Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Øresky
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 16:56

Min nye fjordhoppe på 7 år er ekstremt øresky. Vi kan ikke røre hendes ører,og hun har endnu ikke hos os fået trensen på. Desværre er der ikke meget hjælp at hente hos sælgeren. Hun påstår, at det er fordi den ikke er faldet til endnu. Men alt andet tager den pænt. Den kan trækkes i grimen, få sadlen lagt på,løfte ben etc.

Hvad gør jeg? Jeg vil lige skynde mig at sige, at den i morgen bliver fjernhealet....men hvis nu det ikke virker, hvad så?

0
0
Svar på denne tråd

øresky
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 19:03

hej falicia jeg har også en der er øresky, men jeg lukker mit hovedetøj op på det ene kæbestykke også kan jeg ligge det på unden jeg rør hans øre,og der efter putter jeg bidet i munden og lukker kæbestykket. min gammle hest var også øresky og det hjalp, efter et stykke tid kunne jeg ligge det på unden at opne kæbestykket.

frisk rytter ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Øresky
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 19:06

På det handicapridecenter, hvor jeg arbejder, er der også en hest, der er meget øresky.

For at få det hele til at gå så nemt for den som muligt, spænder vi biddet af i venstre side, skubber pandebåndet langt ned, og lægger så hovedtøjet på ligesom en grime.

Men håber, at du finder grunden til din hests problem, for det vil jo være bedre for jer begge......

mvh

KIRSTEN

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville træne
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 21:27

den stille og roligt over flere dage. Det vigste er ikke at fjerne hånden (presset -set med hestens øjne) når den forsøger at fjerne hovedet, da den så bare lærer (hvilket den jo allerede har lært) at presset -altså det ubehagelige- fjernes. Derfor er den blevet "belønnet" ved at fjerne hovedet, og det husker den.

Jeg ville stille lade hånden gå længere og længere op, og så fjerne hånden inden det bliver for meget for hesten. Når det nu er en fjorhest, så er den jo heldigvis ikke så stor, så skulle det ske, at den begynder at løfte hovedet, inden du selv har taget hånden væk, så hold hånden på så presset bibeholdes. Når hesten tager hovedet ned igen, så fjern hånden. Ved at holde presset mener jeg ikke du skal tage fat, men bare så hånden hele tiden berører hesten i det for hesten trælse område. Giv den evt. nogle godbidder under træningen.

Har aldrig trænet en øre- eller hovedsky hest, men sådan ville jeg gribe det an.

Håber du kan bruge det.

Det kan jo også være, der kommer nogle bedre bud, hvor personen rent faktisk selv har haft det problem med deres hest istedet for sådan et teoretisk råd fra mig...

Mvh. Betina

Smuk og dejlig 3 års DV/PINTO hoppe sælges -se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Fjern healing - ak nej
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 20:36

Smid ikke penge ud på " fjern healing "......Jeg synes hellere du skulle sende pengene til Røde Kors el. lign. Du har dog nok desværre allerede brugt pengene

Jeg håber du får hjælp af de andre der har skrevet i tråden, for fjern healing ville jeg ikke satse på.

MVH Janni som er "fuld af fordomme overfor plattenslagere"

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

Det gik fint i dag
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 13:46

og ja,pengene til fjernhealing er betalt. Og nej man behøver ikke tro på det, for at det virker. Og tro mig, jeg har heller ikke meget fidus til det,men i desperation prøver man alt. I dag fik hun så hovedtøjet på. Så....

Jeg spændte det op i den ene side,men hun stod faktisk meget pænt, selvom jeg også skulle justere biddet. Så noget er der sket! For hun var helt tosset sidst, jeg prøvede. Og denne gang var det endda bare ude på folden.

Så fup eller fakta...jeg ved det ikke,men i dag efter fjernhealing i går var første gang hun fik det på.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider