Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Udlån pony - måske OT?
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 10:59

Hej

Nu må I lige rette mig og sende mig til den rette gruppe, hvis jeg skal spørge andetsteds. Jeg gætter på, vi skal spørge her, da det jo grundlæggende handler om træning...


Men... sagen er den, at vi - min mand og jeg - står med en pony (sandsynligvis - han er senest målt til ca. 148 uden sko og inden beskæring...) på 4 år, netop tilredet denne sommer (han ser ud til at kunne blive fin i dressuren, men vi VED, at han også kan hoppe ret godt) og vi ønsker at udlåne (evt. sælge) ham til en rytter, der kan gi ham den opmærksomhed, han har brug for + ordentlig ridning og stald.

Vi er nemlig blevet forældre - og kan ikke overkomme at motionere flere heste den næste lange tid, som tingene nu ser ud.


Det vigtigste for os er naturligvis, at ponyen bliver passet godt, for lige nu keder han sig, og det har vi det rigtig skidt med. Dermed ikke sagt, at vi kan/vil forære ham væk... men vi behøver absolut ikke score kassen på ham.


Det, vi gerne vil vide noget om er, hvordan vilkårene for udlån af hest/pony typisk er.

Om der findes standarder for kontrakter ol.?

Noget særligt, vi skal være opmærksomme på?

Hvad med dyrlæge, smed evt. forsikringer?


Men vi forestiller os, at den evt. rytter kan låne ham gratis mod selv at betale stald mm. - men vi er faktisk villige til at binde 500-1000 kr. i måsen på ponyen hver måned de næste måneder, hvis bare vi kan finde den rette rytter til ham, så han ikke skal kede sig, som nu.


Forslag til, hvordan vi gør og hvad der bør stå i en kontrakt modtages med kyshånd!

/Skovdam



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 14:28

Der findes nogle kontrakter her på heste-nettet man kan bruge ved udlån af hest!!





Nicolé


Jordens dejligste Hoppe!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak, men...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 17:28

Tak for svaret - jeg har bare søgt en del uden at finde noget (søger garantrisse forkert ), så vil du ikke fortælle, hvor jeg skal kigge på heste-nettet, hvis jeg skal finde dem?

0
0
Svar på denne tråd
 
 tror det er
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 17:35

meget forskelligt, hvordan det gøres, også lidt afhængig af hvor dygtig en rytter, I vil have til det, og om I selv har nogle krav til, hvordan det skal foregå.


Dygtige ryttere har ofte mange tilbud om noget at ride på, og derfor er de sjældent villige til at betale for opstaldning af andres heste - de gør jo på sin vis jer en tjeneste.

Men er I heldige at finde en dygtig rytter, der ikke har noget at ride på, og er det en god pony, I har, så skal der da nok være nogen der vil betale måske halvdelen af opstaldningen.


Men som sagt meget forskelligt - nogle betaler selv opstaldningen (det gjorde jeg fx da jeg var gravid og bare skulle have hesten motioneret, men ikke var villig til at flytte hesten osv.), andre får rytteren til at betale, andre deler - der er rigtig mange modeller... Jeg ville langt hellere betale hele "gildet", for så er det noget nemmere at stille krav, synes jeg...



"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard


0
0
Svar på denne tråd
 
 Suk...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 17:48

(Ja, nu ved jeg så ikke om I synes jeg er dygtige nok, men heller ikke relevant egentlig.)

Men hold OP hvor jeg bare sidder og sukker over at jeg hverken har økonomien eller tiden til at hoppe op og ned og sige "tag mig, tag mig!!".

Jeg ville være helt ællevild over sådan en mulighed.


Jeg har desværre ingen guldkorn til det i spørger om, udover at sukke over at jeg ikke har muligheden for at kunne tage sådan en pony ind. ;)


Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back

0
0
Svar på denne tråd
 
 udlån.
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 10:54

I skal være meget grundige med kontrakten, jeg skrev selv kontrakt da jeg lånte ud, har haft heste udlånt 4 gange, uden succes, så du skal VIRKELIG være obs på, hvem du låner ud til, jeg har både lånt ud til vildt fremmede og folk jeg kendte, med lidt eller mindre succes.. så tænk dig rigtig godt om, og få ALLE detaljer med i kontrakten!


Mvh Sandra



Med Tequila og Medina, og nu også med Champ <3

Frelst, uden at være fanatisk!! ;-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 God ide
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 21:09

En god ide er at huske at skrive hvad "straffen" for at overtræde diverse klausuler er. F.eks. pengebeløb eller andet :)

Gør det nemmere i retten.




Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dum højde...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 19:20

... udlån er nok det nemmeste, hvis det er en ponyrytter I ønsker. Så vidt jeg kan se er han kun 3 år nu og allerede 148 i stg., det vil meget få turde satse på.


Mht. udlån så kan det sikkert godt lade sig gøre, jeg ved at der tit er ryttere der søger på www.sportspony.dk (ikke nødvendigvis kun DSP'er).


En kontrakt kan findes på markedspladsen


Tine


Hestens Urtehave


Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind


Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn




0
0
Svar på denne tråd
 
 fortsat...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 21:17

Hejsa

Vi fandt kontrakten :-) Den er jo sådan set fin.


I min annonce vedr. evt. salg af ponyen fik jeg anført at han er tre år. Det er en fejl. Han er fire. Jeg kan bare ikke hitte ud af at rette det i annoncen. Dummeslag til mig...



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider