Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

diverse småproblemer/fejl/misforståelser
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 18:02

hej.

Polle, min pony, er en super dejlig hest. men vi har et par kommunikationsbrister når det kommer til forståelsen af schenckel og sådan. og han ligger sig utrolig meget på biddet. først det med benene:

Han kan godt gå noget der minder om en schenckelvigning osv men, det minder os kun om det. alle dem der har prøvet at hjælpe mig siger at det er ikke mig den er gal med, for jeg gør som det skal gøres, men jeg kan bare ikk få det til at lykkedes ordentligt. vi har trænet og trænet på det i ca. 4 mdr. og det kan lade sig gøre når det er for venstre schenckel(mod højre), men ikke for højre schenkel mod venstre? hva kan jeg gøre? nogen ideer?

og andet problem: hva stiller jeg op når han ligger sig på biddet. det er først for nylig han er begyndt på det, men hvordan vender jeg ham af med det?

mvh mette-line og Polle... håber at kunne hjælpes

Man er ikke bedre end den hest man rider. ;)

én gang øbo, altid øbo.....

0
0
Svar på denne tråd

brummelum
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 18:08

Måske du er for stærk i din hånd? Så det er sådan at hvis han hænger lidt, kommer du til at holde, og så lægger han sig endnu mere, og så er det bare en ond cirkel..

0
0
Svar på denne tråd

indlæring
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 12:45

måske du skulle træne hesten helt forfra.

dressur er jo ikke noget en hest er født med at kunne. du må lære den de rigtige signaler - helt fra bunden.

Du kan ikke skyde skylden på hesten.

hvis den ikke reagerer på dine ben og tøjle så må du lære den det helt fra bunden, somom den var en ung og utilredet hest.

sådan er det.

det er dig der "programmerer" hesten .

Formidling af LUSITANO heste. Fra Portugal.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk NYE NU

Åben for tilmelding til Golega 2008. Hestefestival.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider