|
|
| Hvor tit springer I? |
|
|
Hej alle sammen  Hvor tit springer I og på hvilket plan? Sig også lige hvor gammel hesten er  Jeg springer ca. en gang hver anden eller tredje uge, det højeste er 80 cm, og vi er lige begyndt at springe baner - hesten er 20 år og det er kun for sjov 
Johanna, Calveros halvpart og gymnasieelev Nu seksten år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spring...:) |
|
|
Jeg springer ikke så meget mere... Men det bliver da til 1 eller 2 gange i ugen... MIn pony er 140 cm. og 14 år.. og til stævner er vi lige begyndt lc (er dressur rytter) og til træning springer vi ca 1 m...
BooR er best for rytter og hest:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springer |
|
|
Salvatino bliver sprunget en gang om ugen, enten under rytter eller løs. Han er lige fyldt 10 år og har været seriøst redet i 4 måneder nu. Det er forskelligt hvad vi springer. Nogen gange er det højden (max 130 cm, da vores ridehus er 20 m x 40 m) og andre gange er det mere teknik (fx. mindre tempospring). Salvatino er udpræget springhest og han har teknikken til UG. Det er mere rytterens teknik som trænes.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spring |
|
|
Jeg springer desværre slet ikke mere... ikke, efter jeg havde en ulykke i efteråret, som har gjort mig bange. Har prøvet en enkelt gang på min ridelærers opfordring, men var rædselsslagen, og det kunne hesten naturligvis mærke, så den forcerede.  Siden har jeg slet ikke sprunget, men efter et par andre succesoplevelser, som har hjulpet lidt på selvtilliden, har jeg overvejet at prøve et lille krydsspring igen på en hest, jeg kender godt og stoler på og i ridehuset, hvor omgivelserne ligesom er lidt mere "kontrollerede" end på udebanen.  Det er sådan set ikke fordi, jeg nogensinde har været den kæmpestore springrytter, men jeg er træt af at være bange og vil gerne prøve at overvinde mig selv lidt, hvilket jo også vil komme mig til gode på andre områder af min ridning. 
Frieserhilsner fra Louise - lyt til din hest, og den vil lytte til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis man vil springe |
| Forfatter:  |
Hestemassøren (fyn) |
| Dato:  |
25-05-2008 16:35 |
|
Hvis man vil springe baner er det meget vigtigt at hesten er i form til det. For at få denne form skal man springe 2 gange om ugen og kun 3 spring af gangen, hvorefter man holder en pause hvor man traver let og skridter i 5 min. inden man gentager og springer 3 spring. Efterhånden som hesten bliver i form kan man øge til flere spring mellem pauserne. Hvis du kun springer din hest hver 3 uge og så springer baner, specielt fordi den er 20 år, så risikere du at den får skader. Så du må heller springe den 2 gange om ugen og så kun få spring, end det du gør nu. Hilsen massøren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ca. 2 gange om ugen |
| Forfatter:  |
Charlotte »Centibetia« |
| Dato:  |
25-05-2008 21:04 |
|
Ca. 2 gange om ugen - en gang hvor jeg rider undervisning og springer 130+ baner (eller hvad underviser sætter op, og efter hvilken hest jeg rider på), og en gang om ugen hvor jeg rider små spring (ca. maks en meter, og ikke så mange af gangen da det er dressuren der tæller). Derudover bomøvelser. Man kan risikere at de kan ikke holde til hvis man springer store spring to gange eller flere om ugen i længere perioder (80 cm gør nu nok ikke noget ) I perioder uden stævner springer de mindre og får fri.
Mvh Charlotte Horses Are Like Potato Chips You Can't Have Just One
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalaa |
| Forfatter:  |
monkey »Anne Marie« |
| Dato:  |
25-05-2008 22:01 |
|
Jeg springer ridebanespringning 1 gang om ugen, LB - LA. Så er jeg i terrænet og springe 1 gang hver eller hver anden uge  Min hest er 7 år (snart 8).
Mvh. Anne Marie
Military er farligt ! - Du kan blive bidt af det ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg springer |
|
|
ca 2 gange om ugen, helt små spring da vi ikke er tilbage i topform efter en skade...
Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest... Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter  Tak for en god debat i høflig tone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spring |
| Forfatter:  |
Josephine V Jein ♥Picnic♥ |
| Dato:  |
26-05-2008 15:50 |
|
Jeg rider Picnic til springstævner 1-3 gange om måneden. Hun går LB-LA på distrikt plan. Hun har været redet i et år nu, og sprunget i 9 måneder ca. Hun bliver 6 år i år Hun springes 1-3 gange om ugen alt efter stævner osv. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spring.. |
| Forfatter:  |
Bianca ♥Capetown♥ |
| Dato:  |
05-06-2008 19:24 |
|
Jeg springer ikke længere, men gjorde jeg sidste år så.. Men cape town sprang 1 gang i ugen  Han gik lb og la på c-plan , har en 3 pl. i lb - han var på det tidspunkt 5. samtigdig gik han landsstævner i military og la4 på c-plan..  Nu går han kun dressur, fordi vi er blevet en del bedre til det, og fordi jeg ikke vil slide ham op ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springe |
|
|
Jeg springer aldrig... i hvert fald aldrig mere end 2 gange om året, hvis jeg bliver presset ud i det  Men andre springe Monark et par gange om året. Han synes det er hyggeligt, så derfor skal han også have lov. Men vil helst det er rutineret springryttere, som kan hjælpe ham hen til springet, så han får de rigtige afsæt. Og den hjælp kan jeg ikke give ham. Er ikke bange for at springe på Monark. Han er så ærlig at han hopper uanset hvad, og han rører stort set aldrig en bom. Så derfor stoler jeg 100% på ham... det er en anden snak med andre heste 
Med venlig hilsen Zooropa - Anne
** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. ** - Bono, U2
Har jeg hovedpine er det fantomsmerter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt forskelligt fra hest til hest |
|
|
Det er helt forskelligt fra hest til hest hvad de har brug for. Havde en hest før hen som kun blev sprunget til stævner, den havde ikke behov for at blive sprunget hjemme også, var faktisk bedst når den ikke sprang så meget. Min nye hest har tilgengæld behov for at springe tit, så springer ca 5 gange i ugen. Men afveksendle, 1 x undervisning på bane, 1 x undervisning gymnastikspring, 1-3 x hjemme på banen(alt efter om jeg skal til stævne i weekenden) hvor jeg enten øver over et lille kryds på en cirkelvolte, eller øver en lille bane hvor alle forhindringer er helt lave( ca.100cm) (det giver min hest en masse selvtillid) Når jeg rider hjemme på banen rider jeg bare dressur først tager evt. en lille bane og så tilbage til dressur. Man bliver simpelthen nød til at prøve sig frem og se hvordan ens hest befinder sig bedst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jamen Zeppelin blive r sprunget ca en gang i ugen. Nogle gange er vi mere intense i dressuren...f.eks pt...og da kan der godt gå 14 dage. Som regel løsspringes han.,men det sker også jeg tager et par småhop på en lille meters penge..jeg er ikk så meget til det hopperi, men det er Zeppelin så ahn skal ikke snydes. Tillader mig lige at droppe et billede, hvor han hopper 1.55...herren selv er kun 1.48 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| upsa da sse |
|
|
Hovsa..Zeppelin er 13 år, springer ALT og vi rider alle LA øvelserne..Håber det besvarede spg.målene. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når hestene |
|
|
bliver flyttet nu her i løbet af måneden, så regner jeg med at Salvatinoe (og jeg) skal springe 1-2 gange om ugen, skiftevis gymnastik / grunteknik og mere udfordrende baner (incl. højde).
Knus fra Vinnie_M, stadig farmakonom stud. . - Nu er eventyret med Salvatino snart slut. (Stutteriet sælger ham pga. for mange heste) Læs om ham her og her . * Hjemmeside er opdateret med video den. 27. april 08! *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springning |
| Forfatter:  |
Tine Vejlstrup |
| Dato:  |
12-06-2008 09:33 |
|
Jeg springer ca en gang i ugen, somme tider går der 1½ uge imellem... Det er som regel teknisk springning fremfor bare at hoppe et på langsiden der bliver sat op og op. Dog bliver der også trænet både højt og baner. Lige nu rider jeg en 6 års vallak, og han er ret urutineret, så vi træner ekstra meget dressur for at få ryg og skuldre på plads, men skal da til springstævne på ham d. 28/6 Jeg starter slet ikke dressur, men rider dressurøvelser på LA-mb plan
MVH Tine Vejlstrup Nu med skønne Freya i armene, født 17/3-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa(o; |
| Forfatter:  |
Anne-Sofie J |
| Dato:  |
12-06-2008 19:56 |
|
Jeg springer ca 1-2 gange om ugen, og det er på begynder stadie. Hesten er lige blevet 6 år, og vi springer indtil videre 50-60 cm. Jeg springer lidt enkelt kryds, et par kombinationer, lidt forskelligt. Indtil vi er klar til at hoppe højere Vi gør det mest for lidt afveksling, og hesten synes det er smadder sjovt
Husk hesten er din ven-behandl den med respekt(o;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|