min ridelære begyndt at longere hendes nu 3årig hingst da den var bare 1 år..
han har ikke taget skade, snart tvædigmod, han går super fint i longe (skal dog siges at hun gjorde dette en dag i uden først og som den blev ældre satte det op, dog højst 4 gange i ugen, op til at han skulle tilrides)
men jeg ville helt klart sige at du skulle begynde først lige så stille at håndtere ham på stalden, når i kommer ud af det der, så gå ture, og med det kan du jo suppeler med noget longering og en masse lege, eller andre triks..
Min lidelære kunne blandt bakke ved at hun løftede skuldrene...
du kan saktens starte nu, bare du gør det moderart, og suppeler med en masse andet...
MHT løsspringning, så tror jeg aldrig det skader at løsspringe dem, så længe du også gør dette moderart.. ude i naturen skal de jo også springe før de er 4 år..
Alt med måde selvfølig:)