Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

gode longering metoder - sætte muskler B
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 22:02

Jeg skal begynde efter vudering af min equiterapeut at sætte flere muskler bagtil og styrke hans balance igennem longering med dobb liner så lurrede jeg på om nogen herinde havde gode erfaringer de ville dele med mig ang longering i dobb liner og det med at sætte muskler bagpå og styrker balancen igennem longering???

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

elastik system
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 11:58

Hej.

Jeg ved at man kan købe et elastik-system, som går ned bag om bagparten og får hesten til at bruge sig godt bagfra. Men jeg har ikke selv prøvet det så ved ikke om det virker eller hvor godt det er.

Men det er måske noget som du kan bruge.

Held og lykke med trænningen.

VH Vibeke

0
0
Svar på denne tråd

Longering
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 12:20

Har fra hestefysioterapeut Secilie Statler lært at man kan bedst opbygge bagpart og balance ved longering i kapsunens midstere ring med støtte på linen hele tiden,så hesten af sig selv søger ned og dermed også bruger sin bagpart og ryg rigtigt. Hun fraråder ind/nedspænding, men der er mange måder at gøre tingene på.

Vore fjordhest på 11 år som ikke er dressurhest har det gjort underværker på.

Tag vare på din hest. Den har kun dig.
0
0
Svar på denne tråd

longering
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 19:02

Hvis du ser på epona.dk, hestetv, så er det faktisk gennemgået i 3 reportager.. Uden dobbeltliner godt nok, men nogle rigtig gode indslag. Linerne hedder pessoaliner, men jeg ville nødig stå med dem selv første gang.. Du kan jo prøve at starte m det andet, d er ret simpelt..

~~ Klogest er den som ved hvad hun ikke ved ~~
0
0
Svar på denne tråd

epona.tv
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 19:31

Siden hedder www.epona.tv og ikke.dk

Der er vist 4 videoer nu om longering og hvordan man får hesten "til biddet" ved blot at bruge en grime (evt kapsun), longe og en longepisk. Synes det ser ud til at være en super metode, hvor man netop undgår indspændinger osv.

Ved at Tanja kender pessoalinen men tror den er blevet fravalgt bevidst i dette tilfælde.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

har set de
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 20:52

videoer igår og er så småt begyndt at anvende den metode...

nej pessoalinen er ikke aktuel da hesten skal lære at søge ned selvstændigt lige pt

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider