Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Longering i dobb liner- sætte muskler
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 17:06

Hvordan ville i træne hvis i skulle longere for dobb liner og sætte muskler på bagparten?? Nu spør jeg bare til Dobb liner ikke andre metoder som enkelt line så venligst bare besvar det...



Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan....
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 00:00

desværre ikke hjælpe da jeg kun har (god) erfaring med alm lange skridtture i bakket terræn og bom arbejde


Håber du får nogle input fra nogle der ved nogerte om dobbelt liner


Xoco82 & Davina

Stud.theol


Part søges!se annonce på MP.


"Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)

0
0
Svar på denne tråd
 
 longere i dobbeltliner
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 00:11

min holdning er, at longering hvad enten det er i en eller dobbeltliner mere skal ses som afspændende og løsgørende træning fremfor muskelopbyggende.

Naturligvis kan longering i dobbeltliner også være stykende for hesten, her er det hovedsaligt under- og over-linie jeg tænker på, men den egentlige muskelopbygning mener jeg man får mere af bl.a ved ridning, som Xoco82 også siger i varieret terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Michael....
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 01:45

spændende indlæg - det bekræfter mig i at jeg måske var lidt inde på rette spor; ikke at jeg har prøvet disse liner men mere anvendelsen af dem mht ikke som muskelopbyggende


Så lærte jeg det. TAK!


Xoco82 & Davina

Stud.theol


Part søges!se annonce på MP.


"Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 19:09

at slalom er rigtigt godt, fordi man går bagved hesten og styrer den og samtidig kan man se præcis hvordan og hvor meget den runder sig.. og så masser af bom arbejde,gerne flere gange om ugen... versader fra jorden (synes det er nemmest når man går ved siden af hesten, med to liner, dvs den ene arm over hestens hals) er også rigtigt godt til at sætte muskler...


og ellers så frem og ned ridning samt ud at skridte i bakker...


Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan høre jeg skal
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 21:40

udnytte vores fjelle heroppe i norge og ride ham i fjellet flere gange i ugen istedet??



Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan sagtens bygge
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 08:14

muskler på ved arbejde i en longe eller kører dem i dobbelt linier, det er et spørgsmål om at gøre det rigtig.


Vi har haft gjort det en del, da jeg arbejde prof. hos en berider. Bla. havde vi en hest som altid slog fra i anspringene, det fik vi arbejdet væk fra jorden i en longe. Henrik Johansen, Positiv Ridning, arbejder også hestene meget i kørelinier.


Vores 13 års avlshoppe havde jeg med til kåring i Holsten her i oktober måned, og jeg har ikke redet hende i nogen år, hun er kun blevet arbejdet fra jorden af i longe, min kørelinie var forsvundet, og jeg fik bygget masser af muskler på hende.


Gode lange indspændinger, hverken for lange eller for korte, så hesten har mulighed for at strække sig, og søge frem og ned på bidet, ikke være spændet ind, god energi og masser af overgange og tempevekslinger, så kommer man langt. Longer over travbomme, det giver også en masse, eller over små spring/cavalettis.



Annette


Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!


Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!


Folingsalarm udlejes !!


Se mere på


sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd
 
 fjeldet
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 11:11

Fjeldet er absolut en god ide, lange skridtture op og ned skal nok give byens bedste balder.


:Pia




*


0
0
Svar på denne tråd
 
 indspændinger
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 20:16

giver ikke muskler på bagparten. Hvordan kan de nogensinde gøre det?? en hest der er tvunget til at bukke nakken, vil ofte bukke forkert og bære ryggen i nakkebåndene istedet for med dens muskulatur i overlinjen...

Desuden vil indspændinger udvande stop signalet for tøjlen, således at der opstår signalforvirring hos hesten, for betyder biddet så stop eller betyder det "buk nakken"?


Men ud og skridt i fjeldet. Super god ide...


Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen hvis
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 07:25

man gør det rigtig, så er indspændingerne ikke til at tvinge hesten ned foran eller stoppe den, men en støtte, ligesom hånden er det. Hvis du så kan finde ud af at bruge din longe ordentligt, kan du også selv være lidt levende i hånden. Når du så driver hesten frem bagfra korrekt, og støtter hesten foran, så søger den frem og ned. Janne, at du ikke kan lave muskler på bagparten ved longearbejde, det kan jeg jo ikke gøre ved. Jeg har gjort det mange gange, set det blive gjort, og jeg har ikke nogen problemer med det arbejde.



Annette


Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!


Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!


Folingsalarm udlejes !!


Se mere på


sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 12:44

Jeg mener at hvis en hest bær' sig korrekt, skal den være let fortil og derfor ikke har brug for støtte, så hvorfor indspændinger?


Cecilie Pedersen

Med sin helt egen Lunamus!

Anatomisk Rigtig Ridning

- Er vejen frem til et bedre liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 ideen med en indspænding...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 13:25

... er, at når hesten går hvor den skal, så skal indspændingen være løs, hvis hesten går "ud af formen" så påvirker indspændningen hesten.

Så hvis hesten ikke har lært tøjlens betydning skal man være varsom med brug af indspænding.

Alle hjælpetøjler må aldrig bruges som et middel til, at fastholde hesten i en bestemt position, men kun som korrigerende når hesten ikke går hvor den skal.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider