Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Når hesten hopper bedere på Hackamore??
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 23:40

min hest har haft tendens til at gå med snottet helt oppe og slået fra mange gange på bid og hoppet helt tosset smid benene ikke sat sig rigtigt på rumpen så vi tog det som at han trængte en pause og det fik han nu han er kommet igang igen var uheldet så han fik en lille sprekke i munden af gud ved hvad ( er aldrig hård i hans mund det er no no med ham) så hackamoren røg på og jeg hoppede ham på træning idag og hesten gik ikke mindre end som en drøm let på tøjlen fint samlet nem at styre med benene lavede super hop satte sig på rumpen i afsættet gennerelt bare en hel anden hest ørene fremme og gnisten tilbage så jeg lurer på om det ikke bare er fremtiden for ham?? nu gider han ikke gå på alm hackamore den brede læderflap foran irretere ham men når han går med lange stænger (sætter et lign billede ind af hacken) funker han super.. mit problem er bare jeg syntes de blir for lange styringmæssigt og ved heller ikke om den er lovlig i stævne øjemed så jeg lurte på om der ikke findes en hackamore med korte stænger og samme næseremsdims??

her er hans hack såen cirka:

beklager manglende tegn sætning...

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 06:55

hvor sjovt... jeg havde sådan cirka helt samme oplevelse med min hest igår... det var bare lækkert han reagerede på mit mindste vink...

jeg valgte så at ride med hackamore fordi jeg kunne mærke på ham at han var ved at være træt af treringsbidet...

man må godt ride stævner med det i spring sakset fra rideforbund.dk:

- at optømning er fri, men tøjlen skal være fastgjort i biddet, dog er

hackamore og gags tilladt.

Vores største had

tilhøre de mennesker vi holder allermest af,

for de er, de eneste der kan give os alt,

og alligevel nægte os det.

0
0
Svar på denne tråd

mange modeller
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 08:12

i springning må man gerne starte heste med hackamore men ikke ponyer.

Der findes mnage modeller, både soft hackamore (læder over næsen, korte stænger) etc.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Carina
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 11:31

Lige præcis Monty var faktisk blevet lidt tvær på biddet men det var såret der gjorde udslaget til jeg satte Hacken på..

Det jeg helt præcis vil ha er en tysk Hackamore som ovennævnte og viste med kortere stænger så hvis nogen ved hvor det kan købes så må de gerne smide et link af...

~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 22:19

jeg har også kun gode erfaringer med den hackamore du viser, min er dog med rund flettet råhud/læder foran.

og man vænner sig huritgt til hvordan man skal ride med den, trods de lange stænger hvor man tit føler man ikke helt har styr på den, eller er bange for man tager for hårdt eller noget, men er kun indtil man lige har vænnet sig til at ride med den.

lækker irish cob hingst sælges.

super lækker frieser sælges.

se dem i min profil.

0
0
Svar på denne tråd

oki måske
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 23:49

er det bare et tilvændings spørgsmål..

~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

ang biddet
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 10:08

Har du fået den tjekket for ulvetænder??? - hvis den har løse, eller små ulvetænder så er det ganske ubehageligt når man tager i biddet. De kan også ligge skjult lige under overfladen i gummen....

Men enig det er nok "bare" et tilvendings spørgsmål og nogle heste fungerer bare 1000 gange bedre uden bid i munden...

-nu som pony-mor....

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

hesten
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 19:19

har fået raspet tænder samt taget en ulvetand ud for 3 mnd siden

~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider