Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvor meget må træne med en 2 årig
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 09:27

hejsa.. mit spørgsmål er hvor meget må man træne med en 2 årig ?

jeg overvejer at købe en 2 år hingst som jeg vil bruge til springhest.

men hvornår må jeg starte med at løsspringe den ? og hvornår må jeg starte med at longere den ? eller er der andet man kan træne en 2 årig med ?

jeg har i planer at den skal i prof ridning når den bliver 3-4.

Mvh Sandra Thomsen

tak på forhånd :)

mvh sandra

hende med de 4 fede haffer..

0
0
Svar på denne tråd

ikke noget som helst
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 11:47

Du må ikke træne noget som helst med den andet end håndtering og strigling. Hvis den skal bruges til spring og longering skal den være mindst 4år før løsspring og longering og mindst 5 før du selv springer på hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Træning
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 11:48

En masse gåture er rigtig godt.

Longering vil jeg sige max et par gange i ugen og løsspringning max en gang om ugen.

Men den behøver jo heller ikke lave noget hver dag, så længe den bare kommer på fold dagen lang.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 12:57

jo tak ;)

mvh sandra

hende med de 4 fede haffer..

0
0
Svar på denne tråd

Henrik Halle
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 13:26

seriøst?

Du kan sagtens begynde at gå lange turer, tilvende til div udstyr, longere et par gange om ugen, dog ingen indspænding(dog ikke kun pga. af alderen).

Du kan sagtens begynde at løsspinge en gang om ugen, dog kun på bomme og helt lave forhindringer, se evt. en video her om på epona, den er super god, viser også hvordan man skal stille det op for hesten osv. Der er lavet undersøgelser der viser at det ikke gør noget for hverken hestens holdbarhed eller teknik hverken den ene eller den anden vej, se evt. ridehesten et af de første i år, eller sidste sidste år...

Med de to hystaderne Losse og Maze

0
0
Svar på denne tråd

fgasdfgsdfhght
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 20:32

min ridelære begyndt at longere hendes nu 3årig hingst da den var bare 1 år..

han har ikke taget skade, snart tvædigmod, han går super fint i longe (skal dog siges at hun gjorde dette en dag i uden først og som den blev ældre satte det op, dog højst 4 gange i ugen, op til at han skulle tilrides)

men jeg ville helt klart sige at du skulle begynde først lige så stille at håndtere ham på stalden, når i kommer ud af det der, så gå ture, og med det kan du jo suppeler med noget longering og en masse lege, eller andre triks..

Min lidelære kunne blandt bakke ved at hun løftede skuldrene...

du kan saktens starte nu, bare du gør det moderart, og suppeler med en masse andet...

MHT løsspringning, så tror jeg aldrig det skader at løsspringe dem, så længe du også gør dette moderart.. ude i naturen skal de jo også springe før de er 4 år..

Alt med måde selvfølig:)

<<louise>>

0
0
Svar på denne tråd

hej jeg
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 20:43

har en to års vallak jeg læret ham at blive longeret da han var omkring et år gammel. jeg longere ham ikke særlig tit. men nok til at holde hans hukommelse ved lige så han er nem at have med at gøre når han skal tilrides.( det vil sige en gang om mdr ca) jeg går dog mange ture og laver horsmanship med ham. så lære han også at dine signaler og dit kropssprog at kende.

jeg er også begyndt at lægge hovedtøj på ham som han kan rende lidt rund med så han kan vende sig til bidet. så der er mange ting du kan gøre.

og med hensyn til løsspringning. så ville jeg sige en gang hver anden uge. det burde han kunne holde til.

mvh jane

0
0
Svar på denne tråd

henrik halle
Forfatter: 
Dato:  11-04-2008 17:10

ja det må jeg også sige: seriøst???

det er da kun sundt for de unge at lære lidt og bestille lidt. med måde selvfølgelig! ingen heste tager skade at at starte op i longe træning som 2 års og løsspringning en gang imellem over nogle små spring!!

nu har jeg trænet mange unge heste og de er blevet til meget flotte og dygtige heste og jeg startede altså lige så stille op da de var omkring 2 år!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider