Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

dressur teori
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 22:25

hej allesammen

er der nogen af jer der kender nogle gode steder på nettet hvor man kan læse sig til teorien bag de forskellige dressur øvelser??

ved at der er rigtig mange gode dressur ryttere der gennem tiden har lavet nogle glimrende "dressur-skole serier"... spørgsmålet er bare hvor man finder dem

på forhånd tusind tak...

mvh freja

0
0
Svar på denne tråd

Hippologisk.dk
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 22:13

Hipologisk har et bibliotek med en hel masse ridebøger, herunder også en masse forskellige teoribøger.

Personligt kan jeg anbefale Wilhelm Müsler "Ridelære" - den er rimelig gammel, men rigtig godt beskrevet og illustreret med vægt, tryk, bøjning mv.

Ellers skal du ind og finde dem på de respektive blades hjemmesider. Bladet Hest, lægger deres ældre numre ud på nettet.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

en god kending
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 22:27

er dressur med Kyra.. den synes jeg er rigtig god...

Sagde Janne der skal til trailer køreprøve d 9 april...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du......
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 22:09

- vil læse på nettet, synes jeg Henrik Johansens side http://positiveriding.com/ er super god. Det koster 40$ årligt, og er alle pengene værd.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Kyra K
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 00:33

Som jannej skriver... Kyra K indeholder gode forklaringer på øvelserne - får også min anbefaling

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

thja.. der er mange bøger..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 14:09

men ikke så meget på nettet. Da de jo gerne vil have man køber deres bøger og det er jo forståeligt.

jeg kan godt lide Kyra's ABC eller hvad den hedder.

Klaus Hemflings - danser med heste fortæller om opstilling og indvirkning

Sylvia Loch - classical seat.. Hun har lavet mange bøger der KUN omhandler det korrekte/perfekte/bestræbende opstilling, sæde og indvirkning fra rytteren.. YDERST god læsning.

Bent Branderup har også lavet en god en om klassisk dressur/akademisk ridning som fortæller om de forskellige stadier man skal kunne mestre for at kunne gå videre.

her på Morgado Lusitano's hjemmeside kan man få en forklaring på hvornår man er på de forskellige niveauer indenfor ridning/dressur, det tror jeg måske du kan bruge til noget.

Det er på engelsk.: www.morgadolusitano.pt/ index.php?option=com_c...&Itemid=68

God fornøjelse.

Mvh. Eva

www.lusitano.dk

Formidling af køb/salg af Puro Sangue Lusitano, portugals nationale hesterace.

Avlet og trænet i 400 år efter stolte portugisiske ridetraditioner.

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 16:06

tak for jeres svar altid dejligt at folk er så hjælpsomme her på siden

jeg har kyra's bog i forvejen og har/er super glad for den!! savnede bare lidt at supplere med da det ik altid lige fungerer efter hendes principper... men jo, hun er klart et forbillede....

tak igen..

mvh freja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider