Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hesten masser
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 21:37

hej

er der nogle det kan hjælpe mig. Den hest jeg rider har fåer en dårlig vane med at masse mig, når jeg løfter sadlen op i ryg højde og prøver at lægge den på. Er der nogle der kan give mig nogle redskaber/metoder så jeg kan vende den af med den adfædr

0
0
Svar på denne tråd

Sadelcheck
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 22:37

Et bud på hvorfor hun gør det, kan være at sadlen trykker hende, og hun derfor ikke ønsker at få sadel på.

Kan du få en erfaren rytter til at checke sadlen på hesten?

Anne

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 07:31

du skriver på din præs. at de to heste har lidt "adfærdproblemer" - hvis det sådan er generelt, så skal der nok en grundlæggende træning til

At den skubber/maser når du lægger sadel på, vil kun være en del af det, hvordan er den at trække med, ride, løfte og hove?

Hvis den konstant søger grænser og invadere dit personlige rum, så må der træning til.

Udover at sadlen måske ikke passer, - men for mig lyder det mere som om at de ikke er specielt velopdragne, eller måske har manglet noget menneskekontakt og noget respekt?

Det er forbudt at mase, men heste har gode grunde til at gøre det de gør.

ÉN GANG FJORDHEST - ALTID FJORDHEST

Bellapigen 1979-2005

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

At mase......
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 08:52

Jeg har fornøjelse at have to hingsteplager gående hjemme, og kan se på deres lege på folden.

Noget de virkellig "træner" i, når de leger er at mase/skubbe den anden hest - og den som viger, er den som taber !

Så umiddelbart vil jeg også tænke på en hest, som måske er i gang med at se om det er den eller dig der "bestemmer".

MVH Charlotte

Der var en, der var to, der var tre - Medoc, Nimmer og Piv.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider