Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Fødderne på plads
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 12:08

Gode råd søges til hvordan man kan få fødderne på plads (så de ikke stritter) under ridning,

0
0
Svar på denne tråd

fødderne
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 14:27

Hej

Du skal dreje hele benet indad, helt oppe fra hoften af..

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Det er hårdt !
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 11:01

Som der er sagt så prøv at drej dine ben ind md din hest.

Det er vildt hårdt i starten, men der er ikke så meget andet at gøre !

0
0
Svar på denne tråd

Lad dem dingle
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 11:22

Det er en gammel regel at tæerne skal pege lige ud - fra dengang kvinder red i damesadel. Mænd har flade lår, og kan ride med "fødderne på plads", men for mange kvinder er det forbundet med ubehag på grund af vores anatomi og fordi vi gerne har runde lår, så tæerne "ruller" ud af sig selv.

Hvis du ikke kan sidde behageligt med tæerne pegende lige frem, så lad være. Bare de ikke stritter helt vildt, er jeg sikker på at det ser ok ud alligevel. Det vigtigeste er, at du ikke kommer til at spænde, og få ondt, for så risikerer du, at hesten også spænder.

Jeg har relativt flade, slanke lår Så jeg kan næsten ride "som en mand", men hvis jeg ikke kunne, ville jeg prioritere den gode ridetur og en afspændt ryg over klassisk korrekthed.

Mvh

Julie

EPONA.tv

Bliv klogere på din hest

Tv for hestenørder

-se trailer her

0
0
Svar på denne tråd

En øveting
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 13:05

En øveting man kan bruge til at holde ens fødder ind til sadlen er at sætte et lille stykke snor eller rem rundt om den inderste del af stigbøjlen og rundt om gjorden eller stropperne til gjorden. Så bliver ens fødder tvunget til at holde sig derinde.

Det har hjulpet mig - og jeg brugte dem vel i ca. 1 måned så var benet drejet som det skulle...

/Lisbet

Søger en meget lille rytter til min shetlænder vallak på 6 år - en som gider bruge lidt tid sammen med ham enten ride eller gå ture. Han er ved at blive kørt til.

0
0
Svar på denne tråd

hehe tæer
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 16:25

jeg har skæve ben og mine tæer peger ud af... men hr altså redet M dressur og ikke fået det påpget i min kritik.. og synes eller selv det er voldsomt... men dommerne fokuserer åbenbart ikke så meget på det, så det vigtigste er nok at du sidder og rider godt... :)

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Tak Julie
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 22:21

Tak Julietaylor. Den forklaring kan jeg bruge til noget. Nu vil jeg istedet bruge tiden på at korte tøjlerne og slippe lidt mere på indvendig og rette ryggen.

Det er sku rart der er en ting mindre. Puha

Pia Nielsen

Der mangler jord til at udføre sin drøm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider