ikke reagerer kontrolleret "fremad" på ben, pisk og tøjle og reagerer med hop, løb og buk, og heller ikke standser for signal, vil jeg tage det som tegn på, at hesten ikke forstår hvad du beder den om og måske tolker dine signaler som "hjæææælp lad mig komme væk"
.
JEG tror bare, den er forvirret, men det er svært at vurdere, når man ikke har set den.
Hvis det nu var mig, ville jeg først arbejde lidt fra jorden, hvor hesten trænes i at gå frem for træk eller pisketap (ikke hårdt, bare så den føler pisken) eller smæld med tungen.
Og så ville jeg også træne stop for træk i tøjlen.
Jeg ville også bruge bak i visse situationer, fordi det virker forstærkende på stoppet, hvis man nu bruger det rigtigt. Men hvis man ikke lige har styr på hvordan og hvornår det bruges, er det bedre bare altid at flytte hesten på plads, hvis den fx gå frem uden at blive bedt om det - eller tilbage for den sags skyld.
Stop altid presset med det samme hesten reagerer (dvs giv efter når den stopper benene, stop pisketap eller træk når den går frem).
Ros gerne når den gør det rigtigt.
Det du egentlig gør, i bund og grund, er at få kontrol over hestens ben. Dvs. den skal gå frem når du beder den om det og ellers ikke. Den skal stoppe, når du beder den om det og ellers ikke.
Når det fungerer fra jorden (det kan være efter 10 minutter eller 10 dage, men så helst ikke længere
), sætter du dig op (evt. med en hjælper, der har været med fra jorden og ved, hvad det handler om, så vedkommende kan give signalet fra jorden, hvis den ikke reagerer når du sidder på den).
Så arbejder du i skridt med stop for tøjlen, og med at få hesten til at gå fremad for tryk med schenklen og evt. smæld med tungen (eller evt. pisketap). Stop trykket (schenkler eller tøjle) når hesten reagerer, som du ønsker (ikke før).
Når det fungerer i skridt, så kan du trave osv.
Meget firkantet, koldt og kontant. Jeg synes, at det virker formidabelt 
Det ville nok også være en glimrende idé at få noget hjælp, så du får timet signaler og eftergift helt rigtigt. I hvert fald lige indtil du får prøvet at gøre det "rigtigt", så du ved, hvordan du selv skal fortsætte.