|
|
| JUHU Susan på Sjælland |
|
|
jubbi så fik en dato hvor Susan kommer over og holder os i ørene igen... jeg er så glad...
Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!! Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp Lidt frelst og Stud.agro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At dele... |
|
|
...ud med sproget! Jeg skal med  Hilsen, Lene
.....frelst, og stolt af det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjek... |
|
|
miniCB ´s profil... det er den 18-20 januar... vores heste har samme far 
Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!! Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp Lidt frelst og Stud.agro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hurra hurra! |
|
|
Vi melder os også igen 
fra NinA Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat  --o-- Som man råber i skoven, får man svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har tænkt mig om... |
|
|
...og mail til Carina er afsendt  Skal vi så have en Solos Carex hold for store heste-matroner?  Desværre er min matrone blevet lidt skinny af at gå med føl indtil for et uge siden - vi arbejder på at få hende gjort lidt mere præsentabel. ...og Nina fik jeg jo hilst på sidste gang  Håber vi ses, Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså... |
|
|
min er ikke stor... hun er en fin hest på 164... men vi kan da godt lave et CAREX hold... Så godt at din var lidt bred, men det kommer jo også an på hoppen den er lavet på...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aaarggh |
| Forfatter:  |
JulieTaylor |
| Dato:  |
06-12-2007 22:44 |
|
Det er for tidligt. Jeg er først lige begyndt at ride for et par uger siden, og jeg kan ikke nå at piske hesten i form inden januar Jeg troede først, det blev engang i marts/april. Nå - jeg må med på en kigger. Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men julie |
|
|
der er jo heldigvis også et kursus efter det her... planen er vist at hun skal herover hver 2-3 måned... så du kan være med næste gang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bred og bred... |
|
|
...den var gravid Janne  ... men jeg kan jo se, at du nok skal det der springe, og det skal vi ikke, så det bliver nok ikke noget Carex-hold. Julie...form?!! Det ville da være første gang min var pisket i form til noget jeg havde meldt os til - normalt begynder piske-træningen en uge før...du er også så ambitiøs  Mange hilsner, Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min tilmelding er |
|
|
også postet... Glæder mig tl at få noget undervisning. Det kan godt være lidt (læs meget) frustrerende at ride rundt på egen hånd uden inputs hele tiden.  Hilsen
- Matilde og Shalu -
Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør WINDSOR GREENLINE DRESSURSADEL SÆLGES SKRIV FOR MERE INFO
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene... |
JulieTaylor |
07-12-2007 09:42 |
|
Ja, jeg er et rigtigt dydsmønster. Min genoptræningsplan siger, at jeg først begynder at trave volter i januar, og det bliver ikke til galop før engang i februar/marts Lige nu står den på skridt, skridt og mere skridt, men det er sådan set også rigeligt udfordrende at få Den Brune til at skridte inde i ridehuset, så jeg keder mig ikke. Det kunne også være, jeg skulle øve mig lidt herhjemme på nogle små spring, inden jeg blamerer mig ude i den store verden  Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå nå... |
|
|
Julie! Det er altså fordi du også vil det der "springe"...så avancerede er vi heldigvis ikke her hos mig. Jeg er bare så glad for at lille-hesten er sendt i døgninstitution, at jeg må benytte den genvundne ridefrihed koste hvad det vil - så må I kigge den anden vej når det bliver for "utrænet"  Mange hilsner, Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu tror jeg ikke |
|
|
der er nogen af os der ikke laver fejl, så man må jo kigge lidt væk engang imellem MIn har lige haft kiropraktor, fordi vi var væltet og hun havde slået bækkenet skævt, så di er nok heller ikke lige frem i topform når vi kommer frem... Og mht at springe så red jeg sidste gang kun i skridt og en lille smule trav og galop... Og en hel masse hen over plastik Så tror nu heller ikke at jeg denne gang skal hen over nogle kæmpe spring, men skal mere have styr på nogle rundlæggende ting. Sidst var jeg da sammen med to der red dressur (hvilket jeg jo også selv kun gjorde)...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Shalu |
|
|
var også kun liiige færdig genoptrænet da vi tog på kursus... Men jeg VILLE afsted, og så måtte vi jo bare indrette træningen derefter... Nu er vi så kommet lidt mere i form, og selvom jeg satser på det fortrinsvis bliver dressur, kunne jeg da godt tænke mig et lille spring eller 2... Janne skal vi se om vi kan komme på hold igen??? Jeg ved ikke om Julie ude fra os også skal med, men ellers kunne hun måske være en sidste kandidat til holdet...  Er du ved at komme igang med betten igen?? Hilsen
- Matilde og Shalu -
Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør WINDSOR GREENLINE DRESSURSADEL SÆLGES SKRIV FOR MERE INFO
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi skal også med |
Amalie H |
07-12-2007 13:33 |
|
Jeg har også lige tilmeldt mig og jeg glæder mig vildt  jeg er dog mest bange for hvad hesten siger til det, han er lidt rigeligt på tværs for tiden. Men det skal jo nok gå, nu har jeg noget at træne til , det har jeg savnet vildt. Skal nogen af jer med om fredagen til teori.
Hilsen Amalie Vallak søger part 1-2 ugentligt til skovture og dressur. opstaldet i Birkerød
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Teori :) |
|
|
Jeps - jeg har ikke været på kursus hos Susan før, så jeg er med på teori også. Hurra! Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov... |
Tullermus |
07-12-2007 14:42 |
|
Det kunne da være man skulle hoppe på teoriedelen igen (dog med varm påklædning og termokande denne gang!). Selvom jeg er hesteløs. Ville være lidt fjollet at hive Hr. føllebamse med... /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Susan... |
|
|
Æv! Jeg ville elske at være med. Men tidspunktet er ikke lige det fedeste - weekenden inden eksamenerne i januar  Håber at jeg kan være med næste gang. For hestens stopsignal kunne egentlig godt trænge til finpudsning.
Ejer af Interview Firfod. Stud.med.vet. There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse. - Rolf Kopfle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eksamen ingen hindring |
Amalie H |
07-12-2007 15:16 |
|
Jeg har besluttet at jeg godt kan være klar til at gå til eksamen tirsdagen efter+ har fået flyttet en mundlig til torsdag istedet for fredag hvor der er teori... Hihi jeg må være bindegal, det er nogle vildt svære fag, men hesten må endelig komme i første række, efter alle de år med studiet.. Jeg glæder mig til at se jer alle, desværre når jeg nok ikke at bage en kage til teori dagen, da jeg jo lige skal til eksamen om torsdagen. Det kommer an på resultetet hvor meget energi jeg har  Hilsen Amalie som måske kommer med Kage 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man må godt |
|
|
tage gratis kage med både lørdag og søndag  hilsen janne der ikke har nogen eksamener før marts, fordi hun knokler med sin kemi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flicka85 (Interview) |
Tullermus |
07-12-2007 16:31 |
|
Flicka85 (Interview), der er vigtigere ting i livet end eksamenerne i cellebiologi og kemi! Kursus med Susan fx  Jeg selv har forresten 4 eksamener ugen efter  /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anna... |
|
|
Anna - Jeg er en dør til kemi, derfor bør jeg bruge weekenden på at terpe. Ellers dør jeg til eksamen. Vil helst klare den eksamen i 1. hug. Men jeg prøver at fedte mig til at få de penge kurset koster, i julegave af svigermor  Hvis det lykkes - så skider jeg sikkert grønne grise når hesten skal køres helt op til Birkerød, eller hvor det nu er. For hun står stadig uroligt i traileren - selv efter 6 mdrs. træning 
Ejer af Interview Firfod. Stud.med.vet. There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse. - Rolf Kopfle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
Tullermus |
07-12-2007 17:10 |
|
Du kan ikke være dårligere til kemi end jeg er og jeg klarede den i første hug. Du skal bare lære at tegne et par stoffer udenad og delen med hjælpemidler har du jo alle de gamle eksamenssæt til at hjælpe dig igennem. Den er ikke så svær (men jeg var også sindssygt nervøs dengang -tro mig, den ER barnemad, bare vent til senere!!!) Tag det helt roligt. /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er i... |
|
|
Stenløse, kurset bliver afholdt. Jeg viste at der var noget jeg havde glemt at få med.  Jeg kommer forresten også. 
Hilsen Carina. Økorytter og frelst. http://www.epona.tv Kursus med Susan den 18-20/1 08. Jeg arrangerer kursus med Susan Kjærgård. Hold øje på min præsentation, hvornår næste kursus ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen så |
|
|
kommer vi også med  Julie, vi rider nærmest kun på kurserne Det er derfor, det er så vigtigt at komme med, ellers ville man jo aldrig få redet  Nå, nej - vi rider da en skovtur ind i mellem, men som vejret og lyset er for tiden, bliver det ikke til meget ridning  Ih, hvor jeg glæder mig til det bliver bare lidt lysere om eftermiddagen. Men jeg glæder mig også til Susan-kurset (hvor det så allerede er blevet lidt lysere!)
fra NinA Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat  --o-- Som man råber i skoven, får man svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen.. |
JulieTaylor |
07-12-2007 19:36 |
|
Jamen Nina, jeg får skam redet Men jeg er altså ikke klar til at springe endnu. Desuden har jeg rigeligt med McLeanificering at hygge mig med, inden jeg når til dér hvor jeg ikke kan komme videre alene. Og så har jeg jo en ny dressurguru, som jeg kan ride ikke-springundervisning ved fra januar, og det glæder jeg mig meget til  Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
MiniCB - er det egentlig muligt at proppe hesten i en boks inden man skal ride? For min hest kan ikke stå "parkeret" i en trailer. Og jeg har vist fået fedtet mig ind til at få dækket kursusgebyret af svigermor i julegave  Så hvis hun giver mig muligheden for at komme afsted, så skal jeg bestemt afsted - selvom jeg er en dør til kemi og skal til eksamen. Når man er en fattig studerende, så er sådanne gaver guld værd. Så jeg krydser fingre for, at jeg har fanget hendes hints rigtigt idag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Opstaldning. |
|
|
Kan vi desværre ikke tilbyde. Heste må stå i trailer, hvis i vil blive at kigge.
Hilsen Carina. Økorytter og frelst. http://www.epona.tv Kursus med Susan den 18-20/1 08. Jeg arrangerer kursus med Susan Kjærgård. Hold øje på min præsentation, hvornår næste kursus ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tul Julie |
|
|
hvem er din nye guru dressur træner? måske du vil dele med os andre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er der... |
|
|
Kun få pladser ledige, så hvis der er nogen der gerne vil med eller kender nogen som gerne vil med, så skal de skynde sig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er der meldt til.. |
|
|
Så har jeg meldt mig og Capzeda til - glæææder mig helt vildt! Det er første gang jeg skal på kursus med Susan, så det skal nok blive spændende..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej;p |
|
|
Så har jeg også lige meldt mig til. Blir rigtig spændende; selvom hesten pt tror, den er rodeohest  Første gang jeg skal med; så det bliver rigtig spændende (:
07/05-1992 - 05/01-2005 F L A S H D A N C E 10/05-1999-29/08-2007 G O V A -nu med Zsa Zsa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janne... |
JulieTaylor |
10-12-2007 20:37 |
|
Guruen hedder Kirsten Hansen - det er hende, vi laver den serie om frem og ned med inde på Epona. Hun har stået i beriderlære i 10 år engang i tidernes morgen hos en eller anden Østrig-Ungarsk officer (før der var en dansk berideruddannelse) og hun er én af de få ryttere, der siger, at de ikke piller hesten i munden, og så rent faktisk heller ikke gør det Hun aner ikke, hvem Andrew McLean er, men det gør ikke så meget, for hun gør intuitivt alt det rigtige alligevel. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay tak |
|
|
kører hun og underviser i nord sjælland? Vi leder jo med lys og lygte efter en i ledøje/smørum der kan undervise i dressur ud fra at man skal ride med så lette signaler som muligt... De hænger ikke på træerne... Men der er heller ikke nogen der har råd til at betale en mindre formue hver uge, så det skal være super godt og rimeligt i prisleje Hvis det findes nogle steder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| boks plads |
|
|
Flicka85: Jeg bor i Birkerød, så du kan måske køre herned og smide hende i en boks, og så køre tilbage og se resten af kurset hvis det har interesse? Så kan du samle hende op på vej hjem:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kirsten |
JulieTaylor |
11-12-2007 09:16 |
|
Janne, Kirsten kører i hele Nordsjælland - hun bor selv i Frederiksværk. Hun underviser en del her omkring Hillerød - bl.a. et par af de mere oplyste hestedyrlæger. Men du kan garanteret godt få hende til Smørum, hvis I er nogle stykker. I skal dog som sagt ikke regne med en lektion i læringsteori, omend Kirsten godt ved, hvem Skinner og Pavlov var (hun har en universitetsgrad i human psykologi) - det hele er mere "gammeldags dressur"-agtigt, men i tråd med hestens biomekaniske og mentale formåen Jeg har i hvert tilfælde ikke mødt nogen fornylig, som jeg hellere ville ride hos (og som ikke bor i Kjellerup) Jeg mener, hun tager 300 for en halv time. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| teoridelen... |
|
|
Hej Kamelen er jo ikke helt så let at proppe i en trailer og jeg er til noget firmaarrangement lørdag - søndag..så ingen ridning fra min side af. Men jeg kunne godt tænke mig at komme og deltage i teoridelen fredag... Men er ikke helt sikker på prisen Er det 350.- for teori kun fredag eller??? Er der flere pladser ledige kun til teori? Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ih scone |
|
|
så lige du havde en dejlig lille lyst hoppe... Har arbejdet på lysten så bliver så glad når jeg ser nogle af "vores" heste..  Okay Julie jeg skal da have undersøgt det nærmere. Lige nu har vi et kursus med pernille gregoire på tegnebrættet. Hun er jo heller ikke mclean´er men AKA. Herude er vi åbne for fede tips fra alle retninger, så længe det ikke strider imod vores overbevisning om korrekt indlæring...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannej |
|
|
Ja, hun er en dejlig sag. Ville ikke bytte hende for millioner...og så har vi jo fået en lille efternøler i år. Bliver spændene at se om hun bliver lige så skøn som sin mor:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Teorien... |
|
|
Koster 350 kr. Og der er stadig ledige pladser til teori.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| teorien |
|
|
Takker Skal lige se om jeg kan få det til at passe ind. Må man så komme hele fredagen og kigge på? Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan en islænder deltage? |
Ellen L |
13-12-2007 12:13 |
|
Hej Carina Har lige opdaget Epona.tv og synes det er rigtigt spændende og i tråd med, hvad jeg og min hest går og øver os på. Susan ser ud til være en god underviser og jeg kunne godt tænke mig at komme på kursus med hende. Vi har dog endnu ikke rigtigt gjort noget ud af det med springingen, men jeg kunne godt tænke mig at lære det med henblik på at springe forhindringer i skoven. Ville du sige at dit kursus kunne være det rigtige sted at starte, eller er det mest for folk der springer på eliteniveau? Har læst Andrew McLeans bog og været på kursus med Ute Lehmann - så jeg er helt med på det med signal-respons metoden. Hvordan plejer folk ellers at gøre på kurserne: Får man et tidspunkt, hvor man møder op med hesten og så kører man hjem igen bagefter for så at komme igen som tilskuer, oder hur? Hesten er islænder og står i Ganløse, så det er jo ikke så langt væk. Venlig hilsen Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillader mig lige at svare |
|
|
Der er plads til alle slags ryttere hos Susan. Nogle er springryttere, nogle er AKA og andre rider alm. dressur... Så der er flere der slet ikke springer og selvom jeg er spring rytter så sprang jeg slet ikke sidste gang for der var så meget af det grundlæggende der skulle på plads... Så jeg er sikker på at du er meget velkommen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rider islænder hos susan |
|
|
Jeg er jo så en af dem, som rider islænder hos Susan. Det er INTET problem. Jeg springer ikke - uf ha da nej ... (betyder jeg ikke tør)
KH Søs Hørte dette citat på P1 og synes det er SÅ godt, SÅ rigtig og SÅ meget det jeg tror på. Princippet om et øje for et øje gør hele verden blind Citat Gandhi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise. |
|
|
Du er hjertelig velkommen på kurset. Der kommer mange forskellige typer ryttere og ikke alle springer, så meld du dig bare til. Men du skal skynde dig. Jeg har kun 2 pladser tilbage. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svarer lige dit spørgsmål |
|
|
Du får en ridetid de dage du skal ride, hvor du skal være skridtet med din hest inden. Tider ser på på Carina´s profil når vi nærmer os. Jeg gætter på at du skal med på teori delen og det er jo så fredag aften. Men som der står på Carina´s profil så kan du "ønske" dage og tidspunkter at ride, det er dog ikke sikkert du kan få det opfyldt 100 %...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok - tak for svar |
Ellen L |
14-12-2007 11:18 |
|
Rider man så alene? Og hvor hvor lang tids undervisnig får man alt i alt? Venlig hilsen Louise K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ellen. |
|
|
Det står alt sammen på min præsentation. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| åh jeg skulle med |
|
|
Men det går ikke så godt her. Min gamle hoppe, snart 23 skranter nu. Jeg har lige tjekket for cushings, den prøve var negativ, men hun klør over det hele, pelsen krøller på halsen og hun er energi forladt. Imorgen får jeg lever og nyretal, så må vi se hvad det siger. Dyrlægen vil godt ordinere Pergolid, men vi skal lige undersøge flere ting, blandt andet infektion i børen som kan give samme symptomer som cushing. Arggh. Jeg ved ikke hvor hurtigt det går fra at man begynder at bruge medicin til de bliver friske. Min plag har jeg ikke nok igang til, at han skal udenbys endnu. Men næste gang er vi igang igen! Men jeg kommer og kigger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du var da med |
|
|
til teori sidst var du ikke? Altså ellers må du låne en hest, der er sikkert mange i din stald der gerne vil have trænet deres hest lidt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo jeg var med sidst |
|
|
og vi havde Susan ud om mandagen hos os. Der deltog jeg med to heste. Men det er ikke så interessant at deltage med andres heste, jeg har nok beskæftigelse i mine 3 . MVH Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tidsplan. |
|
|
Der kommer tidsplan op i løbet af idag på http://www.showjumping.dk Jeg håber virkelig at tiderne passer jer, da det har været noget af et puslespil at opfylde alle ønsker. Vejret ser ud til at være med os og vi glæder os alle til en hyggelig weekend. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|