Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvor gammel var jeres hest da den blev tilredet
Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 10:15
jeg har en ung hest på 2½, og havde tænkt mig at gøre hende sadel og rytter vant når hun er ca 3½ og først ride hende rigtigt når hun bliver 4. da jeg gerne ville være helt sikker på at hun er fuldt udvokset, sådan at jeg ikke ødelægger ryggen på hende.
men hvordan har i gordt det med jeres ?
0
0
Svar på denne tråd

Re: hvor gammel var jeres hest da den blev tilrede
Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 11:27

Hejsa Line,

jeg har en ox araber hoppe som jeg lige har tilredet, hun er 31/2 og bliver let redet to gange om ugen frem til februar hvor hun skal fole, så får hun lov til at stå stille nogle måneder inden vi tager fat igen.

Min anden hoppe blev også tilredet da den var 3 1/2, men der var hun sadel vant og var blevet longeret, så det var kun rytteren der manglede at komme op.

V.h.
AnneMarie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 11:34
Mine blev først tilredet da de var henholdsvis 5 og 7 år...(Da jeg fik dem)

Søger pennevenner i alle aldre. Jeg er selv 20. Mail mig!:-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 11:42
Jeg er startet med at ride på vores heste den vinter, de har været 3½-4 år. Den første vinter bliver brugt på at starte langsomt op med grundridning, og de har snuset ganske lidt til løsspringning. Om foråret har de fået lidt fri (og er bare blevet kørt), for så at blive redet igen fra om sommeren. Den vinter, de blev 4½-5, har jeg så småt startet op med springning - først løsspringning, og siden med rytter.

Men vi har tilkørt dem inden vi starter med ridningen. Det gør, at de har noget rygmuskulatur og noget "mund" - med et jysk ord, så er de "tøjle-rette".

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 12:08
min hest blev ryttervant da den var 3. den fik sadel på som 2½ året.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 12:30
Det kommer an på hvilken hest du har - hvilken race? hvor stor er den? Husk at store heste er meget senere udvokset end mindre, samt at der er forskel på de forskellige racer.

Min hyp blev redet 6 gange da han var 3½ men har vokset lige siden så han står stadig som 4½ år og skal ikke rides før om 1½ år.

Camilla med heste-hunden
:-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 12:40
Jeg synes sagtens du kan lægge sadel og hovedtøj på nu - så har hestens vænnet sig til det 100% når du selv skal op på den. Min far har travheste og de bliver allerede vænnet til seletøjet som 1 års. Han giver sine seletøj på og hovedtøj - hvor han sætter to cykelslanger af gummi fast i biddet og hen i seletøjet - de er elastiske og så kan hestens fornemme biddet i munden. Han lader dem så stå med dette på i boksen lidt og lidt på fold - så er de helt vant til det.
;-D Hilsener Thrine ;-D

Tjek min homepage(y) http://www.t-vester.subnet.dk (y)og min præsentation - nye billeder!

Smuk kat.1 konkurrence pony til salg - se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 15:32
Robyn er tilredet som 3-års og det er Locky også. Bonnie er tidligst tilredet som 5-års, men jeg ved det ikke helt. Sabina er tilredet som 4-års og Hector, der er 4 år er under tilridning nu.

Hilsen Stine

Smut liige forbi min præsentation: http://www.heste-nettet.dk/lodge/vis.php?id=17108
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 15:53

Erla blev tilredet som 4 1/2-5 års og er blevet redet let i 6-8 mdr.. Hun er lige startet på sin ferie, som hun har indtil ca. 1. februar.

KatrineH

Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 17:01
Min hoppe på 3 1/2 er vi lige begyndt at gøre ryttervant. Har siddet på en en gang. Men hun er blevet kørt i liner siden hun var 2 1/2, og haft sadel på siden i sommers. Bare så hun kunne vænne sig til det.
Efter min mening, kan du sagtens starte tidligt med bid og tøjler. Så er den hyp vant til det, og nemmere at styrer når du når til at skulle op.

Mange julehilsner

Katarina :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 18:01
Han blev faktisk redet som 2 årig!! Skod, men da jeg fik ham, begyndte jeg forfra.. Blev fuldt tilredet som 3½- 4 årig..

En mester opstår kun af en, der har ladet sig belære
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-12-2002 19:20
hey..
Min var 4 år.
Tjek min præstation med masser af nye billeder.:-D{>
Min email: mille_10@jubiimail.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 12:55
Meget langsom (hygge)sadeltilvænning han var vel ca 3 år.
Sad på ham første gang da han var omk. 3 ½ år = første flyvetur.
Derefter korte skridt repriser af ca.5 min i knap 14 dage hvorefter han begyndte at vokse igen så han stod "stille" i 3-4 måneder.
Da han var ca 4 år begyndte vi at skridte små ture i skoven ( ca 30 min.) og lidt på foldene.
Prulleren voksede stadig og fik derfor pauser i flere måneder - dvs. han blev "redet" i måske en måned for derefter at få 2-3 måneder fri.
sidste sommer begyndte vi så at ride "rígtigt", han var nu 5 år, lange skridt og traveture i skoven og det omkring liggende terræn.
Han blev 6 år i juli i år og det er faktisk først i sommers vi så småt begyndte på galop, forpartsvendinger, schenkelvigninger m.m.
Men nu hvor frosten har sat ind og det et sort når man har fri fra arbejde, bliver det kun til lidt hyggeture i skoven indimellem.
Men jeg regner da stærkt med at til sommer skal han kunne gå en LB(2)stabilt men så er han jo også 7 år.
Han blev desuden tilkørt som 2 ½ - 3 års, så lidt har han da lavet, men han er da bestemt ikke en hest der er blevet presset eller paced på nogen måde, jeg har go´ tid og tingene ta´r altså bare den tid tingene ta´r :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider