Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

galop problemer
Forfatter: 
Dato:  28-11-2002 10:36

Jeg søger gode råd fra alle erfarne ryttere herinde.
Jeg har en 9 årig vallak, som jeg rider lidt dressur på.
Han går pænt, er meget arbejdsglad og umulig at gøre fysisk træt. Jeg kan nemt samle ham i skridt og trav, men problemt kommer ved galoppen.
Hans anspring er fine, men jeg kan ikke få samlet ham. Han søger pænt ned, men går simpelt hen for stærkt til, at jeg kan samle ham. Og uden samling, kan jeg ikke komme videre med galop øvelser.
Jeg træner halve parader,hele parader,volter og slangegange, så min krop er helt spaghetti. Vi får undervisning af en dygtig underviser.
Jeg har svært ved stadig at tro på, at det kun drejer sig om dårlig balance, men hvad siger I?
Jeg har haft en heste massør til ham flere gange, som ikke har fundet problemer.

Kommer samlingen pludselig en dag, eller skal der proffessionel hjælp til?

0
0
Svar på denne tråd

Re: galop problemer
Forfatter: 
Dato:  28-11-2002 10:45
Jeg red også på et tidspunkt på en hoppe der kun havde 1 gear i galoppen.

Sammen med min daværende underviser øvede vi meget samlet skridt, galop, skridt, galop - overgange overgange og atter overgange, det hjalp utroligt meget.
Lad være med at galoppere for længe ad gangen, det er kvaliteten af anspringet der bestemmer galoppen det er næsten umuligt at få samlet sammen hvis hesten først begynder at falde fra hinanden, så er det bedre at tage ned og starte forfra.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-11-2002 21:46
jeg synes det lyder lidt mörkeligt... men det kan vöre....

går han skövt bag til???? det kan nemlig godt vöre.. har hört om en hest der ikke kan samle sig i galoppen, fordi at den simpelhen går skövt bagtil,... det kunne vöre.. ellers ved jeg det ikke. men en mulighed... :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-11-2002 07:52
Træning, træning og atter træning.

Før det første når man arbejder med heste sker ændringerne ikke på en dag. Det skal blod, sved og tårer til.
For det andet er det igen grundridning, som jeg også kan forstå at du gør. Volter, halve parader, slangegang, hele parader og tempoveksling, og så træning, træning og træning.
Sæde og ben er meget vigtig i galoppen og hvis det er fordi at han går for stærkt i galoppen så sæt dig dybere i sadlen, bøj ham og tag halve parader.

Håber at det hjælper, held og lykke

Hilsen Gitte

www.sanne-anholm.webbyen.dk

>o< En rigtig hest er en Oldenborg >o<
(y) Danske Oldenborgheste kan og vil (y)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-11-2002 09:37
Min pony vil også løbe i galoppen især i højre. Jeg fik det råd, at starte med at ride ham på en 10 m volte i trav, og når at ligger godt, så spring ham an. Forsæt med at ride en volte endnu på 10 m volten, inden du rider ud på hovslaget. Det virkede virkelig godt for mig.

Dette forudsætter at hesten har en nogen lunde balance. Ellers kan volten jo laves lidt større. Men ikke større den den "tvinger" hesten til at bruge sig bag til.

God fornøjelse.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-11-2002 15:47
Hey,

Det lyder som om han har problemmer med balancen...

Det med overgangene er et rigtig godt råd, det får hesten til at vente på dig! Lav hele tiden forskellige overgange - galop, trav, parade, trav, galop, skridt, trav parade, hele tiden skifte, så den ikke tror det altid er skridt efter galoppen...

Du kan også gøre det i en longe, så den selv får oprettet sin balance i galoppen. Sørg for i starten at lade hesten få den plads den har brug for i starten. Derefter begynder du langsomt, efter et par gange, at lave volten mindre.

Held og lykke ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider