Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Udstyr der knirker..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 18:49

Ja, overskriften siger vel det meste..


Min sadel, stigremme og støvler (alt i læder) knirker helt forfærdeligt, når jeg rider og det blir gnedet mod hinanden.. Det er ikke tørt, men heller ikk for klistret (vil mene jeg passer og plejer det efter bogen).. Jeg bruger Passier sadelsæbe og læderfedt, når jeg renser og pudser ca hver/hver anden måned.. Det er både min spring- og dressursadel den er gal med.. Nogen forslag?

Har overvejet om det kunne hjælpe at pudse i olie istedet for fedt?

Eller om jeg måske skal ha en anden slags stigemme.. Dem jeg har er lidt tykke, dem med noget indeni der gør at de ikk strækkes...


Venlig Hilsen Sascha


Hmm.................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det problem har jeg også...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 10:16

... på min røde sadel, der pudses i en helt speciel fedtcreme. Det er næsten ikke til at holde ud :)


De øvrige sadler, der bare får lædersæbe og en sjælden gang olie, siger ikke noget som helst.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup


0
0
Svar på denne tråd
 
 sadlfarve..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 14:24

Hmm mine er begge helt alm kieffer sadler, sprign i cognac og dressur i alm sort.. Godtnok er det springsadlen der knirker mest, men det er altså også virkelig slemt med dresursadlen.. Det er slet ikk til at koncentrere sig og høre hvad underviseren siger, så slemt er det.. Ved ikk helt hvad jeg skal stile op.. :-S


Venlig Hilsen Sascha


Hmm.................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enjoy the silence
Forfatter: 
Dato:  11-04-2008 19:55


Hej

Undgå at pudse indersiden af læderstøvlerne, der hvor de har kontakt med sadlen.
Når sadlen knirker (fx ved knæstøtten) så drys den med børnepudder inde under sadelklappen. Læderet tager ikke skade af det.

Disse to råd har gjort min ridning lydløs. Håber det kan hjælpe jer.

K, Charlotte
0
0
Svar på denne tråd
 
 knirker meget
Forfatter: 
Dato:  11-04-2008 20:53

min knirker meget når det er rigtig koldt ???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fedt...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2008 23:14

...Mine leggins har fået fedt, og i dag var første gang jeg red med dem siden. De knirkede HELT VILDT - og det har de aldrig gjort før.


Så fedt er bestemt et godt bud!


Men jeg tror det aftager, så måske skal du lade være med at fedte det ind for ofte?


Jeg tror umiddelbart ikke olie giver samme effekt, men jeg ved det ikke. Ved heller ikke om det er al slags læder der kan tåle olie, så det er vist bedst at tjekke efter...



I

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider