Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kandar
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 16:37

Hejsa

Hvornår er i begyndt at bruge kandar på jeres hest?? Og hvordan vurderede i, at jeres hest var klar???

Bare et nysgerrighedsspørgsmål fra mig :-)

Venlig hilsen Pia

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

den er vel klar
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 18:25

når den er ved at være klar øvelses mæssigt til M... dvs når man rider LA6-niveau så kan man begynde at introducere det...

Sagde Janne der skal til trailer køreprøve d 9 april...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

kandar
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 19:58

Jeg begyndte at ride med kandar midt i Februar. Det var min ridelære der syntes at jeg kunne begynde på det 1 - 2 gange i ugen da min hest nu kan næsten alle øvelserne til MB, den mangler kun at lære at chancere.

"At kunne ride er ikke et spørgsmål om liv og død. Det er langt vigtigere end det." Indiansk ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

begynde med kandar
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 14:37

Jeg mener at man kan begynde med kandar, når man kan ride hesten, i øvelserne med kun to fingre til at holde tøjlen.

hesten skal også være helt løsgjort, atlså ikke spænde imod ligemeget hvad man nu beder den om.

Mvh Maria

Akademisk ridekunst

"Dressuren er til for hestens skyld,

ikke omvendt"

www.123hjemmeside.dk/Maria-Dalsgaard

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 12:37

Hvorfor er det at jo dygtigere hesten bliver jo mere skal proppes ind i munden? Kan bare ikke se pointen

Mvh Julie

0
0
Svar på denne tråd

forskelligt!
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 03:51

Jeg kender en tidligere OL rytter, som har under vist nogle af privat rytterne på en rideskole jeg gik på da jeg var mindre,

Han sagde altid.( han er desværre gået bort for et par år siden,men han var fanme dygtig)

"Man skal tidligst skifte til Kandar, når hesten og rytteren kan Alle øvelser på et trensebid, aldrig før, så risikere man at ødelægge alt sit hårde arbejde og hesten med"

Jeg ved at han ved hvad han snakker om, så personligt, har jeg ingen intensioner om ikke at overholde det med mine hypper.

Men det er jo selvfølig forskelligt, hvad man syntes og har lært.:)

0
0
Svar på denne tråd

som julie
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 08:59

syntes jeg personigt det var lange federe hvis man i de sværer klasser i stedet skulle ride uden trense!!! Så bliver fårene hurtigt skilt fra bukkene!

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Alt til gelenegle sælges! Se præs.

NY PRIS! 1600!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 23:44

Hvis hesten reagere kan alle øvelser på trensebidet og reagere følsomt for hjælperne kan jeg stadig ikke se nogen grund til at at proppe kandar på hesten. Hvis ingen red med kandar så var det jo lige for alle i de høje klasser. Men det er jo en evig diskussion:)

0
0
Svar på denne tråd

Julie >>leight<<
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 15:01

Nu handler dressur jo ikke kun om en dygtig hest, men i ligeså høj grad om at være en dygtig rytter, og det kreæver en virkelig dygtig rytter at ride med et kandar, da det kræver at man har en meget fin og følsom hånd. Så det er altså ikke alle og enhver, der kan ride med en kandar.

Og ellers er jeg meget enig med de resterende i, at et godt tidspunkt at begynde med kandaren, er når både hest og rytter kan samtlige øvelser med trensen.

0
0
Svar på denne tråd

Kandar
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 15:49

Er det ikke noget med at man kan ride middelsvær på trense i dag? Det mener jeg nemlig at min veninde gør, men er ikke sikker.

Hendes gamle hyp havde ellers kun kunne rides på kandar, men så for en del år siden fik hun ny underviser og i dag rides den kun på trense.

Hvis jeg engang kommer op i de middelsvære klasser, så vil jeg da ride på trense, hvis altså man må

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

ja nemligja
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 21:53

Man må ride med trense til og med MB3 dog er kandar obligatorisk fra og med MA1

Kandaren må også tidligst bruges fra MB1

Altså valgfrit i MB klasserne

Anne

0
0
Svar på denne tråd

smag og behag
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 21:18

Jeg er så -i følge jer- et menneske, der er både ond og led og væmmelig ved min hest ved ca en gang hver anden måned at komme "kniv og gaffel" i hovedet på mit dyr og skridte en tur i skoven for lange tøjler. Uedlukkende med det formål at den gerne skulle komme til at forbinde det med noget positivt (jeg har bare set for mange heste, som reagerer ganske anderledes på at få kandar på end trense -allerede på staldgangen).

Og det på trods af, den kun ligger og roder rundt et sted i LA-klasserne. Og jeg har endda også redet gymnasticerende øvelser lang-og-dyb med kandar på ridebanen et par gange -i følge HN's smagsdommere burde jeg så skamme mig og gemme det langt væk indtil den går en stabil MA hjemme... Sådan vælger nogen at gøre det, og fred være med det, men lad dog for pokker være med at være så fordømmende.

Det skal måske også pointeres, at jeg aldrig ville indøve nye ting eller for hesten svære ting med kandar, og til daglig går hesten selvfølgelig på trense -og den går faktisk også på et hackamore ind imellem.

Mvh Mia

0
0
Svar på denne tråd

fordømmende
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 01:40

til MIA

Fordømmende syntes jeg ikke der er nogen der er, men som du selv skriver ville du aldrig øve nye ting eller svære ting på din kandar og det er der vi andre vil hen med at vi mener man først skal begynde at RIDE med kandar når hesten kan x antal øvelser på trensebid.

Det du gør ved at skridte en tur for lange tøjler i skoven på kandar? er ikke det vi andre snakker om, jeg vil nærmere (personligt) kalde det tilvænning efter som der ikke bliver krævet øvelser og trukket i tøjlerne. Kniv og gaffel hehe den var god Smiler.

Nå men i et tildfælde som dette syntes jeg ikke gør det vilde, nu ved jeg selvfølig ikke hvad plan dig og din hyp er på, men det lyder da til at i er garvede i faget.man behøver jo ikke starte de vilde stævner for at kunne ride på en kandar, så længe man er sikker på at både rytter og hest er klar til det.

Men her kræves der jo ikke noget, selvfølig smækker man ikke en kandar på en unghest, ikke hvis man er fornuftig ihvertfald.

MVH mig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider