Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

skyder skulder - hjælp -
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 21:31

hejsa

jeg har en koldblods som har fået den skøre ide at skyde skulder når vi træner på stubmarken ved vores gård - han gør det for at komme ind mod stalden - han er temlig stærk og temmelig ligeglad med hvad man gør... kunne godt bruge et par gode råd

håber nogen kan fortælle lidt om hvad i gør i sådan tilfælde - jeg ved at uden bane og barriere (staves) er det nok svære for ham at holde balancen osv, men det er mest når det går væk fra stalden at han laver det nummer

Med venlig hilsen

Anita Kristiansen

RIGTIG HESTE VEJER OVER 700KG

:-)

0
0
Svar på denne tråd

han trækker mod stalden
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 21:36

jeg ville sørge for at have fokus på hans ben, og sørge for at der var en tydelig kobling fra tøjlen til benet, så du ved at lede med tøjlen kan få ham til at tage benet ud til siden... så hver gang han trækker mod stalden, så bed ham om at træde med benene i den retning han trækker væk fra....

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 21:38

Øve en masse sidebevægelser.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

du skal
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 19:39

låse hans skulder inde... det vil sige udvendig virkelig stram så han ikk kan løbe den vej... samtidig med benene er på...

han skal simpelthen låses hvis du forstår?

0
0
Svar på denne tråd

lille-jeanette ♥jeanette og nic
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 20:36

Det lyder som en perfekt opskrift på at gøre hesten rigtigt hård i munden

Når hesten skyder skulderen drives på det samme bagben.

Dvs skyder den venstre skulder, så driver du i venstre side.

Samtidigt bevæger du blidt fingrene (med tøjlen helt inde mellem fingrene, IKKE i leddene!) og ved mindste reaktion stopper du med at lege omgående! Hvis hesten bøjer igen, driver du igen, og bevæger fingrene blidt. Igen KUN indtil reaktion - stop omgående med det du laver når hesten "svarer"!

Træning træning træning.

Hvis der er et magtproblem i øvrigt mellem hesten og dig (fx hurtigere skridt mod stalden end ud) så skal du virkeligt igang med et stort arbejde.

Skriv hvis du vil vide mere

Mvh Louise

0
0
Svar på denne tråd

stubmark
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 13:53

Kan godt se det kan være svært, når du som udgangspunkt ikke har en barierre. Man skal selvfølgelige ikke have en hest som klistrer sig opad den, men til i dit problem kunne det være en god start.

Men når han gør det, kan du, som skrevet ovenfor, ride ekstra frem for udvendig schenkel. En anden mulighed kan være at lave en anholdning på udvendig tøjle, og så ride frem igen så snart han reagerer. Det er vigtigt at du selv giver efter fortil, når han stopper op, så du undgår han bliver døv på tøjle og schenkel. Hvis han ikke forstår det overhovedet, kan du bruge en pisk, som du lige ligger frem på udvendig skulder når du fx laver din anholdning. Så snart han har forstået hvad du vil, skal du så nedtrappe/skippe pisken.

0
0
Svar på denne tråd

du kan også bare
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 18:59

lære den at følge tøjlen... det er væsentligt nemmere end at skulle lege med tøjlen, have benet på, bøje hesten osv... tag i den tøjle du vil have han skal gå i, så snart han følger den giver du efter og roser... du kan evt forstærke med pisk på skulder, hvor han bryde ud, som Trine beskriver...

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm den
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 16:47

metode brugte jeg på min hest... han er overhovedet ikk hård i munden... så snart hesten samler sig igen roser man også dropper hesten hurtig den sjove ide.. skyder min skulder nu skal jeg bar bruge udvendig ben og så går han på plads... jeg river ham ikk i munden jeg lukker jo bar af så han ikk kan rende den vej...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider