Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bid i munden hvornår?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 07:12

Hej og god morgen alle sammen

Håber I er friske så I kan guide mig lidt

Jeg har en vallak på 2 år, han blev 2 sidst i april.

Hvornår må jeg begynde at give ham trense på?

Ved jo at de har lidt tænder de skal have skiftet, men har desværre ikke fundet nogle af dem- endnu!

Indtil videre træner og trækker jeg ture med ham i grimen, men han begynder altså at være lidt sjov nogen gange og så vil de være rarest med lidt mere kontrol!

Jeg har og så tænkt på kapsunen, men hvad siger I?

Morgen kramer herfra

Nu med Robin-Den røde racer

Du bli'r aldrig glemt Milano, tak for alt!

0
0
Svar på denne tråd

trense...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 08:22

Du kan sagtens vænne ham til biddet nu, men jeg ville ikke brug det til kontrol, så ødelægger du bare hans følsomhed for biddet i den fremtidige ridning.

Er han lidt træls at gå med kan jeg som du selv foreslår anbefale kapsun eller også en rebgrime.

Derudover bør du bruge en masse tid på at træne stop, bak, stå, gå mm. på ridebanen så du lægger hans reaktioner ind som reflekser på dine kommandoer.

"Slå følge med dem der siger de søger sandheden, men vær varsom med dem der siger de har fundet den"

0
0
Svar på denne tråd

Gør det stille...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 12:09

... og roligt nu. Det tager han ikke skade af.

Min havde trense og bid på en 5 gange, mellem at han var mellem 17 måneder og 2 år. Bare lige 5-10 min på staldgangen. Så han kunne fornemme det.

Nu hvor han bliver tre den 1 juli, har vi det på hvergang på banene, og når vi går tur.

** Trine **

Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

Milan søger rytter fra 2009.
Se her:
www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/

Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 14:16

Han kan alle de der basale øvelser uden problemer, men problemet er bare at når vi går tur- specielt nye steder, går han 50 km i timen- han synes jo det er alt for fedt at se noget nyt:)Og der vil jeg nok føle mig lidt mere sikker hvis jeg havde noget mere sikkert at have ham i. Tænkte ikke bidet som ryk og flåen bare til en smule mere kontrol:)

Ved I hvornår han skifter sine tænder? Drømmer om han ligger en til mig i krybben:)

Jeg vil bare ikke træne bid hvis det blev en øm oplevelse i munden.

0
0
Svar på denne tråd

Læg.....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 15:42

du bare trense på ham nu, og med et bid som er behageligt for ham, og i den rigtige størrelse.

Min den unge fik trense på da han var 2

Først fik han den på i boksen så han kunne gå og tygge lidt på bidet, og vende sig til det.

Da han havede prøvet det nogle gange, gik jeg en tur med ham på ridebanen, og lidt efter lidt tog han det rigtig pænt, og jeg kunne så småt begynde at longerer ham med trensen på.

Det bid min går bedst med, er et tredelt HS bid (Herman Springer) ikke for tykt, da det vil fylde for meget i munden, man skal jo lige huske på, at der skal være plads til tungen

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  09-05-2008 22:20

For råd og vejlening:)

Men hvis han nu skifter tænder midt i det hele- havde nært sagt, risikere jeg så ikke en dårlig oplevelse med ham og biddet?

0
0
Svar på denne tråd

Hej - jeg
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 00:59

lagde også trense på min hoppe da hun var 2 år - for hun skulle med til plage skue. Til at begynde med gummibid - derefter alm. 3 delt bid. Hun skulle mønstres, så hun lærte også at stoppe for modstand på biddet - de første gange blev hun lidt forskrækket når hun mærkede modstanden, men vænnede sig hurtigt til det. Herefter fik hun først trense på da hun skulle tilrides som 3 års - jeg bemærkede ikke nogen tandproblemer.

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

Skifte tænder
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 08:19

Det med tænderne behøver du ikke være bange for. Jeg har flere gange redet ungheste, som under ridningen har tat en tand. Hesten reagerede ikke på det og jeg så det først, da skummet i munden blev rødt.

Det er vel ikke værre for en hest at tabe en tand end det er for os at tabe en rokketand - og det gør jo ikke ondt

Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd

Endnu engang
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 10:46

Tak piger:)

Go Pinse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider