Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 galop åhh
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 21:27

Jeg har problemer med at galopperer på min hoppe. Jeg har svært ved at holde hende igang og bliver ret forpustet efter et par runder, hvilket jeg synes er hurtigt. Jeg tror måske en del af problemet er mig, men hvad kan jeg gøre for at galoppen bliver bedre.

Min hest har heller ikke helt styr på balancen i galop, og måske mangler hun muskler.

Hvad kan jeg gøre, for at vi får styr på galoppen. Handler det om at hun skal få bedre balance og mere styrke?


Hilsen Mette
og
Tanni

;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 galoppen
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 23:07

Det kender jeg godt...jeg har en rigtig god underviser som hjælper mig. Jeg har en ung hoppe på 5 år, jeg har haft til vane at holde på hende fordi jeg følte at hun væltede ind i volten. Nu prøver jeg at give slip på tøjlen, så hun har mer plads foran, og at jeg sidder tilbage så jeg kan skubbe frem...


men det er svært at sige hvad du skal gøre, får du undervisning?

du kan evt lave galopere intervaller, så hendes kondi bliver bedre..


lykke til med galoppen





Med venlig hilsen Noëlle og Jade

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv engang
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 00:50

at dine ben kun betyder frem... så du ikke sidder og holder hesten igang, men at du siger frem, reaktion fra hesten, roser... når den sætter tempo ned, så frem, reaktion, ros... for hvis dine ben kommer til at betyde Hold dig i gang, så vil du få det svært når du når lidt længere og skal ride øvelser i galop..


træn evt i terrænet hvor den har mere naturlig fremdrift...


Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil give
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 07:19

jannej ret,det er meget hårdt at skal holde hesten igang ved at "klemme" med benene og man bliver hurtig træt.

Det er en god ide at træne galopintervaller både på bane og på tur, så bliver de også bedre til at lave galopanspring.


Jeg træner med Pipa og det går fint, men jeg har et andet problem og det er at hun tager bidet og hovedt op og så bliver hun alt for stærk for mig..hun er 5 år og ellers meget ridelig..

Gode råd modtages gerne.

Vi får undeevisning 1 x ugentlig + spring 1 x ugentligt.

Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 08:18

Jeg får ikke undervisning pt, da hestene står hjemme og jeg har ikke kunne finde en underviser der tager ud.


Det virker som om hun har en meget dårlig balance i galoppen.


Jeg holder meget lidt i tøjlen, men det kan være jeg skal støtte hende lidt mere.


Jeg er meget bevidst om ikke at gøre hesten schenkeldøv, ved at drive hele tiden, men i galop er det svært, da der også er andre ting at holde styr på.


Jeg træner hendes galop i longen. Så har hun jo ikke mig at holde styr også.


Vi øver anspring og overgange lige for tiden.


Hilsen Mette
og
Tanni

;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider