Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

fleecbandager??
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 15:39

Hej...

Jeg er meget i tvivl om man kan bruge fleecbandager til træning eller om de kun kan funger som staldbandager??

håber nogen som ved noget..

0
0
Svar på denne tråd

Heej (:
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 15:58

Jeg bruger dem uden underlag( ) til træning, og ponyen er da ikke død endnu? Du skal bare passe på ikke at ligge dem for løst, for så glider de lidt (:

"Dressur"rytteren, og springponyen.

Julie og Fie<3

0
0
Svar på denne tråd

bandager
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 16:10

Hej

Du kan sagtens bruge fleecebandager til træning, jeg ville nu også bruge bandageunderlag under dem.

Jeg synes personligt ikke at de er så nemme at sætte ordenligt på, men det er jo smag og behag.

Men en ting der er gode ved stofbandager er, at det er meget svært at komme til at stramme dem for meget, som ved f.eks. elastikbandager.

Hilsen anne sofie

0
0
Svar på denne tråd

bandager
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 21:50

hey

du kan godt bruge fleecebandager til træning, men jeg ville også stadig lægge underlag under, jeg rider hver dag med fleecebandager, og rider aldrig med elasikbandager, jeg synes personligt at det er for farligt i det man kan komme til at lægge dem for stramt..

Hilsen Michelle

Solrød Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

fleecebandager
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 09:29

Hejsa.

Jeg synes ikke at fleecebandager hører til på banen. De er beregnet til transport eller i tilfælde af at hesten/ponyen har behov for bandage i stalden.

Når der bruges bandager skal du huske at bruge et bandageunderlag - for at undgå trykninger.

Hvis din hest har brug for "noget på benene" fordi den stryger sig så er en gamashe 100 gange bedre - den ligger altid korrekt og har som oftest en slidstærk side mod nabobenet.

Bandager er flotte - enig. Men de er svære at ligge korrekt og de KAN glide ned og skabe yderst farlige situationer.

En anden ting er at der faktisk er lavet en undersøgelse der viser at det selt ikker er sundt for hesteben idet de bliver for varme når de er under bandage i træning, så det er faktisk kun noget der skal bruges hvis der er en god grund til det.

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider