Det er en gammel regel at tæerne skal pege lige ud - fra dengang kvinder red i damesadel. Mænd har flade lår, og kan ride med "fødderne på plads", men for mange kvinder er det forbundet med ubehag på grund af vores anatomi og fordi vi gerne har runde lår, så tæerne "ruller" ud af sig selv.
Hvis du ikke kan sidde behageligt med tæerne pegende lige frem, så lad være. Bare de ikke stritter helt vildt, er jeg sikker på at det ser ok ud alligevel. Det vigtigeste er, at du ikke kommer til at spænde, og få ondt, for så risikerer du, at hesten også spænder.
Jeg har relativt flade, slanke lår
Så jeg kan næsten ride "som en mand", men hvis jeg ikke kunne, ville jeg prioritere den gode ridetur og en afspændt ryg over klassisk korrekthed.
Mvh
Julie