Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Stædig hest. hvad kan jeg gøre?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 10:55

Min shire på 2½ kan nogle gange være noget stædig. Det kan være når vi er ude og gå tur, eller bare på vej tilbage til boksen. Han stopper bare op og nægter at gå.

Er der nogle der ved hvordan jeg kan få ham til at gå med, når jeg vil, og ikke kun når han lige syntes vi skal gå?

Det virker for mig lidt som om at han ikke rigtig har respekt.

For det er også når han er i ridehuset for at røre sig lidt. Hvis jeg forsøger at få ham til at gå frem, kan han finde på at vende bagenden til mig og bakke mod mig.

Andre mener at jeg bare skal lappe ham en med pisken, men det mener jeg ikke er den rigtige måde at få respekt på. Hvad mener i? Jeg vil jo ikke have han skal være bange for mig. Men han skal jo heller ikke true med spark.

Han skal jo vide at det er mig der styrer ham. Jeg har kun haft ham et par måneder, så der er mange ting at arbejde på.

Er der nogle der kan hjælpe?

Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

<3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3

Muggi´Joe & Hector Power!

0
0
Svar på denne tråd

Læs dette
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 12:40

Prøv at læse starten af svaret, skrevet af Birgittehk i denne tråd: www.heste-nettet.dk/forum/3/302629/ 302629/ , jeg vil mene du skal bruge nogenlunde samme fremgangsmåde.

Når han først forstår dine signaler for gå og stop, skal han nok følge med på tur, over plastik, op i tralier, forbi alverdens farlige ting osv...det handler ikke om manglende respek, men om manglende forståelse .

Smuk hest i øvrigt, er vild med de kæmper!!!...

Louise.

Roselina & Charell

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

"Selv den længste rejse, starter med et enkelt skridt"

SÆLGES: Flot broget, 1 års pinto vallak, forv. stg. 172.

Far: Wyatt Earp.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 12:51

Tak. Jeg er også bare rigtig glad for ham.

Jamen han forstår godt de signaler jeg giver ham, når jeg har ham inde for at krudte af. Men jeg ville gerne have ham til at holde op med at vende røven til og true med spark osv. Han har aldrig sparket ud efter mig. Men han truer. Og måske det er fordi han tror det er ham der bestemmer. Jeg ved det ikke.

Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

0
0
Svar på denne tråd

er han lederhest?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 13:20

Min har næsten altid sat sig på magten i de stalde, vi har været i. Og det kan ses.. Og mærkes!! Hver dag vi rider, skal jeg starte med at sætte mig igennem, lokke, manipulere `*SS*, motivere.. etc etc.!

Så efter de der 5-10 minutter alt efter hendes humør har jeg fået overbevist hende uden vold om, at det er altså MIG, der bestemmer. også i dag :)

Hun leder selv flokken uden vold, dog bestemt, og jeg har lært meget af hendes metode, og bruger den imod hende selv :) Så jeg er leder på samme niveau - og lidt højere end hende. Så slapper hun af og overgiver magten :)

Men det er self. ikke sikkert, det er derfor. Har oplevet heste forsøge at sparke mig af halvt ondskab, halvt smerte. Sure gamle krikker :)

Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

signaler
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 13:26

ja vil nok sige det samme som roselina... hvis dine signaler ikke virker ALLE steder, så virker de ikke godt nok... Og når de virker så vil den også holde op med at smække røven ud efter dig i ridehuset...

Har selv en meget bestemt hest, men konsekvent træning gør altså at man kommer rigtigt langt, men man skal væe skarp og gøre det samme hver gang...

god fornøjelse med din dejlige kæmpe hest

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 14:02

Den eneste anden hest han bestemmer over er min hingst, hvis f.eks. hector står i vejen, kan han finde på at bare gå ind i ham. Og hvis de løber har jeg et par gange langt mærke til at han trænger Hector tæt op af hegn eller væg.. Men de har også gået sammen længere, og han har ikke været på rideskolen med de andre heste så længe. Så det med at det kunne være dominans har jeg tænkt på også.

Jeg vil gå igang med at træne den metode der bliver beskrevet i linket. Jeg bruger også meget tid på at få ham til at stå stille på staldgangen, når han bliver striglet. Så det kunne måske også bruges der. Jeg syntes selv jeg er konsekvent. Men jeg kunne nok godt blive lidt mere konsekvent.

Da han jo er en kæmpe hest er det vigtigt for mig, at han bliver godt trænet og opdraget. Andet kunne blive farligt. han er jo også mit ansvar. Joe er jo stadig ikke helt udvokset. Og vil gerne have de grundlæggende ting mht. opdragelse, på plads inden han kommer i rigtig lømmel alder.

Kom endelig med flere ting vi kan træne fra jorden.

Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider