Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

prøve noget nyt..
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 16:09

Hej alle HN'er

Jeg har en dejlig vallak på 3 år som stort set er tilredet men holder pause da det er for tidligt at gå i gang med den "hård" træning. Han er van til sadel, hovedtøj, rytter alt hvad der sådan lige skal til..

De sidse par uger har vi ikke lavet det helt vilde udover strigle og nusse da han har tabt sig, så.. han er på fedme kur.!

Men men men, har i nogle sjove idéer til hvad vi kan lave ?

Jeg vil gerne lære ham at neje så hvis der er nogen af jer der ved hvordan man lære krikken det vil jeg meget gerne vide det.

Jeg vil også godt vide hvordan man kan lære hesten at trave ved siden af mig mens jeg løber.. når jeg prøver og få ham til at løbe strækker han bare halsen og tøffer afsted..

Hjælp ? Hehe..

Tralala..

felix min smukke lyp ! <3

0
0
Svar på denne tråd

at neje
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 10:34

Du skal først lære hesten at følge en godbid med hovedet uden at bevæge kroppen. Du starter derefter med at føre godbidden ned til bringen. Derefter ned mellem forbenene oppe ved bringen. Derefter ved forknæ-højde og til sidst mellem forbenene nede ved jorden. Når mulen er nede mellem forbenene, ser det ud som om de nejer.

Mvh

Sille

Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.

For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd

At lære at neje
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 17:10

Jeg lærte det også min vallak på 3 et halvt år. Jeg lærte ham det ved at tage en gulerod og fører den imellem forbenene mens jeg tog fat i hans ene forben og trak det langsomt bagud, så lagde han sig på det ene knæ så længe jeg holdte gulerodden der nede.

Ved ikk hvor meget det hjalp, det er lidt svært at beskrive. jeg har vist et billede på min præsentasion

Fjordheste er bare såååå dejlige....

0
0
Svar på denne tråd

tja.....
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 18:17

Den 3 års ude på stutteriet som jeg arbejder med bliver brugt til at..

- Køre (men ikke mig da hun er ny tilkørt 2.spand)

- gå tur med (hvilket har gjord at hun stor set ikke er bange for noget)

- Longere (mest op til tilkørslen så hun kunne lære komandoerne "Skridte" og "Kom Trav" at kende, hvilket også virker nå vi skal mønstre :D)

- Leger de 7 lege (www.todayshorse.com/Articles/ LanguageofHorses.htm)og her noget der ligner på dansk (micjen.homepage.dk/traening.htm)

og ellers går hun bare og hygger med de andre på folden...

mvh Sette og Jasmin...

- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -

- Fjordhest Sælges - (www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=79086)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider