Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Sidebevægelser
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 11:54

Hej alle!


Jeg har efterhånden redet min part i en måneds tid, og det er mest dressuren vi har gjort det i, so far.


Jeg har dog et problem - schenckelvigninger o.lign. virker det ikke rigtig som om, at hun fatter - er det nogen der har nogle gode råd til træning af dette?


Mvh. Freja

-----

And now you're positive something's happened

But you don't know what it is

Do you, mister Jones?

0
0
Svar på denne tråd
 
 **********
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 12:02

(det jeg mener er, at jeg åbenbart ikke giver hende klare nok signaler, eller noget i den stil.)


Mvh. Freja

-----

And now you're positive something's happened

But you don't know what it is

Do you, mister Jones?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra stilstand
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 12:32

En god måde at få hesten til at forstå den sideførende hjælp, er at standse den helt op og derefter give den sideførende hjælp.. På den måde bliver hesten ikke så forvirret af både at skulle gå frem, til siden, til biddet og ikke at være forbøjet.. Så skal den bare "tænke" på at vige for trykket i siden..


Det er jo så meget vigtig ikke at tænke på om hesten er til biddet, ligeudrettet eller har bagparten med.. Og ligeså snart at hesten træder et skridt tilsiden, SKAL du slippe presset med schenklen..


Held og lykke med det


Nu skulle alt være sagt

Hilsen Maja Og Ninus


Som synes at heste som stresser over hjælperne er værre end hest som går bag lod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 meget enig..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 14:24

tryk med et ben, idet hesten træder til siden så slipper du tryk... og hesten skal ikke gøre alt muligt andet samtidid. I starten skal du være tilfreds med at den træder til siden... Når den så bliver lidt mere trænet, så kan du bede om flere skridt... hvis den bliver skæv i kroppen så ville jeg vælge at ride lige frem og så bede om sidelæns igen... jeg ville aldrig begynde at sidde og fosøge at holde skulderen på plads med modsatte ben, for det er at give modstridende signaler...


Sagde Janne der har lært af sine fejl...


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ************
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 14:46

Mange tak for jeres svar.

Jeg tror mit problem er, at jeg nok ikke får lettet trykket nok. så det skal jeg være opmærksom på! =]


Mvh. Freja

-----

And now you're positive something's happened

But you don't know what it is

Do you, mister Jones?

0
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 14:49

Fantastisk.. Giver du en opdater senere...?


Nu skulle alt være sagt

Hilsen Maja Og Ninus


Som synes at heste som stresser over hjælperne er værre end hest som går bag lod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 *********
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 14:59

Hehe, det skal jeg nok =D

Men jeg smutter til Irland i nat, så I må lige vente en uges tid =]


Mvh. Freja

-----

And now you're positive something's happened

But you don't know what it is

Do you, mister Jones?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider