Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

ufrivillige afsidninger ?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 23:22

ja, nu er jeg kommet til skade 2 gange i den her uge. Hvor luften er blevet slået ud af mig.. nu er mit spørgsmål så, hvad skal man gøre?

- skal man ligge sig ned på jorden, med armene over hovedet ? eller er det dumt, nu tænker jeg på lungerne.

- skal man stå op, med armene oppe?

eller noget helt 3 ?

ved ikke om det er postet rigtigt, men det tror jeg. ellers må i undskylde :)

- helle.

-Helle-

Fighter Laika Musse bølle

0
0
Svar på denne tråd

Øhhbøøhh
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 12:22

Jeg er ikke helt klar over hvad du spørger om...

Du skal selvfølgelig sørge for at blive hængende på kræet, fejler det:

#1 Rul dig sammen, beskyt hoved og ryg, specielt lænden er sårbar.

#2 Land på siden, arme og skuldre kan bedre tage slaget, og kan som regel repareres hos en kiropraktor.

#3 Kast dig væk fra hesten for at undgå at blive ramt

#4 Hold om muligt fast i tøjlen så hesten ikke render ud og forårsager ulykker.

Er ulykken ude og du lander så luften bliver slået ud af lungerne, rejs dig op og træk vejret roligt, evt. en anelse foroverbøjet, hvis du ikke får vejret i løbet af ret kort tid, skal du på skadestuen, det samme gælder hvis du lander på hovedet eller på anden måde kommer til skade.

Pas på dig selv, træn hesten fra jorden indtil du føler den er klar til at bære igen, få en dyrlæge til at tjekke for smerter, og lad være med at udfordre skæbnen. Hesten er ikke klar til at blive reddet, hvis den formår at smide dig af 2 gange på en uge, (med mindre din balance er ikke-eksisterende) Få noget undervisning og lad være med at ride uden opsyn.

Rikke

www.lipizzan.dk

"The knowledge of the nature of the horse is one of the first foundations of the art of riding it, and every horseman must make it his principal study."

Francois Robichon de la Gueriniere

0
0
Svar på denne tråd

Hej Helle
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 08:14

Hvis du mener, hvad du skal gøre for at få luften tilbage i lungerne, skal du rette dig op og trække vejret godt ind, hvis du sidder foroverbøjet er der ikke plads til at lungerne kan udvide sig..tror også at du kan ligge ned og gøre det.

Og et godt råd,:prøv at blive på hesten tog selv turen af igår lige foran et spring.. har et hudafskabning + hævelse på skinnebenet, da støtten fik et karatespark på vej ned..og Pipa kiggede meget forskrækket, det er første gang hun har tabt mig, siden at hun blev tilredet.

Hun er 5 år....

Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd

Afsidninger
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 14:04

Ellers kan du gøre som mig på Sportens jagt i Ølstykke igår.

Lige foran sidste forhindring på sidste reprise (foran alle tilskuerne) forsvinder Creffens bagben væk under ham (har bestilt mordaxsko idag) og inden jeg når at opdage hvad der sker, står jeg på jorden med hesten i hånden. Det var den mest elegante afsidning jeg nogensinde har præsteret.

Ellers er mit bedste råd at slappe af i kroppen, når du indser at du falder af. Når du så rammer jorden prøv at rulle, det afbøder det meste af de knubs man kan få.

Hvis du så stadig har fået slået luften ud, ville jeg lægge mig på ryggen og slappe af til luften kommer retur. Du bruger for mange kræfter på at rejse dig op og når man ikke har luft, bruger du ilt du ikke har. Det er dog vigtigt at du ligger på ryggen, da det er den bedste stilling, for her er begge lunger strukket ud.

Held og lykke fra en der accepterer afsidninger som en del af det at dyrke "farlig" ridesport.

Mvh

Sille

Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.

For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 22:21

rikke : tak for dit svar, jeg er ikke faldet af begge gange, den ene gang blev jeg sparket på siden af brystkassen.

og den anden gag faldte jeg af, det var til spring. men ikke noget jeg gør ofte, men efter de to ting begynder jeg at tænke over hvad jeg skal gøre. hesten bliver trænet fra jorden, og han er 16 år, så hvis han ikke snart er klar til et blive redet, ved jeg ikke hvornår han er det ;)

ellers mange tak for svarene alle sammen :)

-Helle-

Fighter Laika Musse bølle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider