Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Træning med køreliner
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:10

Jeg har fået anskaffet mig nogle køreliner, da jeg gerne vil træne hesten fra jorden. Men jeg ved ikke helt hvordan og sådan.

Så hvis du træner med køreliner og ved hvordan man gør og hvilke øvelser man skal lave så skriv meget gernehvordan du gør, da jeg gerne vil igang med at arbejde med dem.


Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalalala..
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 14:42

Hej Stine. - Smukt navn


Af udstyr kan jeg klart anbefale en longegjord, hvor køretøjlerne føres igennem ringene på gjorden.

Stigebøjler kan også sagtens benyttes.

Brug grime til ungheste, hvis de ikke er kendt med hovedtøjet..


Det er smartes, hvis hesten er vant til, at blive longeret inden du begynder med kørelinjerne.

Start på en cirkelvolte, som om du longerede med to tøjler.

Er hesten vant til, at gå i longe men aldrig har gået i køretøjler, er det en god ide at være forsigtig med at tage tøjle nummer to i brug - væn først hesten til fornemmlsen af en tøjle over ryggen og flanken.

Hold øje med, at tøjlen ikke bliver fanget under hesten hale, da det godt kan forskrække dem.

Nøjagtigt som ved normal ridning styres hesten med indvendig tøjle - idet den indvirker, hvor rytterens ben ville ligge - og det samme med udvendig tøjle.

Når du foretager retningsskrift, kommer du til at gå bagom hesten. Hold som hovedreglen altid en vinkel på 45 grader i forhold til hestens bagpart, her er du i sikkerhed og kan samtidig drive hesten fremad.

Øv øvelser ligesom når du rider, slangegange, volter, volteskift og lign.

Det skal jo helst være en fornøjelse for jer begge.


Øv først i skridt, inden du forsøger i trav.

Vær tydelig med dine instrukser og tænk over hvor du selv står.


Håber at du kan bruge det.

Det hele står beskrevet i bogen "Hestetræning - arbejd fra jorden" af Lesley Bayley. Den kan jeg klart anbefale at du kigger i, da der står mange gode ting beskrevet omkring køretøjler og træning fra jorden..




Stine Kjær

- Med Mack Aunsbjerg


Vesterdal Efterskole 07/08


Hjemmeside


0
0
Svar på denne tråd
 
 dvd...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:40

Jeg kan varmt anbefale dvd´en med Ellen Ofstad og Piet Bakker.

Se mere her: www.ellenofstad.com/videonorske.htm


Den er med danske undertekster, og lærerig.


Jeg har fået undervisning af Ellen Ofstad, det var super godt.




Kursus i Centreret Ridning med Marte Teigen fra Norge. D. 11.-13.april 2008. Se mere her.


www.vindskovgaard.dk

Kurser for hest og rytter


Showteam: www.equidancers.dk - Undervisning: www.motiverdinhest.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 kørsel fra jorden
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:49

en god longegjord med ringe hele vejen rundt og en person du stoler 110% på med en træksnor eller en longeline til at gå foran hesten ikke for at trække den, men for at kunne gribe ind hvis det går galt, hesten må ikke dreje rundt for så har du rigtig ballade, når du få tømmen omkring bagben og hals. Når hesten har vænnet sig til at gå med de lange liner kan du lave alt det som du også gør når du sidder på den

god fornøjelse

kurt

0
0
Svar på denne tråd
 
 hgjccf
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:53

Den måde som Ellen og Piet gør det på (og jeg) er uden køregjord.

Det jeg ser som fordel ved ikke at bruge køregjord er at man da både har en direkte og indirekte tøjle hjælp.




Kursus i Centreret Ridning med Marte Teigen fra Norge. D. 11.-13.april 2008. Se mere her.


www.vindskovgaard.dk

Kurser for hest og rytter


Showteam: www.equidancers.dk - Undervisning: www.motiverdinhest.dk


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider