Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

krydsgalop :-s
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 23:07

jeg har jo min dejlige dressur/spring hyp..

og nu er vi igang med at træne bane og sådan...

nogle gange når jeg rider fra et spring hvor man kommer fra den ene volte over på den anden, ja så når han at changere galoppen inden jeg får ham i trav (hvor jeg vil changere ham igennem, indtil han forstår det andet.)

men problemet ligger i at han changere fra f.eks venstre til højre, ja så "glemmer" han bagbene og krydser.

skal lige siges at hesten rides dagligt i dressur og går på LA niveau...

RIP: Amanda 1999

RIP: Ros may 1998

RIP: Zenta 2006

De smukkeste stjerne på himlen altid elsket aldrig glemt.

Min elskede Joe Boy
Hannoveraneren kan og vil
0
0
Svar på denne tråd

balance
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 00:08

Hvis hesten ikke er i balance i det moment hvor den bytter, vil den have tildens til at falde på snuden, og nærmest snuble ind i changementet, hvilket gør det svært at få bagenden med.

Kan den changere rent i dressuren?

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

0
0
Svar på denne tråd

changement..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 11:25

han kan changere rent, hvis man hjælper ham meget... men så kan han..

Min elskede Joe Boy
0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 12:38

Jeg vil også mene at krydsgalop er et produkt af manglende balance. Men det er jo bare et spørgsmål om træning :)

Dejligste
♥ ♥ ♥
Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django
-
Every song ends, but that's not a reason for not to enjoy it!
0
0
Svar på denne tråd

Okay....
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 12:55

Jamen når han kan i dressuren, er det jo bare et spørgsmål om træning. De fleste heste ændre jo tempoet lidt på en springbane, fremfor dressur Så tror din intention om at tage ham ned i trav inden du skifter, er en god ide indtil videre.

Er god ide kunne også være en masse galoptræning, med temposkift, bomme og lign.

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

0
0
Svar på denne tråd

Forventningens glæde
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 20:40

Min gør det også tit, men han går dog ikke dressur på noget som helst plan endnu, så i mit tilfælde tror jeg nok, det har noget med balancen at gøre.

Da jeg efterforskede fænomenet - angst over, om der skulle være noget galt med min hest - stødte jeg imidlertid på en teori, der mente, at nogle heste gør det, fordi de foregriber begivenhedernes gang, og ved at gå krydsgalop er de klar til at dreje hurtigere i den ene eller den anden retning. Det ses også i naturen, når dyr som gazeller bliver jagtet af rovdyr.

Jeg så i sommer ridebanespringingsdelen fra et stort internationalt militarystævne (vistnok EM) og der var en fransk (tror jeg nok) hest, der gik stort set hele banen i krydsgalop - vanvittigt irriterende for rytteren, men ekvipagen kom da udmærket igennem, og man må formode, at en hest på dette niveau må være 100 procent rask.

Løsningen er vel nok enten at ride langsommere, eller evt. bare at lære at leve med det.

"Forgyldning forgaar, men svinelæder bestaar!"

0
0
Svar på denne tråd

mange tak..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 20:59

ja manglende balance.... det sker oftest når det er sådan at der er et skarpere sving efter springet.. men han er også en hest som er meget glad for galop.. sidst da jeg øvede travbomme med ham galoperede han ind imellem (uden at røre bommene) selvom afstanden var sat til trav...

men der er nok ikke andet for end at træne og træne..

vi har også trænet det med at changere hen over springet hvilket faktisk er gået rigtig godt...

han har dog lidt sværere ved det fra venstre til højre.. men alle heste har jo som regl en god og en dårlig side.

Min elskede Joe Boy
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider