Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Manglende føling i en side
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 15:15

Jeg kom til at kigge lidt ekstra på min opstilling+indvirking mens jeg red en dag, og fandt ud af at jeg ikke har så meget kontrol/føling i den ene side af min krop/hånd/ben/sæde.. Ja, alt i den venstre side af min krop..

Hvad kan jeg gøre ved det? Det irriterer mig grusomt, dajeg jo ikke ligefrem hjælper min hest ved at være "skæv"..

Råd modtages med kyshånd

Ja, min hest er bedre end mig..

Gør det mig til et dårligere menneske?

0
0
Svar på denne tråd

tal evt. med en fys...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 11:20

Jeg syntes, du skal prøve, med fysioterapi.

Vi har været "møllen" igennem. Hesten blev retttet, så sadlen men problemet var faktisk rytteren.

Vi fik kontakt med en fantastisk fys, og blev problemet kvit.

Enkelte behandlinger og så nogle øvelser, nemt og billigt.

held og lykke

Joan

0
0
Svar på denne tråd

Går til fys..
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 18:44

Jeg går til fysioteeapuet i forvejen, for at få rettet lidt på min svage ryg + knæ... Men det vil da være oplagt lige at tale det ordenligt igennem næste gang.

Har faktisk snakket med hende om det før, men hun siger at det vil rette sig med min balance.. Jeg har nemlig ikke specielt god balance..

Evt balanceøvelser vil også være velkomne

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaah
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 19:27

Jeg har EKSTREMT skæv ryg, og skal derfor tænke på hvad jeg går og laver...jeg skal lave øvelser, så jeg træner ryfmusklerne, det er også vigtigt ! min venstre side har været dårlig for ca. et år siden, men blev bedre ved korrek vejledning, osv..

Held & lykke med opstillingen !

>>> Flindtegaarden's Jepling <<<

Verdens Skøøønneste Unghest

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 22:08

Jeg har jo noget der hedder lumbal Scheuermann..Det vil sige sådan en ekstra krumning på den nederste del på ryggraden, som gør at jeg har meget svært ved at sidde rank op + at det gør helvedes ondt hver hver eneste dag.. Især her i den kolde tid..

Men det har jeg forholdsvis styr på, laver øvelser hver morgen og aften + går med ekstra varmt tøj, for ikke at blive kølet for meget ned..

Har i hvert tilfælde fået at vide at jeg sidder rigtig pønt i forhold til det :)

Synes bare at det er så spøjst med den der ene side.. Altså når jeg f.eks vil lave anspring og flytter mit ene ben en smule frem, kan jeg ikke rigtig selv bestemme hvor meget jeg vil flytte det.. Som om at jeg ikke har 100% kontrol over det..

Og det er meget irriterende når man er perfektionist

0
0
Svar på denne tråd

Pilates
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 02:17

er den form for træning der skulle væe bedst til at komplementere ridningen... Men jeg synes alt træning der minder om det er super godt til at blive besvidst om din sin krop og rette op på skævheder... jeg har skævt bækken og har dyrket både tai chi og yoga... starter til pilates i næste uge, for det skulle åbenbart være det bedste :)

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

pilates
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 09:06

Ja, det kunne være en idé.. Min lillesøster starter til yoga her om 14 dage tid, så kan jeg da i hvert tilfælde gå med for at se på..

Tror ikke at der findes Tai Chi eller Pilates i lille down-town Tommerup, men det er da hver at undersøge

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider