Meget langsom (hygge)sadeltilvænning han var vel ca 3 år.
Sad på ham første gang da han var omk. 3 ½ år = første flyvetur.
Derefter korte skridt repriser af ca.5 min i knap 14 dage hvorefter han begyndte at vokse igen så han stod "stille" i 3-4 måneder.
Da han var ca 4 år begyndte vi at skridte små ture i skoven ( ca 30 min.) og lidt på foldene.
Prulleren voksede stadig og fik derfor pauser i flere måneder - dvs. han blev "redet" i måske en måned for derefter at få 2-3 måneder fri.
sidste sommer begyndte vi så at ride "rígtigt", han var nu 5 år, lange skridt og traveture i skoven og det omkring liggende terræn.
Han blev 6 år i juli i år og det er faktisk først i sommers vi så småt begyndte på galop, forpartsvendinger, schenkelvigninger m.m.
Men nu hvor frosten har sat ind og det et sort når man har fri fra arbejde, bliver det kun til lidt hyggeture i skoven indimellem.
Men jeg regner da stærkt med at til sommer skal han kunne gå en LB(2)stabilt men så er han jo også 7 år.
Han blev desuden tilkørt som 2 ½ - 3 års, så lidt har han da lavet, men han er da bestemt ikke en hest der er blevet presset eller paced på nogen måde, jeg har go´ tid og tingene ta´r altså bare den tid tingene ta´r