Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 World Cup-skandale!!
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 22:16

SÅ har man f..... hørt det med!!!


Har netop læst under nyheder at World Cup-hesten Oki Doki fra Holland gudhjælpemig er gået igennem dyrlægechecket 2. gang selvom den var tydeligt urent gående, og deltog i World Cuppen i Göteborg sidste weekend!!!


FY FOR POKKER!!!!!


Det viser bare hvor langt topryttere er villige til at gå for pengepræmier og prestige på hestenes bekostning.

Gad vide hvad den pågældende dyrlæge har fået under bordet??!!!


Aner ikke hvordan Oki Doki blev placeret, det er for så vidt også fløjtende ligegyldigt, men jeg FATTER bare ikke hvordan en rytter OG dyrlæge kan få sig selv til den slags.

FØJ siger jeg bare....!!!!


EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG

........UDEN UNDTAGELSE....

- og jeg har en helt fantastisk én af racen

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er vist en anden tråd om dette
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 23:30

men du har helt ret... det viser hvilken retning sporten går i... der er også flere og flere der doper hestene, som rider så det går ud over hestene både fysisk og psykisk og som behandler dem som maskiner, fremfor dyr... Det er skræmmende... Jeg håber der sker en ændring...


Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor ser i...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 10:52

at hesten var urent gående?


Jeg så den springe til WC, og den sprang ikke godt, det vil jeg give jer - den havde langt fra det overskud, som den plejer. Men den slog mig ikke som urent gående.


Men Albert Zoer var også klar over det, i hvert fald bedømt ud fra hans reaktion. Hesten fik lige så meget ros som havde den gået en superb, fejlfri tur. Jeg var faktisk meget imponeret over hans måde at handle på. Jeg har tit bemærket (har trods alt overværet 2 WC finaler og en kval.), at hvis ikke hesten er fejlfri, så får den ikke så meget som et klap - det kunne man ikke sige om ham.


/Line


Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fandt lige nyheden...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 11:59

det er da helt sikkert trist, at en halt hest kommer igennem dyrlægechecket. Men som sagt - udover, at den ikke sprang som den plejer, virkede den ikke umiddelbart halt på banen til finalen. Hørte ej heller andre tilskuere omtale det, og der var ingen buuh'en eller andet, der kunne indikere noget.


Jeg er i hvert fald glad for, at de dyrlæger, jeg har oplevet indenfor distance tager deres job alvorligt, og ikke lader en halt hest passere, om det så er på 160 km eller 15.


/Line


Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:16

Er det ikke mere trist den person som skriver artiklen bare har ladet det passer forbi?


At sige alle eliteryttere er sådan - er det ikke at skære alle over med en kam? Desuden synes jeg ikke doping er så slemt i DK.


Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider