Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 hvad ville i gøre??
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 18:49

HEJSA


jeg har jo en unghest som skal tilrides næste år,men jeg er sådan kommet i tvivl om jeg tør.

at have med sådan en unghest at gører, jeg tænker meget over hvordan mon han bliver.??


mit mod er heller ikke det sammen som det var en gang,(er blevet mor).

om jeg i bund og grund er beder tjent med en ældre hest,som er tilredet.

og som ikke græver så meget træning,eller ville i vente og se hvilken hest han bliver.

han skal tilrides hos Susan Kjærgaard.


håber i kan råde mig lidt,jeg holder jo af kræet.


MVH Louise


Stald Søgaard.

Når man køber en frieser,sælger man en del af sit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Behold den
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 19:11

En ældre hest er ingen garanti for, at du ikke får problemer med den.


Jeg vil anbefale dig at beholde ham, men at spare så mange penge sammen, at du har råd til nok undervisning.


Samtidig skal du selv deltage aktivt i tilridningen så du ved, hvad han kan og ikke kan, og så du ved, hvad der er sket med ham.


Hvordan han bliver kommer meget an på, hvordan han bliver behandlet, og her kan jeg kun sige, at du gør et godt valg ved at få Susan til at tilride ham.


Det behøver på ingen måde at være et problem at have en unghest, det drejer sig om, at man ikke byder hesten noget, den ikke er parat til. Det kræver viden om både træningsteknikker og tilvænning og om, hvad hesten under tilridningen faktisk har lært.


Bærer man sig fornuftigt ad, kan det faktisk være nemmere at have en unghest, der ikke har lært sig nogen unoder!



Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

www.hesteforstand.dk


Hjælp til problemheste, undervisning, kurser og foredrag


Opstaldning i løsdrift tilbydes


0
0
Svar på denne tråd
 
 Beholde..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 19:15

Jeg syntes helt sikkert du skal beholde ham, få ham tilredet og se hvad han bliver for en hest... Det er noget særligt at have en hest fra bunden af....


Jeg havde det ligesom dig fået børn og ikke reddet ret meget i 2 år, jeg var pludselig lidt utryg og satte mig ikke bare op på hvilken som helst hest. Jeg købte en ældre hest som var rar og nem, men jeg kom egentlig hurtigt til at "kede" mig lidt, hun gik jo pænt og der var ikke så meget at viderudvikle. Derfor solgte jeg hende og købte en unghest som jeg har nu... Hende er jeg bare vild glad for også selvom der kommmer et bukkespring en gang imellem...


Jeg syntes du skal beholde ham og se hvad der sker!!



Mvh

Sabine Folkmann

"Allways look at the bright side off life"


Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr

koldpresset olie og energy oil.

Forhandler af Regulator Complete.

KLIPNING AF HEST OG PONY.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vildhest eller ej
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 19:24

Uha ja det er jo en tricky en...men først og fremmest vil jeg sige at det lyder meget fornuftigt at få ham tilredet af en der har helt styr på tingene som Susan har og så har du jo allerede taget det første skridt.

Selv har jeg en snart 4års hoppe som er ret vims og derfor ofte når at skræmme folk. Men hun er en nussegris og hun gør meget gerne hvad hun kan for at honorere de ting jeg beder hende om. Hun er meget dominerende og hun har et tændt flugtinstinkt på den måde at hun ser ALT og hun hører ALT . Man skal være klar over at med hende kan man ikke ryge cigaretter, tale i mobil, spænde gjord og rette på bh'en på samme tid for hun er ready hele tiden. Men til gengæld er hun top stabil med de ting hun har lært og som sidder på rygraden, hvis hun blir forskrækket blir hun ved siden af mig når vi går, og ser hun noget stopper hun op og lytter og kigger hvorefter hun går hen og undersøger. Så selvom hun er kilden hvis man kun rører hende let og hun laver spanske skridt hvis man viser hende en pisk og hun danser ved siden af en når man trækker hende hvis hun er frisk, så er hun super flink på gangen, står stille uden at stå fast, kan stå bundet, er ligeglad med hvis noget blæser ind på hendes ben og er en perle at ride på. Både i ridehus, i blæsevejr, om sommeren, på tur og i traffiken. Hun er kølig og hører efter. Alle de ting jeg forventede hun kunne, dem kunne hun ikke, men alt det jeg tænkte at hun ville være bange for eller ikke kunne dem gjorde hun bare uden tøven. Så af hende har jeg lært at man ikke kan forvente at de er som det umiddelbart ser ud til.


Så uanset hvordan du måske tror at din hest er eller bliver, kan han meget vel være en snuske at ride på selvom han er frisk når du går ved siden af ham. Så prøv dig frem, lav en masse hms med ham og lær ham at kende på alle måder. Når du ved hvad der er det værste han gør hvis han gør noget og du kender hans reaktioner så tror jeg du vil finde at han ikke føles så "farlig" og uoverskuelig mere.


Jo mere man lærer om hesten, jo mere finder man ud af at man stadig ikke ved om dyret.

Psykologisk indsigt er det kraftigste af alle redskaber når du arbejder med heste, tålmodighed er det vigtigste!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 19:56

HEJ


MANGE tak for jeres brug barer svar,og som en sage at en ældre hest kan også gører ting man er bliver utryk ved.


pga min nervøsitet har jeg valgt Susan Kjærgaard til at tilride ham,da hun lyder til at værer meget dygtig.

så vi får den bedste start på ridningen,da jeg somsagt ikke har modet selv.

og jeg syndes bestemt ikke det er en skam at indrømme,men jeg tror måske også det er frygten overfor det ukendte. (hvordan mon han bliver.)


for han er virkelig sød på ridebanen,der har jeg ikke oplevet ham springe tilside endnu.

jeg har heller ikke oplevet ham blive rigtig stresset endnu,jeg har haft ham i et år nu.


men man ved jo hvad man har, og ikke hvad man får.

jeg kunne jo ske at få en kanon hest,og med Susan,s træning er der jo et godt grundlæg for det.


og jeg tror måske også jeg vil fortryde,det hvis jeg sælger ham.


Stald Søgaard.

Når man køber en frieser,sælger man en del af sit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 også nervøs her..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 20:09

Jeg er til tider også meget usikker på mig og min unghest. Egentlig ville jeg selv have valgt en ældre og mere stabil slags, som førstegangs hest...men nu fik jeg jo min dreng i bryllupsgave da han kun var få mdr gammel (jeg passede hans mor, mens hun var drægtig og havde fortsat part på dem begge efter Romeo blev født...)


Det var med stor nervøsitet jeg påtog mig opgaven at opdrage sådan en lille bandit. Men det har vist sig jeg voksede med opgaven og han er en dejlig hest.


Som dig begynder jeg dog nu igen at blive lidt usikker, da også min skal tilrides senere i år og jeg rigtig begynder at spekulere over om vi kommer til at passe sammen ridemæssigt.


Jeg har også nu valgt at få ham tilredet hjemme af en kompetent person jeg stoler på og så jeg selv kan være en aktiv del af det. Og kan helt sikkert også se den fordel at jeg jo så kan følge hans bevægelser, udvikling og evner.


Oveni hatten er det så også billigere end at få ham tilredet ude i byen, da jeg jo sparer selve opstaldningen


Men uanset hvor nervøs jeg er, så bliver min guldklump aldrig solgt. Er sikker på det hele nok skal gå.


Hilsen
Shadowfax,
Frieseren ROMEO & G. kryds'et CASSIOPEIA

Stald AnnesMinde

OPSTALDNING TILBYDES
HOPPER OG VALLAK'ER

(Vejrup)
(min. stangmål 120cm)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider