Jeg solgte en hingsteplag som kom ad sted da han var 9 mdr. gl. Han kunne naturligvis det som Nilus skriver ovenfor, men han kunne gå i trailer og gik lige op hver gang, gå på rampe og bro, over den grimme presenning, bakke mellem bomme. Desuden kunne han alle øvelserne til Showmanship at Halter, som er en western disciplin, hvor hesten trænes fra jorden. Men det er at følge pænt med i snoren, trave uden at trække, overgange uden de store signaler, stoppe, når jeg stopper, bakke, når jeg vender mig mod ham, bagpartsvending, så han lærer hvem der styrer hans ben.
Desuden var han vant til at færdes ved vejen og var ikke en smule bange for bilerne.
Han var utrolig lærenem og i den alder er det nemmere at korrigere dem, hvis de vil protestere. Dette her er ikke noget som har taget lang tid at indøve, men 5 minutter her og 10 minutter der gør altså rigtig meget.