Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 NYBEGYNDER :(
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 00:07

Je jeg har måtte krybe til korset og søge hjælp...I Søndags/foregårds havde min Hr. Prins Walentin som nogen sikkert kan huske ham nær slået mig ihjel..kun med nød og næppe undve vej et spark i hovedet af fægtende forhove...Jeg skulle have ham på fold efter et par dages "rest" pga. folden/vejret og mine dårlige nerver. Og han eksploderede i et mega stejl med fægtende forben...jeg mærkede vindsuset forvbi mit hovede..han er 3½ og tror stadig han er higst og ja...jeg har væet et fjols...jeg har været alt for blød og eftergivende og overhovedet ikke givet opdragelse en tanke...jeg skammer mig en smugle og er ikke stolt af at skulle sige jeg har smadret min hest...men mangel på hjælpemidler og væktøjer har gjort min søde følle basse livsfarlig og nu har jeg søgt proffesionel hjælp. Hvorfor jeg skriver dette indlæg er ligeså meget for min egen skyld som andres for jeg ved jeg ikke står alene...jeg er hunderæd for min egen hest jeg ryster afg skræk når jeg har haft fat i ham...mine ben blir tunge som bly når jeg skal trække ham til eller fra fold...her til slut ert jeg stoppet med at gå ind i boksen til ham og fodre men gjort det udefra, på trods af jeg fik ham da han var 5½ md. gammel :( jeg er så bange for ham at jeg er nbervøs op til 2 timer efter jeg har haft med ham at gøre..han er livsfarlig for mig...det er ike fedt at have Prima hest gående med et enormt potentiale og et virkeligt stort ønske og glæde bag der ender i fiasko...ender er måske lige hårdt nok nu gir vi et par eksperter chancn sammen med ham og mig i fællesskab...men bare det at måtte inse nu..jeg kan ikke ...jeg har brug for hjælp er et meget meget hårdt slag..jeg føler et kæmpe nederlag og et slag i ansigtet...herre gud det var jo bare et bette føl...men nu er han 3½ vejer lidt for mneget ca. 500 kg. er meget hingstet på trods af han er vallak. og er mega stærk og selvsikke4r...han kører mig rundt...han er ikke blvet striglet i 3 md. og har ikke fået renset hove i 5 md...sidst bed og bukkede han...han er det mange vil beteghne som en møgkrikke og en lortekrampe og jeg ved ikke hvad...men jeg ved godt at fejlen er min...det er min skyld...nu er han så kommet på skole...hvor han vil lære at respekterer mennesker...og når han har lært det skal jeg indblandes i undervisningen og senere skal han rides til :) jeg håber selvfølgelig han vil reagerer meget positivt og at jeg snart kan få ham hjem igen...jeg savner ham alllerede selv om jeg er bange for ham...han er min Hr. Prins Walentin og jeg elsker ham for alt det gode og dumme han har gjort og ligemeget hvad der sker vil han altid vøære min Hr. Prins Walentin...men jeg syns det er vigtigt at man anerkender at man er nået til et sted hvior man ike kan bunde og jeg syns det er vigtigt man søger hhjælp hvis man føler man har fået en for stor en håndfuld...det tog i dag 25 min at få Hr. Prins op i en trailer. Men det gik...havde jeg stået med ham selv var jeg nok blevet mast/sparket/løbet nød slagtet...der var så også 4 meget erfarne folk på stedet til opgaven at få ham fra fold op i trailer oig ind på ny fold et nyt sted...men alligevel..bor du på sjælland og har du en hest der volder dig problemer er jeg sikker på jeg kender de rette folk til at hjælpe både dig og din hest...de virker som meget søde mennersker og som om de har 100 % styr på det med heste...de er hårde ved frække heste uden at være lede elle ronde...blot kontante og måske mere hård end man selv vil være. uden at slå/sparke/piske osv. mest ved kropssprog. og jeg håber og beder til jg får min drømmehest ud af det :) jeg håber jeg har slukket et par bål og bragt lidt lys til andre i mørket ved dette indlæg...jeg skal nok følge óp på det fra hvert fremskridt/tiælbageskridt...som i kan se vælger jeg at lade pesimisten styrer en smugle dette er med vilje og kun for ikke at skuffe mig selv for meget for selvf. håber jeg at starte dressur stævner på ham til sommer ;) men jeg lader tvilen råde en smugle længere ihertfald til jeg har været på ryggen af ham...se bare hvor optimistisk jeg er :D jeg håber og jeg tror...og jeg glæder mig..men samtidigt frygter jeg selvfølgelig det værste (man er jo mor) og ha5r forberedt mig på at jeg må tage en ældre og mere rutineret hest hjem istedet for min Hr. Prins nussegøj...



Jeg håber jeg har hjulpet noget derude med en måske vanskelig hest...vil i vide mere føltg tråden her og vil i have samme hjælp som mig skriv en PB.


MVH Sus



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Sus
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 00:52

Uhadada for en oplevelse :-(


Men til lykke til dig, for at du nu har taget en beslutning om at få hjælp (y)

Det er ikke et nederlag, men en sejr - for det er vigtigt at indse, hvornår man kommer til kort. Og det er så let at gøre tingene forkert. Selv professionelle kommer til at lave fejl med heste, så det er jo ikke så mærkeligt at vi andre også kan ;-)


Nej, du skal nok få en fin hest ud af det - men sørg for at tjekke grundigt op på forløbet (y) Så kan du også lære en hel masse (y)




:-) fra NinA


Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 du er fornuftig..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 05:32

nemlæig ved at erkende at du har et stort problem og kræver prof hjælp.


Hvem har du så valgt at hjælpe dig.

Jeg kan jo varmt anbefale torben..


MOBBEN IMC.
jubii..
Gyldenløvshøjrideklub
medlem af DRF pr.1/1-08 http://www.glrk.dk/
0
0
Svar på denne tråd
 
 godt du får hjælp
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 07:51

til både dig og din hest!

Det er synd, det er gået sådan, men selv de bedste intentioner er ikke altid nok, og så må der hjælp til.

Jeg håber du selv skal være meget med i proceduren, for du skal have ændret din tankegang. Når du hele tiden tænker at det går galt, og at det er farligt osv. så udsender du også de signaler og så bliver du aldrig førerhoppe, men hvis du får selvtillid og overskud så er du allerede godt på vej. Det er meget vigtigt og hvis du har valgt en dygtig person, så er den del lige så vigtig som behandling af din hest.

Jeg er jo også en varm anbefaler af Torben, hvem har du valgt?



Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem har du fået til at
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 09:45

hjælpe dig ?

Jeg ved at der er et parelli kursus i Feb- måske var det noget at bygge videre på. Jeg kender et par helt nybegynder der nok deltager.


MVH Dorthe


Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.


Øremærke nr. ZGO383


Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.


Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumme heste
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 11:40

Jeg havde selv kæmpe problemer med min pony da hun var 2 år, hun var super strid, stejlede og sparkede ud, ville ikke gå nogen gange når hun skulle trækkes, osv osv, jeg kørte tit hjem med tårer i øjnene, og overvejede 1000 gange at sælge krikken, jeg fik så lagt trense på, og stejleriet holdt op, men der var stadig andre problemer, jeg prøvede alt muligt, join up, andre former for jordarbejde, fik hjælp af en anden i stalden og det var super godt, det gik stille og roligt i sig selv.


Idag når jeg ser tilbage kan jeg godt se grunden til problemerne, ator mangel på fold (kun 2 timer dagligt 5 x ugen) slet ikke nok til en plag - eller andre heste!

Plus min mangel på viden omkring træning, jeg har været sjusket med mine signaler osv, og ja det var så udslaget.


Men flot du anerkendte dit problem, jeg håber du får en sæd hest hjem som du igen kan håndtere, vil du skrive over PB hvor hesten er kommet hen?


Mvh Sandra



Med Tequila og Medina, og nu også med Champ <3

Frelst, uden at være fanatisk!! ;-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 super ...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 13:58

flot beslutning - og flot at du står frem...


Har bare et godt råd - lad være med at tage ham hjem for tidligt... når du føler du er klar til at tage ham hjem så giv ham 14dage mere i ridning...


"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt

...

Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived..


Libero-Lucky - den største stjerne på himlen!
4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak :)
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 01:27

Hvor er i søde tak :)


Jeg bruger en der arbejder hos min dyrlæge som assistent...hun hedder Natasha og er omkring 20 år men har arbejdet med "problem" heste /problemhestefolk siden hun var blot 7 år og begyndte for alvor med noget blid men fast horsemanship da hun var omkring de 12 år så vidt jeg nu har fåerstået det.


Mandag blev han sat lidt på plads ude på folden hun gik ud til ham satte rebgrime på og et træktov og gik lidt med ham...tirsdag lærte han at gå pænt og respekterer sin plads ½ m. bag Natasha...stille og roligt og han skal nok være der 2 md. og jeg skal begynde og træne med om ca. 1 uge :D han kan nu igen løfte ben uden at være fræk ved at nappe og sparke, han kan bakke, han kan gå i longe de vuderede ham til at være en meget inteligent og lærevillig hest samtidigt med ham er utroligt stæk både fysisk og phykisk...det der er sket her er at han nok har kedet sig og har så villet lege flytteleg med mig...og han vandt :( jeg har simpelt hen ikek givet ham nok udfordringer og så har han kedet sig og så er det mundet ud i ballade og misforståelser.


De siger han virker glad og han lyder også til at nyde det...nermest som om han er lettet og afslappet på trods af de forlanger noget af ham.


Men det lyder til de har 100 % styr på ham der hvor han står. der er 40 andre heste så han keder sig ikke...han går over pressenninger, han går igennem smalle pasager, osv osv. jeg skal op til ham i morgen :D lillejuleaften dyrenes juleaften og sige god jul til ham og overforkæle ham lidt med godbidder...vi har vuderet det er bedst jeg holder mig lidt væk her den første tid da jeg er meget meget nervøs og udsender dårlige signaler. Men kun i forbindelse med træning.


Jeg skal nok holde jer opdateret og håpber jeg kan præsenterer et billede af ham selv og jeg der ser glade ud :)



Juleknus og vrinsk




0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke!
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 01:35

Tillykke med din beslutning :-) Vær opmærksom på, at al omgang med hesten er træning - når du kommer med gulerødderne, hvis han lægger ørerne af dig og du viger, så har I trænet, selv om du ikke var opmærksom på det. Netop i denne situation, hvor han er i genopdragelse, kunne jeg forestille mig, at det er vigtigt, at I får startet godt, så han ikke nu lærer, at der er forskel på folk og hvordan de kan flyttes på. Så sørg for at du har dine gode hjælpere med dig, når du klapper :-)


mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder som at
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 10:02

der er rigtig godt styr på det...så du skal ok få et godt forhold til ham-

Det er helt naturlig at en hypper elsker at få nogle rammer den kan forstå omkring den- det er flot at du kan tolke DET - for det er lige præsis det der sker, når der tales et sprog de forstå...du skriver

De siger han virker glad og han lyder også til at nyde det...nermest som om han er lettet og afslappet på trods af de forlanger noget af ham.

Ka du have en rigtig god jul

Spør lige om det evt. er parelli de træner- for så kan det være en fordel for dig at se hjemme studie sættet- det giver meget.

MVH Dorthe



Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.


Øremærke nr. ZGO383


Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.


Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det går som smurt
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 21:15

han er glad..Jeg var jo oppe og sige hej til ham lillejuleaften og han virkede bare så afslappet...var glad for at se mig (og gullerødderne ) men virkede stilel og rolig som en helt anden hest end ham der var 25 min om at komme op i traileren.


Jeg snakker med dem næsten hver dag og hører hvad han kan...han er ved at lære at stå i kæder (gamle cykelslanger til start) og klare det faktisk ret godt...han er også blevet longeret rigtigt nu og er ved sadelunderlag træning...og selvfølgelig blir han stadig trænet i dagligdagsting :)


Glæder mig til jeg skal op og være med til det :)


Godt Nytår til alle



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 01:30

Tillykke! Med din indsigt og erkendelse skal du nok nå langt.


Godt nytår.

Louise E


www.rideudstyrszonen.dk

Gratis annoncemarked for brugt rideudstyr


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider