Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

trailerlæsning igen ( nyt problem med stædige PONY
Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 21:28
Hejsa..

Hart læst en MASSE tråde om trailerlæsning, problemer , svar mm.
Jeg ( vi) er desværre ikke blevet klogere omkring vores problem..
NÅR disse ponyer ENDELIG er læsset, er der ingen problemer.
Haves: 2stk MEGET stædige ponyer. Bla et stk kat 3 pony som er umulig at flytte..
DEn ene pony har altid HADET at gå i trailer, og stejler helst 2-3 timer før den giver op.
DEn lille pony har gået i tailer hundredevis af gange, men har nu fået ideer, og vil heller ikke op.
ALT er forsøgt..
At give tid, at blive "dopet", jakken, hård træning før, O.s.v.
Ingen af ponyer virker bange, bare MEGET stædige.. 3-4 timer er det mindste de pr. stk kan læsses på..

Ønskes:
2 ponyer som gerne skulle køre til og fra rideklubben 1 gang pr. uge samt til stævner!! kørselstiden er meget kort, og der bliver kørt forsigtigt med dem.
Man er villig til at bruge penge på kloge mennesker, men jeg syns ik jeg kan finde nogen ( de bor 6000 området)

Håber på flere gode råd fra jer "trailerelskere"
Hilsen
Lene
0
0
Svar på denne tråd

Re: trailerlæsning igen ( nyt problem med stædige
Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 22:48
hej
når det nu er så små ponyer har i så prøvet at bære dem op der kræves 3 personer 2 bagved og en foran
de 2 bagved holder i hånd lige bag ved hesten lige under rumpen og så løfter de mens den foran styrer
metoden skal kun bruges hvis man er 100% sikker på at det er stædighed.har selv brugt det ved vores de små heste som er MEGET stædige de kan nu læsses uden problemer de skal ihvet fald ikke nyde noget af at
blive løftet på
hilsen berit

smuk 4 års kat.2 pony vallak rå
samt tinker hoppe plag fra august 2001
til salg se dem på præsentationen
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 22:54
Lyder da til at det "bare" er et spørgsmål om at I skal vinde kampen hver gang... jeg vil sige at i skal læsse dem med torve! Lynhurtigt og uden komplikationer og så skal de ellers have mad i traileren, så skulle den være ude!!

Nu er jeg jo ikke vildt klog, men min egen går da trods alt i trailer nu... på trods af mange kampe *gg*

-miki-

Som i øvrigt har 2 dejlige mislinger til "salg"... Billeder kan ses på min præsentation!

:{-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 08:24
Jeg har for et par dage siden skrevet her hvordan jeg gør det, og det virker hver gang.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 10:01
Min pony er heller vild med at gå op i trailer. Men jeg kender en som nærmest "pjatter og leger" lidt med hesten FØR den skal derop, nusser, pjatter og leger, og så går den stille op i traileren. Hun siger at efter hun er begyndt på det, har hun ingen problemer med læsning af heste!!
Det lyder vildt, men det passer!
V.h Heidi

*Heste er de bedste for de blir´næsten aldrig vrede
og hvor hestene de kommer der spreder de kun glæde*
:-D

Chek mine hjemmesider:

www.prontus.webbyen.dk

www.pony-freak.webbyen.dk

www.pony-friends.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 12:50
Ja det lyder underligt.. men prøv og bagge hesten op. hvis du tar bind for øjnene og trækker foran med med den, vil en tro at den skal op i trailen og bynder og bagge. og så vil den jo bagge op i traileren, husk bare og tage skildevæggen ned af traileren.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 17:37
Min pony vil heller ikke læses! Det er dog en 1'er pony. På mandag får jeg besøg af en "hestevisker".

Det skulle siges ham kan få de fleste heste i trailer bare ud fra horsmanship!! Nu får vi se!

Der jeg vil hen er du siger den ene pony stejler! Man kan få et torv kaldet "et shane torv" Det sætter man så på en speciel måde og hestens numse op ad halsen og ned dennem grimen og op til forbummen i traileren, så kan man hive dem op i traileren! De kan IKKE stejle med det torv på...

Jeg aner bare ikke lige hvor man får det torv 8-)

~Qnus *Chili* ;-D

*Rigtig piger rider, seje tøzer springer* :-P

Tænkt kan siges, men sagt kan ikke forties.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 19:05
Hejsa!

Jeg var i sommers til en demonstration med en "hestehvisker" som demonstrerede trailerlæsning. Principerne var egentlig ret simple men ens hest skal nok være vant til horsemanship i forvejen for at forstå det!! Hun havde vist nok specielle kurser hvor man lærte at læsse en hest...

Det kunne man jo prøve!

-- Maria:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 19:07
hej igen!

så lige at man rent faktisk kan købe en film om det på
http://www.horsemanship.dk
under video/shop!

--- maria
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 21:24
"et Shane-tov" - ja, det er nu altså ikke noget specielt tov, det er bare et tov som er bundet på en bestemt måde, så det er bare at købe et tov, der er langt nok, og så binde det på den rigtige måde.

Inden man når så langt skal man bare lige huske, at sådan et "shane-tov" (jeg går ud fra, at måden tovet bruges på, er Shane Moseles opfindelse, deraf navnet) kun er beregnet til en eneste ting: At TVINGE hesten ind i traileren så hurtigt som muligt, uanset hvor bange den er, jeg vil IKKE byde mine heste sådan noget, og jeg tør heller ikke køre med en hest, som er tvunget ind i traileren på denne måde, den har meget større risiko for at gå amok end en, der har fået lov at indse i sit eget tempo, at der ikke sker noget ved det.

Shane Mosele var dygtig for et par år siden, nu er han vist blevet slave af sin egen succes, jeg synes han er ALT for hård ved hestene - hestene SKAL nu tilrides på 1/2 time af ham, og han trækker dem gerne bagover mm. hvis de ikke makker ret - og JEG vil heller ikke lægge hest til, at han når hesten er 2 år skal stå på dens lændehvirvler, det sted på ryggen, der dårligst tåler at bære vægt, men det viste han så "smukt" på TV for nylig.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-11-2002 13:39
Kender en som har samme problem, dog med en vallak på 170 cm! Den er også møg stædig, og når man når lidt op ad rampen med den, vil den slå med forbene, så det er ret farligt!

Mit råd ville være at læsse hver-eller hver anden dag, gerne op til et måltid mad! Lad endelig være med at køre nogen steder med den! Giv den dens måltid mad i traileren, og træk den så ud når den er færdig.
I skal ikke være flere mennesker end højst nødvendigt, da det bare gør hesten nervøs, hvis der står 50 mennesker og råber og skriger af den! Den eneste som må sige noget, er den som trækker den, hvis andre begynder afleder i dens opmærksomhed.
Dette har jeg haft gode erfarringer med.

--HeidiZ(Putin)--
Vil DU stoppe den frygtelige transport til Italien? Vil DU være sikker på at din hest får en værdig død? Så meld dig ind her: hovgaard@nielsen.mail.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider