Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvordan vender man en plag til bid??
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 11:17

Jeg har en plag på godt 3 år. Som jeg er ved at prøve at vende til bid. Men der er ikke rigtig noget af det jeg har prøvet som virker. Har prøvet at gnide biddet i sukker så det smager godt når hun får det i munden, og varmet det så det ikke er ubehageligt koldt. JEg har haft det til at ligge i hendes mund blot få sek til at starte med så det ikke bliver alt for ubehageligt for hende. Men hun vil stadig ikke have biddet og ved ikke hvad jeg ellers skal prøve.

Håber at få nogle gode ideer.

- Isabella

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 11:33

æblebid? Hvis den slet ikke vil have det i munden, nogle kan ikke lide metallyden og følelsen. Det kan også hjælpe at holde et lille æble e.l. hen sammen med biddet. Og evt. lade den få en lille godbid med biddet i munden, så den ikke fokuserer så meget på, det er ubehageligt. og den kan forbinde biddet med noget naturligt, noget hjemmevant.

Undersøgelser viser, at det er super at kombinere noget nyt med noget hjememvant. Så accepteres det hurtigere.

At du kun lader den stå med biddet få sekunder kan virke bagvendt. Så får du ikke vænnet den til det, den får ikke lov at falde til ro med biddet, den oplever kun det ubehagelige. At få det på OG mange synes også, det er ubehageligt at få det af. Selve aftagningen.

Lone

Healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

jeg brugte
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 11:35

forresten det gode gamle råd med at lade den stå i boksen ½ time med trense på. Inden da havde jeg gjort som dig, men først da den fik lov at stå og falde til ro i sit mønster, accepterede min hingstefyr biddet.

Lone

Healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

som Lone skriver
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 13:37

Jeg har også praktiseret med mine ungheste at lade dem stå i boksen med hovedtøj på ca 15-30 min. Så kan de ryste på hovedet, gumle og gnaske på biddet som de har lyst. Så bliver det hurtigt meget uinteressant og acceptabelt at have bid i munden.

Ligeledes har jeg trukket med dem med grime uden på hovedtøjet også bare for de vænner sig til at have bid i munden.

vh Louise

Dressurtanten.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 13:49

Jeg må nok erkende at jeg endnu ikke er stødt ind i en hest, der ikke kan lide biddet. Jeg er stødt ind i en enkelt, der havde store aversioner mod at få noget op over ørerne og i det hele taget berøringer omkring hovedet. Det fik vi løst med masser af ros og godbidder. Derefter kunne vi løsne biddet i den ene side, således at man ikke både skulle slås med hovedtøj og bid for at få det i munden på hende. Hun blev faktisk helt god til sidst.

Min plag har egentlig bare slugt det og synes umiddelbart det er vældig hyggeligt at få lidt ekstra opmærksomhed. Han bliver trukket med en grime ud over hovedtøjet, for ikke at lægge pres i biddet til at starte med.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

et gammelt råd
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 16:08

et gammelt råd er at man kan, lægge bidet i foder spanden eller krybben det gør at hesten slapper lidt mere af når det skal i munden ,da den har hørt lyden af metal og også har smagt lidt på det uden det er farligt..

hvis det ikke virker med list og padagogik. så bare blv ved med at prøve det skal nok komme..

håber det virker.

0
0
Svar på denne tråd

Arbejde fra jorden
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 19:42

Jeg vil så til gengæld tale mere for at give hesten bid i munden, mens der sker noget andet, så den ikke har tid til at tænke for meget over det.

Hvis den får lov at stå i boksen, hvor intet sker, vil al dens fokus være på hovedtøj og bid. Hvis du giver den det på, og laver masser af øvelser fra jorden, hvor den skal koncentrere sig om dig, glemmer den hurtigt alt om bid.

Hilsen Line

.....med DESEADO (P.R.E)

0
0
Svar på denne tråd

min 2 års
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 22:30

plag har lige haft trense på idag, jeg lod hende stå alene i boksen med det,og det så ud til hun følte sig helt tilpas.

hun havde ingen problemmer med at tage det ind i munden .

mvh carina

smuk ox araber tilbyder bedækning

husk ox araber hingstedag 15/3-08 kl 10.30-16.00 på Vallensbæk ridecenter

Pony vallak 138 udlånes/pony hingst tilsalg

www.123hjemmeside.dk/staldcado opdateret se nyheder

0
0
Svar på denne tråd

Hovedtøj
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 07:42

Har du problemer med at få biddet i munden, så kan det nogengange være en god ide, at tage hovedtøjet på hesten, men spænde biddet af i den ene side, så hesten først får biddet i munden til sidst.

Men ellers gør som de andre siger: lad hesten stå med det lidt tid alene i boksen, mens du laver andre ting i stalden. Og ellers tage en grime udenover og longere og gå ture.

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider