Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

dressursadel til araber???
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 18:36

Hej alle..

Jeg har en fuldblodsaraber på snart 5 år. Han er 148-150 i stg. og alm af bygning.

Jeg er ved at købe en dressursadel til ham, men jeg er meget i tvivl om hvilken sadel det skal være pga. deres lidt korte ryg, så jeg vil meget gerne høre fra andre, hvilke sadler i bruger til jeres arabere eller araberblandinger?

Mvh Matilde og Kalaha

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mathilde
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 20:31

Jeg rider akademisk og bruger epona som ligger perfekt, før jeg købte den brugte jeg en kieffer wien ml bom. Den lå ok indtil han fik for meget fylde.. måske en med bred bom så ville kunne ha´ligget på ham, (men blev aldrig hel optimal) dertil skal siges at han har skæv ryg/haleføring og der var kiefferen ikke fleksibel nok. En fleksibel sadel vil altid være at fortrække i mine øjne. Der er billeder af både kieffer (iøvrigt til salg ) og epona på min hjemmeside mvh

Akademisk ridning en selvfølge.

www.lykkesager.dk

0
0
Svar på denne tråd

Araber...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 00:06

Jeg vil foreslå dig, at prøve en Stübben Scandica DL, på din hest.

Den har ihvertfald ligget rigtig godt, på de arabere jeg har redet på Du kan sikkert finde en brugt til en fornuftig pris, vær dog opmærksom på bom størrelsen, da de fleste arabere jo ikke er så sindsygt brede - held og lykke!

Vh. Kamelia.

Skik følge - eller land fly!

0
0
Svar på denne tråd

sadel...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 10:22

Få fat i en sadelmager, du kan ikke bedømme om en sadel ligger godt nok selv!

De kan også svarer på alle de spørgsmål du skulle have, og finde den sadel der passer både dig og din hest!

Anbefaling: www.hestens-sadelmager.dk

Mvh. Lotte - hvis hest aldrig har gået bedre siden vi fik en sadel der var tilpasset af en sadelmager!

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Sirius

* * * A star in the making * * *

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 11:10

Vil helt sikkert også anbefale dig at ringe til en sadelmager - har selv brugt Ole Olesen, super dygtig!

Men ellers kender jeg flere der bl.a. bruger, Windsor Elite og Albion med succes.. Har pt. selv en Thorughgood (staves???), stofsadel som er super - havde så mange fordomme om stofsadlerinden, men de er væk ;o) - min hoppe holder også ponymål og sadlen ligger super og kan tilpasses næsten alle typer af heste!!

Held og lykke...

Mvh. Uni

0
0
Svar på denne tråd

Wintec
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 17:49

Wintec ligger helt perfekt på min araber og da jeg var på Vilhemsborg så jeg faktisk at mange af de andre også red i wintec. Primær wintec isabell werth og wintec pro.. og så syntes jeg de er nemmere at sidde i da :-)

Michelle

Stutteri Harpelunden-Opdræt og salg af Fuldblodsheste.

0
0
Svar på denne tråd

sadelsadel
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 17:56

Du kan købe min sadel - skriv evt. PB :)

Camilla Christensen

- og stjerneponyen Lady ! <3333

- Flot og velholdt dressur sadel sælges, skriv evt. Pb ..

0
0
Svar på denne tråd

sadelsadel
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 22:09

hvad er det for en sadel du har til salg?

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 01:14

Jeg kan så ikke anbefale stübben til arabere, godt nok er det nogen korte sadler. Men de ligger simpelthen ikke godt nok bagtil. I hvert fald ikke på mine 3 arabere.

Wintec og Windsor er bare super

jeg rider med en Windsor Greenline, og den ligger som støbt ;D

©» MalenePedersen «©

Robin Surprise - Julia - Zijawa Azale - Shalom E'jaaz

Og nu rytter af stjerne hingsten Wareno OX

En rigtig hest er en fuldblodsaraber

0
0
Svar på denne tråd

windsor elite
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 08:17

Windsor elite ligger kanon på min araber. Og så er den ikke voldsom til deres korte ryg.

Men få en ekspert ud med nogle forskellige sadler, og få råd og vejledning omkring sadlen.

Stubben ligger vildt dårligt på min, og det var min yndlings sadel.

Men en gang windsor, altid windsor.

Pøj pøj med det.

*La Jaros Kadir* E. Jaro d´eversam

0
0
Svar på denne tråd

Ole Olsen..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 17:56

Kører ham Ole Olsen ud på fyn?

0
0
Svar på denne tråd

Trainers
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 19:04

Jeg har haft så svært ved at finde en sadel der passede min araber, vi har prøvet alt fra Windsor, Wintec og HDR intet kunne ligge, (Wintec kunne dog godt med gled stadig frem).

Og nu efter ½ års søgning har jeg fundet en Trainers, som jeg er rigtig glad for. De fleste arabere har ret markeret sadelleje, og smalle fortil så mange sadler ville derfor glide frem (ved ikke om du har samme problem?). Men prøv dig frem, og held og lykke med at finde en sadel der passer.:)

0
0
Svar på denne tråd

Wintec eller kieffer
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 22:42

på Euzebia har jeg redet i wintec 500, wintec pro eller wintec sport (kombi). Alle lå godt på hende, men kunne dog ikke bruges på Euphoric, da han er kortere i ryggen.

Tilfældigvis kom jeg i berøring med en kieffer master 17'' (puderne er dog kortere end 17'' Wintec) og senere en kieffer garnish (kombi) 17''. Begge kan godt ligge på begge mine heste, derfor er det blevet dem jeg har beholdt.

hvor bor du henne i landet? for jeg har også to sadler til salg. En helt ny 17'' 500 med cair (blev for lang til Euphoric) og en wintec sport (kombi).

Hvis du har interesse i nogle af dem, kan de prøves...

de hænger pt. til komission på suså ridecenter, men jeg pendler mellem ringsted og odense og kan godt tage dem med, hvis det har interesse.

mange hilsner Lone

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider