Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

træning i brug af drikkekop
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 19:36

Jeg håber, at der er nogen der har et godt råd. Min fasters hest, som står sammen med min, vil/kan ikke finde ud af at bruge drikkekoppen. Vi har prøvet at trykke vand ud i den lige foran næsen af ham, så han kunne se og fornemme, at det er der der kommer vand og han har også en hest stående i boksen ved siden af, som bruger vandkoppen fint, så der har han også kunnet se, hvordan man gør. Men han bruger den IKKE!!! Det skal lige siges, at han går på fold hele dagen med fri indgang til løsdriftsstald, hvor der er en stor kasse med vand, hvilket han drikker af. Det er når han kommer i boksen om aftenen, efter han har fået foder, at det ville være dejligt, hvis han kunne bruge vandkoppen. I stedet for selv at tage af vandkoppen, stamper han ligeså fint i gulvet, "for så kommer mor og lukker mig ud til vandet, og jeg er jo tørstig..." Han er utrolig rolig og blid af sind, så vi har talt om, om det kan være fordi, det er for voldsom en oplevelse for ham, at skulle trykke hårdt på koppen med mulen...???

Konstruktive forslag i venlig tone modtages med kyshånd...

Venlig hilsen

Karina

"Nyd livet i dag - hvem ved om du har det i morgen...."

0
0
Svar på denne tråd

vi har også sat
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 21:17

vandkopper op ved 3 heste. har hældt lidt æbelcider i og 2 af dem har fattet det, den sidste er lidt tvivlsom om han kommer til det, men nu vil vi prøve at se, han får vand ude og sent på aften i spand. men vil stadig ikke bruge vandkop da den jo er farlig

Mona.

part søges til angloarberhingst på 16 år. rutineret rytter. adgang til ridehus.

Boxerhvalpe salgsklar medium feb 08, alle røde m aftegn.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen kloge hoveder...??
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 14:33

Øv, er der slet ingen der kan hjælpe her?

Venlig hilsen

Karina

"Nyd livet i dag - hvem ved om du har det i morgen...."

0
0
Svar på denne tråd

Æblejuice
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 15:55

Forslaget med æblejuice, cider eller sukkervand i drikkekoppen plejer at hjælpe - har I prøvet det ?

Har I prøvet bare at lade være med at lukke den ud igen når den stamper, og se om ikke den så drikker af koppen, når den ikke får andre muligheder ?

Har I prøvet forskellige vandkopper, der er nogle der sprøjter mere end andre og nogle, der skal trykkes lidt hårdere på end andre ?

Du får nok ikke så mange flere input før du forklarer, hvad I har prøvet .

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 16:20

jeg har samme plobem som dig ,hvor langt tid skal man blive ved ?? har selv forsøgt i ca.2 mdr.har overvejret at købe en anden vandkop.men er det løsningen ??

flot MB-MA Spring pony.kat 2 til salg.

lille rytter søges til rå 3 pony

0
0
Svar på denne tråd

Halløj
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 19:25

Da jeg fik min tinker var han bange for vandkoppen, var ikke vant til den. Jeg trykkede lidt vand ud i koppen og lagde gulerodsstykker ned i. Når han så prøvede at fange gulerodsstykkerne kunne han ikke undgå at komme til at trykke mulen mod pedalen, og på den måde vænnede han sig til den. Jeg gjorde også det, at jeg købte en vandkop som er beregnet til køer. Der skal ikke trykkes lige så hårdt, og vandet kommer heller ikke ud med samme kraft, men de får stadig nok at drikke.

Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Det er svært
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 19:55

min veni nde har fået en hest hjem fra USA som ikke kan finde ud af at bruge den...nu på 4 månede er der stadigvæk ingen lysning..

MVH Dorthe

Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.

Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd

Gulerødder
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:21

Min hest fik for et par uger siden ny vandkop, hvor hun skal trykke en rund dims til siden i stedet for den gamle, hvor hun skulle trykke en plade ned.

Det kunne hun simpelthen ikke finde ud af

Jeg puttede en masse gulerødder i vandkoppen, som hun så brugte en masse tid på at mosle rundt med. Det udløste vandet og efterhånden fandt hun ud af, at sådan fik man vand.

En bivirkning var så, at hun blev så ivrig efter gulerødder, at hun begyndte at prøve og bide i den runde dims, da hun troede det var en gulerod. Det kostede lidt vandslapperi, men nu drikker hun fint.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

Vandmængde
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 12:16

Jeg tænker på om, man i en overgangsfase kunne skrue lidt ned for vandet, så der ikke kommer helt så meget ud, når hesten trykker på pladen. Det kan jo virke lidt voldsomt med alt for meget vand, hvis hesten i forvejen er bange for den.

Og de skal såmænd nok lære det, hvis de er tørstige nok

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Vandkop
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 17:35

Min hest har heller aldrig kunne finde ud af at drikke af vandkop.

Hun ligger mulen skråt ned i koppen og ikke 'lige' og undgår derved at trykke på dimsen.

Har forsøgt at putte Juice, æbler, gulerødder, sukker og hun fatter der stadig ikke.

Har sågar ladet hende stå uden vand en nat, det hjælper heller ikke.

Nu har hun en 42 L spand stående derinde som hun drikker af.

Har overvejet at købe en vandkop med selvfylder, men problemet er også at hun bliver så forskrækket af lyden.

Det kan også være selve strømmen hun ikke kan lide, men hun må leve med den spand i boksen og balje på folden.

Hun er endnu ikke dehydreret, og så længe hun drikker omkring 40 L om natten, er det jo egentlig nok i sig selv .

Harvester

En god træner kan hører hesten tale, en framragende kan hører hesten hviske !
Monty Roberts
Nu med hoppedyret Damgårdens Casiopeja.

0
0
Svar på denne tråd

JUBIII
Forfatter: 
Dato:  17-01-2008 19:19

Vil lige sige det er min Philip karina taler om, og nu drikker han altså af drikkekoppen. Jeg fjernede kassen, og med blødende hjerte lod jeg ham selv trykke på drikkekoppen efter jeg havde vist ham at der kom vand ud, hvilket han ikke var bange for, men drejede også hovedet i stedet for at trykke, men da han blev tørstig nok, blev han jo nødt til at prøve selv, GG, så tålmodighed lønner sig, selvom det gør ondt at han står og tørster lidt, men tak for de gode råd.

betongo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider