Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 sløser med bagbenene
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 11:41

Hej,


Jeg har halvpart i en skøn 12 års vallak, som jeg gerne skal til at starte nogle springstævner på. Jeg har dog et problem med hans bagben, da han piller en bom konstant med dem. Det er ligesom om han ikke rigtig får løftet dem ordentlig.

I dressuren er der ingen problemer med at han bruger sin bagpart på den rigtige måde og får bagbenene med.


Er der nogen der eventuelt har nogle gode råd ellers ideer til træningen, så han kan få benene med sig?


/Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 gode råd
Forfatter: 
Dato:  17-01-2008 15:04

Nu ved jeg ikke hvor længe du har springtrænet din hest eller hvor højt i springer, men bagbensfejl kan opstå fordi den enten ikke har nok rutine eller ikke nok muskler og energi til at komme op over.


Tempospring er godt til både muskler og rutine (Obs: den skal være sådan i hovedet at den kan overskue flere spring på en linie). Her kommer hesten nemlig ind i en rytme og får samlet sig sammen. Serien består typisk af et par små spring, et lidt højere og et lidt højere igen. Ved at hesten har taget de små spring først og er i rytme, har den nemmere ved at komme rigtigt over det lidt højere spring til sidst.


Ellers er det vel bare træning og mere træning. Hesten vil jo aldrig med vilje ramme bommen med bagbenene hvis den kan blive fri.


*Flicka*
Do you have sweet dreams? I have!
'Cause I have the best and sweetest dream doll
Dun Dream Doll
0
0
Svar på denne tråd
 
 måske I skulle
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 11:42

Få en kiropraktor til at gå ham igennem - så sjovt er det jo heller ikke for hesten at banke ind i springene. Det kunne være han har en låsning et sted der gør det svært for ham at få benene ordentligt med over.....




-nu som pony-mor....

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider