En god måde at få hesten til at forstå den sideførende hjælp, er at standse den helt op og derefter give den sideførende hjælp.. På den måde bliver hesten ikke så forvirret af både at skulle gå frem, til siden, til biddet og ikke at være forbøjet.. Så skal den bare "tænke" på at vige for trykket i siden..
Det er jo så meget vigtig ikke at tænke på om hesten er til biddet, ligeudrettet eller har bagparten med.. Og ligeså snart at hesten træder et skridt tilsiden, SKAL du slippe presset med schenklen..
Held og lykke med det 