Hej
Nu må I lige rette mig og sende mig til den rette gruppe, hvis jeg skal spørge andetsteds. Jeg gætter på, vi skal spørge her, da det jo grundlæggende handler om træning...
Men... sagen er den, at vi - min mand og jeg - står med en pony (sandsynligvis - han er senest målt til ca. 148 uden sko og inden beskæring...) på 4 år, netop tilredet denne sommer (han ser ud til at kunne blive fin i dressuren, men vi VED, at han også kan hoppe ret godt) og vi ønsker at udlåne (evt. sælge) ham til en rytter, der kan gi ham den opmærksomhed, han har brug for + ordentlig ridning og stald.
Vi er nemlig blevet forældre - og kan ikke overkomme at motionere flere heste den næste lange tid, som tingene nu ser ud. 
Det vigtigste for os er naturligvis, at ponyen bliver passet godt, for lige nu keder han sig, og det har vi det rigtig skidt med. Dermed ikke sagt, at vi kan/vil forære ham væk... men vi behøver absolut ikke score kassen på ham.
Det, vi gerne vil vide noget om er, hvordan vilkårene for udlån af hest/pony typisk er.
Om der findes standarder for kontrakter ol.?
Noget særligt, vi skal være opmærksomme på?
Hvad med dyrlæge, smed evt. forsikringer?
Men vi forestiller os, at den evt. rytter kan låne ham gratis mod selv at betale stald mm. - men vi er faktisk villige til at binde 500-1000 kr. i måsen på ponyen hver måned de næste måneder, hvis bare vi kan finde den rette rytter til ham, så han ikke skal kede sig, som nu.
Forslag til, hvordan vi gør og hvad der bør stå i en kontrakt modtages med kyshånd!
/Skovdam