Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 kender du Klaus Hempfling ?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 19:37

Hej


Er der nogen der kender noget til Klaus Hempflings træningsmetoder og principper ?

Syndes ihvert fald selv han lyder ret fornuftig... Men ved ikke super meget om ham....




HILSEN AUGUSTA




Lad altid døren stå på klem, så nyt kan trænge ind !

"Barfod hele dagen, det er sagen"



MIN SKØNNE HEST SIA <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke personligt :)
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 19:49

men jeg elsker hans tanker. Endelig et menneske i verden, der tænker som mig selv. Jaah :)


Han er en overlegen healer.


Lone


Healing hest/rytter


Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej ...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 21:00

kender lidt til hans tanker og metoder... og har engang været stor tilhængere af hans teorier....men har med tiden fundet ud af at Pat og Linda Parelli´s teorier passer bedere med mit temp. og mine egne tanker om heste hold....men det jeg vil frem til er at Klaus er fantastisk dygtig til det han gør..


mvh Sette


- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -

- http://www.ellemoses.dk -

0
1
Svar på denne tråd
 
 ghehrthy
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 21:37

jaaah ikke den eneste i verden...


Læs bøgerne at danse med heste og heste personligheder, så bliver du MEGET klogere på hans metoder :D Jeg elsker dem i hvert fald, og det er dem jeg træner min part efter, og de ung heste som jeg rider....


Held og lykke med dem...


<<louise>>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horsemanship
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 13:47

Ute Lehman som er en af Hempflingers elever har en hjemmeside som hedder Horse in harmony.

Der findes de grundlæggende principper i deres lærdom.


Tag vare på din hest. Den har kun dig.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 14:05

men det er vist nu Pat Parelli Ute´s metoder minder mest om....hvorvidt hun har været en del af Hemplings følge ved jeg så ikke....


Jeg har læst bøger af Hempfling og tog derfor på et kursus- her blev jeg slemt skuffet og gik faktisk før tid- han er nok god til at gøre det han gør( det så vi altså bare ikke)- jeg må så tilstå, at jeg til dato ikke har set en eneste af hans elever der kan noget som helst fornuftigt, men nu har jeg altså heller ikke mødt nogen der har valgt at forsætte med hans metoder....at manden så går ind for flere koner og er en del af en sekt, er vel hans eget valg...og det er da absolut ganske fornuftigt at have rige koner rundt om i verden...


MVH Dorthe




Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.


Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 14:28

Jeg træner selv efter noget alla hans metoder. Jeg er i hvert fald meget, rigtig meget, inspireret af ham

Du kan evt. se mine billeder på hestegalleri


Du bør klart læse hans danskoversatte bøger - de er super.


Tit og ofte er livet bedst, hvis hest får lov at være hest!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hempfling
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 01:45

Jeg har alle hans bøger og er meget stor tilhænger af Hempflings syn på træning, men lige så stor modstander af hans syn på mennesker - især kvinder.



/Patricia - Der mener at en Hubertussadel stadig er en skodsadel


"Not even Robinson Crusoe got all his work done by Friday"


www.passionforhorses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hehehe
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 22:26

bliver lige nysgerrig;hvad er det med Hempfling og kvinderne?


Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt simpelt
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 21:39

Hej - jeg blander mig lige...


Det gode ved Hemfling er at det er super simpelt og meget basalt..

Alle der har løbet rundt med en løs hest, kan se og prøve hans metode og opleve at de virker..


Men efter min mening er det en fejl at blive total fan af en guru/lærer... Man skal tage alt det gode fra alle dem der giver mening og lave sine egne principper som man har testet og mener virker...

Hvis man så har noget der ikke virker - så kan man søge hjælp hos de forskellige læremestre..


Hemfpling er jo stærkt inspireret af Spanien og Portugals trænings traditioner og det må jeg indrømme at det er jeg også.


En super god repræsentant for den Portugisiske ridning/klassisk dressur/Akademisk/dressur (- kald det hvad du vil) er den Portugisiske læremester Rodrigo Matos, som har arbejdet sig op på højeste rang indenfor Lusitano ridning i Portugal.


Han har ikke skrevet nogen bøger og der er ikke nogen der har skrevet en bog om ham (endnu), så han er jo ikke kendt som Hemfpling... men der er skrevet en artikel om ham, som i det engelske hestemagasin Horses for Life.
Artiklen handler om Morgado Lusitano og et interview med Rodrigo Matos: horsesforlife.com/content/view/1028/ 975/
(Hvis man registrerer sig med navn og e-mail adresse kan man læse en del artikler gratis).

Rodrigo kommer til DK i maj og vi mangler stadig tilmelding fra rytter med hest, så hvis det er noget for dig så kig ind på min hjemmeside eller under arrangementer.


www.lusitano.dk

Formidling af køb/salg af Puro Sangue Lusitano, portugals nationale hesterace.

Avlet og trænet i 400 år efter stolte portugisiske ridetraditioner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 super reklame
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 21:12

tænk lige at smide en reklame ind det er jo godt nok.


Tror ikke der er nogen der kan måle sig med Klaus. jeg har kendt til ham gennem kurser, sidst jeg talte med ham var da jeg havde brug for et godt råd med hensyn til min hingst. Men klaus kikkede og hans analyse, ramte totalt plet. Jeg har sågar hørt en sige at min hingst var uopdragen,han er top klikkertrænet, men fakta var at han havde brug for kiropraktor han var styrtet og det havde gjort at han havde ondt.


nu har jeg trænet mine heste efter hans metode i snart 12 år og har ikke fundet nogen afløser til ham. Klaus kan heale og se ind i tingene som ingen andre kan. Han har en tiltrækning som er utrolig stærk - han evner bare at skabe ro og tryghed, og rense op i skader som har været i hest og rytter. men man skal være åben for at se disse ting, ellers går det som en anden har skevet tidligere at man udvandre og synes at han er en klovn.


men for at reklamere for noget der er i stil med klaus er klikkertræning, klaus bruger også positivt forstærkning.




MVH karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 sakra.......
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 02:09

Har du læst "Danser med heste"?




/Patricia - Der mener at en Hubertussadel stadig er en skodsadel


"Not even Robinson Crusoe got all his work done by Friday"


www.passionforhorses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hestehvisker...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 16:18

hejsa


ja undskyld reklamen... men fandt det relevant for tråden...


Men jeg er også stor fan af Hempfling... har dog ikke snakket med ham, men har læst bøger, dyrket hjemmesider og taget hans principper til mig og de virker så godt.


Men ville bare lige gøre opmærksom på at der er andre derude i verden, som måske ikke er så kendte og heller har og kan det Hempfling kan...Rodrigo går ikke rundt og laver frihedsdressur - men tror mig han har en rigtig god forståelse for hvad der er galt med hesten, rytteren eller deres samspil.

og han underviser og retter rytteren meget diskret, så denne aldrig føler sig hængt ud eller "straffet".


Jeg synes der er så mange der skriver om Hemfpling, Monty, McLean o.s.v.

Det er næsten blevet helt guru-agtigt og bevares der findes nogle folk de fleste kan lære noget af - det er rigtig nok... men det er helt mærke og guru fikseret...

Hvorfor tager I ikke bare alt det gode som I har set nogen gøre eller sige og brug det. Find inspiriation over det hele og lad jer ikke begrænse af om det hedder klassisk dressur eller det er en kendt hr. Hempfling der har sagt det... det er faktisk ikke så vigtigt.


I mine øjne!


Mvh. Eva


www.lusitano.dk

Formidling af køb/salg af Puro Sangue Lusitano, portugals nationale hesterace.

Avlet og trænet i 400 år efter stolte portugisiske ridetraditioner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes det er ok
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 17:57

Med REKLAME, har da været inde og kikke på din hjemmeside synes det ser fint ud sikken en masse lækre heste og fedt med de videoer, man kan klikke ind på og se på heste.


det er en lækker hest en lusitano den ser stærk og robust ud.


Jeg har haft meget gavn af klaus, men jeg udelukker ikke andre muligheder eller trænere - dog udelukker jeg PNH da jeg finder det for negativt.


Klaus har jeg i baghånden og vender tit tilbage til hans bøger og tanker og så er han jo ikke længere væk end at man kan snakke med ham i telefonen. det er jo super fedt. Han er en venlig mand med hjertet hos hesten, sladder kan vi alle komme med og flytte fokus fra det væsentlige. så reklamer du bare og held og lykke med kurset.



MVH karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 patricia
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 22:08

ja,begge de der er udgivet på dansk...

mit spørgsmål om kvinderne var stillet med et smil,men glemte en , så I andre også ku se det...

Og når jeg så alligevel er her vil jeg gerne tilslutte mig Evas filosofi om at stjæle med arme og ben af alt det gode fra alle tiders hestefolk


Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak skal I have...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 13:02

;O)


Jeg glæder mig som et lille barn til det kursus og det ville være så ærgerligt hvis vi bliver nød til at aflyse fordi der er for få heste tilmeldt... så derfor er jeg måske lidt aggressiv.

;O)



I siger selvfølgelig bare til, hvis der er nogle heste/Lusitanoer fra min hjemmeside I vil vide mere om - eller hvis I vil vide noget om Rodrigo Matos.


Han er jo ikke kendt i DK og måske ikke en gang i Portugal, men hvis I kigger på denne her søgning jeg lavede på google, så er han brugt mange steder i verden og mange har nydt godt af hans kurser:

www.google.dk/ search?hl=da&q=%22Rodrigo+da+Costa+ Matos%22&meta=


Zitha - har du holdt kurser med Hempfling? Jeg syntes ihvertfald godt om hans principper og det er altid godt at lære mere. Så råb højt når der er noget!

;O)


Mvh. Eva





www.lusitano.dk

Formidling af køb/salg af Puro Sangue Lusitano, portugals nationale hesterace.

Avlet og trænet i 400 år efter stolte portugisiske ridetraditioner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ville gerne komme og
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 14:37

kikke -Det kan være at jeg skal tjekke tid og dato og komme forbi, det kan jo ikke skade at se og lære lidt nyt.


Jeg har for 12 år siden været hos Klaus i Spanien. Min hest dengang var bare så skøn, og helt tæt på, stadig nu efter at han er død kan han stadig minde mig om at han er den bedste - ære være hans minde. jeg er på vej med en ny hest og er ved at etablere dette her stærke bånd og kontakt til ham.


jeg synes godt om Klaus trods det at han er udskældt og misforstået af mange. vil dog vælge at holde det for mig selv - mine erfaringer osv, hvis du forstår.


det kan være vi ses





MVH karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker.......
Forfatter: 
Dato:  17-03-2008 08:54

Ja, det er rigtigt at man bare skal plukke alt det gode ud fra det man kender !


Hvis der er nogen der ved eller hører noget om et kursus eller lign. med klaus, så sig endelig til !!

Har lige anskaffet mig "hestepersonlighedder"...ihh, hvor jeg elsker den !


Lige et spørgsmål...hvad er PNH ?? heh..







HILSEN AUGUSTA




Lad altid døren stå på klem, så nyt kan trænge ind !

"Barfod hele dagen, det er sagen"



MIN SKØNNE HEST SIA <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2008 09:11

Har set ham live, og han var super!


Anni

Heldige ejer af to gule

shetlænder hopper.

Fordi farven også betyder noget!


www.123hjemmeside.dk/Shetlandspony- show


0
0
Svar på denne tråd
 
 trallalalulalej
Forfatter: 
Dato:  17-03-2008 09:52

uhha...DET ku´jeg sørme oss godt tænke mig ..hehe



HILSEN AUGUSTA




Lad altid døren stå på klem, så nyt kan trænge ind !

"Barfod hele dagen, det er sagen"



MIN SKØNNE HEST SIA <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 kurset er fyldt op
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 12:05

hej alle


jeg håber da så sandelig at I kommer til kurset, det ville bare være super dejligt.


Der er fyldt op med heste/ryttere nu, men det er jo ikke skidt med venteliste og tilskuer, så meld jer til.

Der er meldt 9 heste til - P.R.E. og 2 Lusitano heste, så der bliver lidt at kigge på, hvis man er til dem.


tilmelding hos på mail@lonenyhuus.com I betaler først når I kommer. I betaler 200 kr. for adgang og det er lige meget om I kommer en eller alle dage.


Jeg kan ikke forstå hvorfor Klaus Hempfling skulle være udskældt og misforstået.. ja okay, han tjener penge på bøger og kurser på noget han bestemt ikke har opfundet, men bare er god til at formidle budskabet ud.


Jeg stemmer for at alle skulle snuse lidt til Klaus Hempfling og tage det de kan bruge - især kan jeg lide hans friheds longering og forklaring om det gode/korrekte/klassiske sæde og opstilling.


God ridning!

Mvh. Eva


www.lusitano.dk

Formidling af køb/salg af Puro Sangue Lusitano, portugals nationale hesterace.

Avlet og trænet i 400 år efter stolte portugisiske ridetraditioner.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider