Jeg ville lige dele en fantastisk glæde med jer andre herinde, i dag har jeg mødt en hest der bestyrkede min tro på at den uddannelse jeg er i gang med er SÅ rigtig for mig. Flere af jer kender sikkert til den følelse? 
Tine, Annette (mine medstuderende) og jeg var ude på en hestefarm i dag for at træne til vores eksamen i Oktober og havde fået stillet lidt forskellige heste til rådighed, blandt andet Luka. Den smukkeste Nordsvenske skovhest/Ardenner blanding på 6år
som endnu ikke har haft så meget kontakt med den store verden. Hendes ejere købte hende for en mrd. siden ubeset og efter de fik hende hjem fandt de ud af at hesten er utrolig følsom, ikke er glad for at løfte hove og løber af hækkenfeldt til når man forsøger at sadle hende op. Hun har ødelagt både hegn flere gange, og 4 grimer på den ene måned. Så jeg var foreberedt til at møde denne kæmpe hest med ben som elefant(i forhold til mine spinkle varmblods) og en mule så stort som hele mit hoved
.
Jeg gik i gang med hende, først en meget fin Reach out med meget lette signaler og derefter berøring af hele hesten, som jeg under træningen fik at vide var bagpartssky, og de ikke kunne løfte ben på
. Men Luka var fantastisk og allerede efter 30 min.
med hende måtte jeg løfte alle 4 ben, og røre alle steder. Herefter lavde jeg lidt bodywrapping med hende og det var hun meget følsom over for og samtidig lynhurtigt til at finde sin vej ud af. Så kom sadlen, som var ejernes største problem, og jeg var spændt, for denne store hest kunne jeg på ingen måde holde hvis hun ville gå. Luka ville gerne undersøge sadel, underlagt, stigremme og alle ting så det fik hun lov til, og til gengæld kvitterede hun med at stå helt stille og være afslappet under opsadlingen
.
Her stod jeg uden snor på denne kæmpe hest som plejede at flippe helt ud og stikke af ved synet af en sadel, og nu fik hun sadel på uden overhovedet at overveje at gå. Jeg kunne ikke andet end at føle beundring og taknemlighed overfor denne store hoppe som var så mild og lod mig hjælpe hende med at komme over sin frygt.
Waw det største sus
jeg har fået af nogen hest der ikke har været min egen!! Anna Twinny og Monty Roberts' metoder er mig en ære at studere så jeg kan hjælpe heste og deres mennesker til at forstå hinanden.