Min shire på 2½ kan nogle gange være noget stædig. Det kan være når vi er ude og gå tur, eller bare på vej tilbage til boksen. Han stopper bare op og nægter at gå.
Er der nogle der ved hvordan jeg kan få ham til at gå med, når jeg vil, og ikke kun når han lige syntes vi skal gå?
Det virker for mig lidt som om at han ikke rigtig har respekt.
For det er også når han er i ridehuset for at røre sig lidt. Hvis jeg forsøger at få ham til at gå frem, kan han finde på at vende bagenden til mig og bakke mod mig.
Andre mener at jeg bare skal lappe ham en med pisken, men det mener jeg ikke er den rigtige måde at få respekt på. Hvad mener i? Jeg vil jo ikke have han skal være bange for mig. Men han skal jo heller ikke true med spark.
Han skal jo vide at det er mig der styrer ham. Jeg har kun haft ham et par måneder, så der er mange ting at arbejde på.
Er der nogle der kan hjælpe?