Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ride Med Lammepad
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 23:17

Hvorfor har du reddet med en sådan?

Eller hvorfor gør du det nu?


Jeg har set rigtig mange tøser ride rundt med sådan en, også de (grimme) uægte i teddy/plys som bliver trykket fladt.


Jeg rider selv en med en Christ lammepad, da jeg har en unghest. Det gør at det er rigtig svært at få sadlen til passe (lige nu) Han har jo ikke sat muskler endnu og er kun blevet reddet en måned.


Bommen passer, men der mangler lige lidt fyld, den flabber lidt op bagpå.

Men da hesten er så ung og jo får muskler nu her hvor han bliver reddet, synes jeg at løsningen med en lammepad var fin indtil han satte lidt muskler.


Jeg ser mange ride med sådan en, jeg synes det er forkert at det efterhånden er blevet et modeflip, for de piger ved jo ikke at for meget fyld mellem sadel og hest kan få sadlen til at dreje.


PS. gider ikke på hører på at jeg BARE skal ofre penge på en ordenlig sadlen.:)


Men hvorfor bruger du en? hvorfor ikke?




Lækkert dækken billigt tilsalg! Tjek min annonce m. billede :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svær hest
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 00:09

Min halvgamle hyps er efterhånden faldet lidt sammen i ryggen og har en "lettere" markeret manke. Har længe redet med pad på til spring og jagt for at mindske eventuelle stød.

Nu rider jeg med den hele tiden for at "løfte" lidt. Det var det sadelmageren anbefalede - og desuden min egen fornemmelse.


Støt en god sag: www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rider ikke
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 01:26

med pad.. men med et underlag hvor der er lam på undersiden i sadellejet.. dette gør jeg hovedsageligt fordi jeg har en unghest og pga lams gode egenskaber..

Bare husk man mister det meste af effekten hvis der er underlag under lammet.. lammet skal ligge direkte mod hesten.. og være ægte..

Men ja det er mode...


Hilsen Signe :-)


Min hjemmeside




0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg gør også
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 01:28

jeg bruger det nu også når jeg springer. ikke direkte på hesten men over på underlag.


Det taget stød for mig som rytter og sikkert også for hesten :D


Lækkert dækken billigt tilsalg! Tjek min annonce m. billede :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 11:46

lige nu rider jeg med det, for min hest har stået lidt stille, og har tabt muskler, så sadlen blev lidt for bred, nu rider vi emd padden indtil hun er helt klar igen, og så får vi lavet sadel.


Mia


Livet er konsekvensen af en række tilfældigheder

I'm not scared of dying, I just don't want to



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 19:42

Rider med underlaget, ikke de der pads. Alm. underlag sled desværre på håret efter hun blev klippet, så måtte ud og investere i sådan en fætter.




Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lammepad
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 19:59

Rider også med lammepad under underlaget, direkte på hestens ryg, da hårene nemt slides. Dels er der jo også den gode egenskab at den transportere sveden væk.


Ja sadlen passer, men hårene slides åbentbart nemt af om vinteren.


Louise


Dressurtanten.


0
0
Svar på denne tråd
 
 111111
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 20:30

Jeg prøvede et pad for 1½ år siden, men jeg syntes det fik sadlen til at ligge skævt ligesom om jeg sad til venstre, så jeg solgte det igen.

Jeg ville prøve om det var godt, da jeg syntes, at jeg så alle ride med det. Det var et fra Crist og ægte lam .


Jeg købte så i stedet et underlag med antiglid bagpå i stedet og det fungere perfekt . Mode hmm ja måske, men det fungerede ikke for mig. Jeg klipper ikke min hest i sadellejet, så hun får ikke slidt hårene af.


Jeg syntes ellers det ser pænt ud og har flere gange overvejet at forsøge igen, men er nået til den konklution (staves), at lade være, da det koster hver gang hvis det ikke lige er det rigtige. Jeg har dog aldrig prøvet et helt underlag med lam bag på. Jeg tror det bliver alt for varmt, da min hest sveder nemt under underlaget.


-men jeg ville gerne, da jeg som sagt syntes det er pænt hvis det vel og mærke er et med synlig kant. Det kan jeg bedst lidt, men der er vi jo forskellige


Man ser ikke den hest i munden, man har fået foræret.

Et smil åbner mange døre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lam og får
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 21:27

Normalt synes jeg at lammeskind hører sig bedst til på de små søde lam de nu kommer fra , men nu har jeg altså proppet en lammepad ind imellem sadel og underlag for at løfte sadlen lidt da den er for bred fortil. Satser på at når hesten får lidt flere muskler og måske lidt større fedtdepoter her til sommer, så vil lammet blive kasseret igen. Ellers må sadlen udskiftes.




Stupidity is doing the same thing over and over, expecting different results.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tja......
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 21:33

tja... som min sadelmager siger... lammefidusen er ligesom en tyk sok, der gør at skoen klemmer... og hvordan mon det så føles når sadlen ikke passer?????


altså for hvis sadlen er tilpasset.. skulle den jo ligge perfekt uden underlag.


lige nu bruger jeg dog sådan en fætter.. da den gamle efter vinterpausen har tabt meget muskulatur i ryggen. Så vil ikke omstoppe sadlen før den er sat igen..


Så derfor bruger jeg lammefætter, i håbet om et bedre trykfordeling





¤Sara¤.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Mor til lille-pigen og Lånehest-Thor-Manse

farvel til Toronto sep. 2007.

Part+Billig opstaldning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 19:25

Jeg bruger en lammepad, fordi jeg bruger min sadel til flere heste. Og den er støddæmpende.
Jeg er glad for den, og har aldrig haft nogle heste med ondt i ryggen.


» Stald Jessen «

Ponyer/heste tages i ridning.
Drømmer du om at være staldpige?
Se på vores hjemmeside.


Ny hjemmeside www.stald-jessen.info-side.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 22:03

Nu rider jeg ikke med lammepad fordi min sadel ikke passer! kunne aldrig falde mig ind..

Bruger den for at absorbere mod stød, og da min ældre herre mangler lidt muskler...



Nu med den dejlige Wolle <3


Soya elsket og savnet. R.I.P dejlige hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lammepad
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 12:21

Ja der er helt klart gået et modefænomen i de der lammeting!


Jeg bruger et lammeunderlag fordi hesten på et tidspunkt har haft problemer med ryggen og nogen så har fortalt mig at jeg skulle prøve at ride med sådan en fætter - jeg syntes helt klart at det har hjulpet!



Hilsen

Anette A & Hesten


~~ KLOGEST ER DEN SOM VED HVAD HUN IKKE VED ~~
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm ...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 16:22

Jeg bruger ikke en lammepad, da min sadel passer ? Jeg synes det ser virkelig lækkert og luksuriøst ud, men har ikke brug for den . Hvis jeg skulle anskaffe mig sådan noget, så skulle det være en gelépad, da den dæmper stød både for mig og hesten (: Jeg har dog min egen lammesadel og den er virkelig god at ride med ..



Mvh. Amalie & Den Frække pony (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lammeunderlag
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 18:39

Jeg rider altid den gamle med et underlag med lammeskind i sadellejet, fordi hun har tendens til varmeknopper ved almindelige underlag.


Jeg sørger for, at sadlen er til den brede side, så der er plads på trods af lammet og at der er masser af plads i kammeret, da lammet jo formindsker kammeret.


Den anden har ikke "hudproblemer" så hun rides med almindelige underlag.




Mvh

Mette, Macon & Luna


Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bruger den ikke
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 12:38

Hvorfor ikke? - fordi mine sadler passer ;)


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


Dressurvogn sælges. Se min præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider