Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Dårlig balance...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2007 19:00

Hejsa, er der nogle HN´ændere der har tips til at forbedre balance hos en pony der er for vakkelvorn?

Jeg har ikke mulighed for at bruge ridebane - men har masser af skov at ride i.

Jeg vil heller ikke longere i galop, - eller ride galop, det har jeg sat i bero, bortset fra et par galopanspring og korte stykke lige ud, der skal andre ting på plads først.

Jeg laver forskellige øvelser med hende i skridt og trav, overgange, volter, tilbagetrædninger, rider og trækker op og ad ned bakker, går over træstammer og hvad jeg ellers kan finde på af variation og smidighed,

- men på selve balancen hjælper det ikke det ikke så godt eller hurtigt, hvad er den bedste måde at træne balancen på?

I skoven, og kun i skridt/trav???

ÉN GANG FJORDHEST - ALTID FJORDHEST

Bellapigen 1979-2005

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

hvor længe
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 21:11

har den været redet?

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 12:39

jeg har redet hende i 1½ år fast, før det er hun blevet redet periodisk og har gået som avlshoppe.

Jeg startede hende efter en lang pause, har trænet al basis, men ikke pillet så meget ved galoppen, fordi jeg ikke er god til den og det er hun heller ikke, - men balancen bliver ved med at være et problem jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an.

Bellapigen 1979-2005

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 21:59

Hejsa.

Du kunne, ligesom man gør på en ridebane, ride over nogle bomme / grene, både i trav og skridt. Så kunne du også lave en slags 'vej' med knæk ud af grene / bomme.

Håber du forstår hvad jeg mener

Hilsen Regitze

Hest købes eller kat 1 pony lånes..

Karoline & Desie & Fernando

De bedste heste!

+ de to små.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 07:24

tak for svaret

jeg har fundet flere gode træstammer i skoven, både de tykke til at skridte over - så hun løfter hun fusserne og bliver opmærksom på at hun har 4 ben - og de tyndere der ligger i par, så jeg kan skridte over og bakke igennem.

Jeg har ikke været tryg ved at trave over "cavalettierne", men har taget en beslutning om at prøve næste gang jeg er ude med hende - fra jorden først - så behøver hun kun bære sig selv.

også skal skovbunden være tør selvfølgelig, ligenu er den ret ´fedtet´ - og det skal gerne være en succes for hende - og mig.

Bellapigen 1979-2005

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider