmig og bliver taget fra sin familie så er hun nemmere at gøre intryk på.


Alle de ting jeres kan, kan jeg jo sagtens nå at lærer hende.


greatpineimage:


Superfint at din kan lidt flere ting :) Det er jo kun lækkert.


Nanna & Eremit



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Nanna
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 12:11

Jeg kan også fortælle dig, at han bare var sjov at arbejde med, fordi han var så lærenem, så det hele gik så let. Nu skal jeg så til at i gang med hans halvbror, som blev født d. 21 maj, og jeg har en 3 års bror, som jeg er ved at tilride, og de er så lærenemme.


Held og lykke med din nye hest. Det er altid spændende at få en hest i så ung en alder, for man kan jo nå at præge dem meget.


JC Great Pine Image


Crates Western sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad skal den..
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 12:22

den skal kunne trækkes,stå bundet, løfte ben og røres/strigles på hele kroppen...men det var ikke noget jeg ville gøre hver dag, syntes ikke man skal overstimulere dem i den alder lad den hygge sig på fold med de andre heste ...

MVH Karin


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:02

Min plag kan også de gængse ting. Dog binder vi ALDRIG vores føl/ungheste, men tilgengæld trækker vi bare torvet gennem tremmerne og så står de "løst". En baby kan hurtigt blive forskrækket og smadre sin nakke, og det har vi ikke lyst til at eksperimentere med.


Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hos os....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:23

Hos os kan en 9 mdr.'s løfte hove, blive trækket, finde sig i at stå bundet, blive mønstret (ikke pænt, men heller ikke ustyrligt), finde sig i alm. soignering - klipning af man, hale, hove, finder sig i dækken, halebeskytter, smed og dyrlægebesøg.


Nårh ja, de finder sig desuden i at min kørestol kommer temmelig tæt på dem,- ellers får de jo ingen gulerødder (Oh ak og ve!)



Mvh. Annette


Fjordhopper tilbydes bedækning ved

fjordhingsten Dukat Halsnæs FJH 718.


***Aflønnet rytter til Dukat søges ***

nær Jerslev/Kalundborg.


Læs mere på min præsentation under Dukat Halsnæs.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hm...km
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 17:52

Først og fremmest skal den være omgængelig, altså man skal kunne gå med den osv.. Også skal den have respekt for én, ellers vil jeg ikke mene der er så mange ting den skal kunne :)


Med venlig hilsen

Bianca

se mine ponyer på

www.rawasport.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider